امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه صنایع فولاد آلیاژی یزد

کارخانه صنایع فولاد آلیاژی یزد

شرکت فولاد آلیاژی یزد در سال ۶۹ با هدف تولید انواع میل گرد آهنی و فولادی در شهر یزد تاسیس شد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد را به همراه محصولات تولیدی ان مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

شرکت فولاد آلیاژی یزد

 

فولاد آلیاژی چیست؟

برای بالا بردن کیفیت فولاد در صنعت این محصول را با عنصر های مثل نیکل، کروم و مولیبدن ترکیب می کنند و به صورت آلیاژی در می‌آورند. بهتر است بدانید جهت بالا بردن کیفیت فولاد می توانید تا ۵۰ درصد وزن فولاد را با عناصر مختلف آلیاژ کرد. توجه داشته باشید که خود فولاد از آلیاژ آهن و منظور از فولاد آلیاژی ترکیب فولاد با عناصر دیگر می باشد.

محصولات تولیدی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد

  • میلگرد تابگیری شده از قطر ۱۰ تا ۲۰۰ میلیمتر
  • میلگرد کشیده از قطر ۱۰ تا ۶۰ میلی متر
  • میلگرد پولیش شده از قطر 10 تا ۶۰ میلی متر
  • میلگرد تست شده از قطر ۲۰ الی ۸۰ میلیمتر
  • میلگرد پوست برداری شده از قطر ۲۰ الی ۸۰ میلیمتر
  • چهارگوش لب گرد از ۴۰ الی ۱۶۰ میلی متر
  • تسمه تاب گیری شده با ضخامت ۵ الی ۶۰ میلیمتر و عرض ۲۵ ۱۲۰ میلیمتر
  • تسمه نوردی با ضخامت ۲۵ الی ۱۶۰ میلی متر و عرض ۲۵ الی ۱۶۰ میلی متر

محصولات تولیدی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد

صنایع فولاد آلیاژی یزد واحدهای مختلفی را جهت تولید فولاد آلیاژی دارد که شامل کشش، پولیش، پوسته کنی، صافکاری، تاب گیری ، نورد سرد، سایزینگ وتست عیب های سطحی و داخلی انواع فولادهای آلیاژی می باشد.

واحد تابگیری میلگرد

میلگردهای خام بعد از اینکه توسط نورد گرم تولید می شوند وارد مرحله تابگیری می شوند تا هر گونه کجی حاصل از نورد در میلگرد ها از بین برود. برای پیلینگ و پولیش و یا استفاده مستقیم آماده شوند. در این مرحله میلگرد ها را توسط سه غلطک تحت فشار قرار می‌دهند تا میلگرد ها در بین نیروهای فشاری وارده بین دو غلتک به دلیل نداشتن درجه آزادی صاف شوند.

واحد کشش

در این مرحله میلگرد های صاف و صیقلی شده تولید می شود. به طوری که در طی این فرایند میلگرد ها را آنقدر می‌کشند تا لاغر تر شده و سطح صاف و صیقلی به دست آید. محصول نهایی تولید شده در واحد کشش را میلگرد تراس می‌گویند. از میلگرد تراس برای صنایعی که حساسیت زیادی دارند یا ظاهر کار مهم باشد استفاده می‌کنند. روش کشش به دلیل کم هزینه بسیار محبوب و مورد استفاده قرار گرفته است.

واحد تابگیری میلگرد

واحد تسمه نوردی

تسمه های نوردی از عرض ۲۰ میلی متر و ضخامت ۵ میلیمتر تا از ۲۰۰ میلی متر و ضخامت ۱۰۰ میلی متر تولید و عرضه می شوند. این محصول دارای میزان فلورانس 0.3 می باشد. به دلیل اینکه از شمش های اهنی تولید می‌شوند دارای استحکام بالایی می باشند.

 از این تسمه ها معمولاً در ساخت انواع درب و پنجره آکاردئونی ، ریل های جرثقیل ، ساخت کمربند برای کوره های صنعتی و همچنین ساخت پالت و … استفاده می شود. تسمه های نوردی با اندازه های طولی متفاوت تولید می‌شوند که معمولاً از 0.4 تا ۷ متر و به صورت برش از ورق می باشند.

بررسی فرآیند تولید در شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد

برای تولید محصولات در کارخانه فولاد آلیاژی یزد مواد اولیه را به واحد کشش و پولیش می فرستند تا پوسته های اکسید شده از روی محصولات برداشته شود. حفره‌های ایجاد می‌شود که باعث راحت تر شدن پروسه کشی میلگرد ها می شود. بهتر است بدانید میلگرد ها قبل از ارسال به واحد کشش داخل دستگاه نوک تراش می‌شوند تا طی فرآیندی سر میلگرد ها را ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر برش می دهند و برای ورود به واحد کشش آماده می‌کنند.

 در واحد کشش میلگرد ها کشیده شده و تبدیل به سایزهای مختلفی می‌شوند. بعد از کشش میلگرد آن ها را در واحد تابگیری بعد از تابگیری محصول به واحد بسته بندی ارسال می‌کنند. تنش‌ها و تاب‌های محصولات تولیدی در بخش پیلینگ و پولیش می‌شوند. عملیات باربرداری و پوست میلگردها نیز جهت بهبود صافی سطح میلگرد انجام می‌شود. در نهایت در واحد تست عیب های سطحی و داخلی محصول را برطرف می‌کنند.

فرآیند تولید در شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد

محصولات شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد معمولا به دو روش ریخته گری و نوردی ساخت و تولید می‌شوند.

ریخته گری: ریخته گری قدیمی ترین روش برای ساخت و تولید می باشد که مواد مذاب را به درون قالب می ریزند که در صنایع مختلف و متداول ترین روش ساخت قطعات فلزی به شمار می رود. در روش ریخته گری می توان قطعات را با ابعاد کوچک و بزرگ و در وزن های مختلف و اشکال مختلف به صورت انبوه ساخت.

توجه داشته باشید که محصولات صنایع آلیاژی فولاد در صنعت هایی مانند خودروسازی، ماشین سازی، نفت و گاز پتروشیمی ، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی ،ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه کاربرد بسیاری دارند.

فرآیند تولید در شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده مقاطع می باشد که توسط کارخانه های برتر ایران و خارجی تولید شده اند. همچنین به عنوان نماینده رسمی شرکت  صنایع فولاد آلیاژی یزد فعالیت دارد. شما بازدید کنندگان گرامی می توانید محصولات مورد نیاز خود را از طریق وب سایت  https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از ان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد آلیاژی یزد با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر