امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه نورد و لوله قائم

کارخانه نورد و لوله قائم

کارخانه نورد و لوله قائم یکی از شرکت های بزرگ تولید لوله در کشور است. این شرکت در استان قم واقع شده است با ما همراه باشید تا با کارخانه و لوله قائم به طور کامل آشنا شود.

درباره کارخانه نورد و لوله قائم

اولین فاز تولیدی این کارخانه نورد لوله و پوشش لوله‌های نفت و آب و گاز در منطقه صنعتی نیزار قم به بهره‌برداری رسید که هزینه بهره‌برداری در مرحله اول حدود 60 میلیارد تومان بوده است و حدود 80 نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

پوشش قیر بر روی لوله‌های آب و گاز و نفت از اولین فعالیت‌های این واحد تولیدی است. این واحد صنعتی در 75 کیلومتری قم و در نیزار در منطقه‌ای به مساحت 810 هکتار احداث شده است و 5 میلیون مترمکعب آب و 180 مگاوات برق و 170 مترمکعب گاز از زیرساخت‌های این منطقه صنعتی است.

کارخانه نورد و لوله قائم

صنعت فولاد یکی از مهم‌ترین و حیاتی در اقتصاد جهان به‌حساب میاید. باتوجه‌به وسعت کشور ایران و تنوع منابع انرژی و رشد صنایع فولاد از جمله صنعت لوله‌سازی و کاربرد آن در صنایع انرژی نفت و گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب است.

فاز دوم این کارخانه در شهرک شکوهیه استان قم در سال 85 تأسیس و شروع به کار کرد  و با ساخت ماشین الات تولید لوله اسپیرال فولادی با به‌کارگیری دانش روز و متخصصین داخلی و خارجی از سایز 16 تا 78 اینچ برای مصارف خطوط انتقال آب شمع‌کوبی و ساخت دکل‌ها و به‌دست‌آوردن مجوز ظرفیت تولید 60000 تن از وزارت صنایع و معادن در سال 92 شروع به کارکرد.

محصولات نورد و لوله قائم

محصولات نورد و لوله قائم

از تولیدات این شرکت میلگرد و ورق و تیرآهن و پروفیل و لوله و ناودانی و نبشی و سپری است. 

بطورکلی لوله قطعه‌ای استوانه است و توخالی است که در سیستم‌های لوله‌کشی برای انتقال مایعات و گازها و.. کاربرد دارد. لوله‌های سیاه درزدار و لوله‌های مانیسمان به طور معمول در معرض خوردگی قرار دارد. تمایز لوله‌های فلزی را با نام لوله‌های کربن استیل یا لوله‌های سیاه می‌شناسیم و باید در نظر داشت که لوله‌های گالوانیزه و لوله‌های استنلس‌استیل نیز در دسته لوله‌های فلزی قرار دارد.

لوله های گالوانیزه نورد و لوله قائم

لوله‌های تولیدی نورد و لوله قائم در سه دسته تولید می‌شوند. لوله‌ها با آلیاژهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که یکی از پرمصرف‌ترین آن‌ها آلیاژهای استفاده شده در تأسیسات و صنعت لوله‌های فولادی می‌باشد که به لوله فلزی نیز شناخته می‌شوند. لوله‌های فولادی دسته بندی‌های متفاوتی دارند که متداول‌ترین آن ها لوله های کربن استیل و لوله های اس تی 37 است.

لوله های کربن استیل سه دسته هستند:

 1.لوله مانیسمان

  1. لوله سیاه درزدار
  2. لوله گالوانیزه

لوله های مانیسمان در سیستم های فشار بالا و دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. لوله مانیسمان دوام بیشتری در برابر خوردگی دارد و ساختار و مقاومت یکسانی در تمام طول لوله دارد.

لوله های بدون درز با روش های متفاوتی مانند ریخته گری شنی و یا ریخته گری گریز از مرکز و مانیسمان و… تولید می شود. هزینه تولید لوله های مانیسمان در سایز های بزرگ بالا است و به طور معمول در سایز کوچکتر کم خواهد بود. نام دیگر لوله مانیسمان همان لوله بدون درز است که در دما و فشار بالا مورد استفاده است از جمله موارد استفاده آن در سیستم های اطفا حریق و موتور خانه و … قرار می گیرد.

لوله های نورد و قائم

یکی دیگر از لوله ها، لوله های درزدار است که با استفاده از لوله کردن ورق و جوشکاری درز ان تولید می شود. از این نوع لوله های درز دار برای انتقال گاز و بخار و آب و سیستم های تاسیساتی فشار متوسط و سیستم های اتش نشانی و فاضلاب مصرف میشود.

این نوع لوله های درز دار هزینه تولید پایین تری نسبت به لوله های مانیسمان دارد و تحمل فشار و دمای پایین تری نسبت به لوله های مانیسمان دارد. باید در نظر داشت که لوله های سایز کوچک و متوسط را از لوله های مانیسمان استفاده می شود و در سایز های بزرگ لوله های درز دار مناسب تراست.

لوله های گالوانیزه نورد و لوله قائم

نوع دیگری از این تولیدات کارخانه نورد و لوله قائم، لوله های گالوانیزه است که دو دسته اند لوله فولادی گالوانیزه و لوله آهنی گالوانیزه است که لوله های فولادی سبک تر و براق تر از نوع آهنی ان است. از لوله های گالوانیزه در تجهیزات تهویه و محیط های اسیدی و مستعد زنگ زدن گلخانه ها، تصفیه خانه ها، حصارکشی ها و سیستم های تخلیه فاضلاب استفاده می شود.

لوله های گالوانیزه نورد و لوله قائم

این نوع لوله ها در سیستم های زیر زمینی کاربرد ندارد. به دلیل پوشش فلز روی این لوله ها برای انتقال آب مناسب است و از خوردگی وزنگ زدگی در امان است.

به طور کلی گالوانیزاسیون ب دو روش انجام می شود. یکی لایه ای از رنگ  است که بر روی لوله قرار می گیرد که شبیه آلومینیوم است و از زنگ زدگی جلوگیری می کند. دومین روش لایه ای از روی است روی لوله را می پوشاند و از خوردگی جلوگیری می کند.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه نورد و لوله قائم با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر