امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ذوب و نورد ملایر

کارخانه ذوب و نورد ملایر

یکی از تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران؛ کارخانه ذوب و نورد ملایر می باشد که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار کرده است. در این مطلب قصد داریم کارخانه ذوب و نورد ملایر را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با محصولات این کارخانه با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه ذوب و نورد ملایر

بهتر است بدانید شرکت ذوب و نورد ملایر در ۲۵ کیلومتری شهر ملایر به بروجرد در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت در صنعت فولاد کشور با نام نورد زاگرس شناخته می شود که سالانه قادر به تولید ۹۰ هزار تن شمش فولاد و ۲۰۰ هزار تن میلگرد می باشد.

با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا و ماشین ها و تجهیزات مدرن و به روز محصولات باکیفیتی را تولید و روانه بازار کرده است که در ساختمان سازی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کارخانه ذوب و نورد ملایر

 

محصولات تولیدی شرکت ذوب و نورد ملایر

میلگرد حرارتی ۶.۵ ذوب و نورد ملایر A1 از جمله محصولات تولیدی این کارخانه می باشد. میلگرد یا آرماتور شاخه برای افزایش مقاومت بتن مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد کلاف نیز جهت ساخت تیرچه و خرپا استفاده خواهد شد.

 کاربردهای کلاف در ساخت سیم بکسل، سیم‌خاردار، زنجیر فلزی، میخ، پیچ، پرچ، سیم الکترود جوشکاری، توری حصاری؛ فنس، فنر، انواع مفتول صنعتی و … استفاده خواهد شد. بهتر است بدانید کارخانه‌های کمی وجود دارند که جهت تولید میلگرد شاخه و کلاف اقدام می‌کنند. از محصولات تولیدی کارخانه ذوب و نورد ملایر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. میلگرد حرارتی ۶.۳۵ ذوب و نورد ملایر. A1
  2. کلاف ساده ساختمانی ۶.۵ ذوب و نورد ملایر

 

محصولات تولیدی شرکت ذوب و نورد ملایر

 

میلگرد حرارتی ۶.۵ ذوب و نورد ملایر

میلگرد حرارتی در صنعت ساختمان سازی کاربردهای بسیاری دارد. این نوع میلگردها و مصالح مکمل آن باعث استحکام بخش به بتن خواهد شد. توجه داشته باشید منظور از مصالح مکمل؛ آرماتور ها و میلگردهای فولادی آهنی می باشد. میلگردهای حرارتی از انواع میلگردهایی است که بیشترین کاربرد را دارند و در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

 بسیاری از صنایع که فعالیت های آن ها در حرارت بالا شکل می‌گیرد؛ نیاز به میلگرد حرارتی دارند. در بسیاری از مواقع از میلگردهای حرارتی به جای میلگرد های دیگر استفاده می کنند که از بروز حوادث و خطرات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

کاربرد میلگرد حرارتی

بهتر است بدانید مهم ترین کاربرد میلگرد ها، مقاوم سازی سازه است .میلگردهای حرارتی معمولاً از اهن و فولاد تولید خواهد شد. برخی از انواع میلگرد ها بر روی سطح خود دارای آج می باشند. میلگرد در جهت افزایش مقاومت کششی بتن و همچنین کاهش صدمات ناشی از ضربه و تنش استفاده خواهند شد. اما میلگردهای حرارتی علاوه بر مواردی که ذکر شد باعث افزایش مقاومت سازه نیز خواهد شد. همانطور که می دانید بتن با وجود استحکام بالایی که دارد بسیار شکننده است.

میلگرد ملایر

 برای جلوگیری از ترک خوردگی و شکستگی ستون، سقف معمولاً از میلگرد حرارتی استفاده خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت وظیفه این میلگردها افزایش مقاومت کششی بتن، جلوگیری از ترک خوردگی بتن، افزایش مقاومت در برابر ضربه و همچنین افزایش مقاومت حرکتی سازه و … می باشد. به طور کلی این میلگردهای حرارتی از فرآیند انطباقات در بتن جلوگیری خواهد کرد.

انواع میلگرد حرارتی

میلگرد های حرارتی معمولاً در قطر های مختلفی تولید و روانه بازار می شود. برخی از میلگردهای حرارتی قطر ۵ میلیمتر می باشد که از سطح مقاومتی متوسطی برخوردار می باشد. میلگرد های حرارتی با ضخامت ۴ میلیمتر معمولا از مقاومت بیشتری برخوردار است. همچنین میلگردهای حرارتی در ضخامت ۱.۷۵ و ۱.۲۵ نیز در بازار موضوع است. این نوع از میلگرد ها را در سازه ها معمولاً در فاصله کمتر از ۲۵ سانتیمتر از یکدیگر قرار می‌دهند.

 آرماتور حرارتی باعث خواهد شد تا تغییرات بزرگی که در اثر تغییر دما در سازه ایجاد نشود و ترک‌های ایجاد شده بسیار ناچیز باشند از سوی ان به سازه وارد نخواهند شد. توجه داشته باشید این میلگردها تا حد زیادی باعث افزایش ضریب ایمنی ساختمان خواهند شد. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که میلگرد های حرارتی در سمت چپ و راست سقف تیرچه بلوک با هدف کنترل ترک خوردگی سازه قرار می‌گیرند.

کلاف ساده ساختمانی ۶.۵ ذوب و نورد ملایر

کلاف ساده ساختمانی از جمله میلگردهای ساده می باشد که توسط کارخانه ذوب و نورد ملایر تولید و روانه بازار می‌شود. این کارخانه در زمینه تولیدات مفتول در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارد. توجه داشته باشید طبقه‌بندی میلگردهایی که در بازار وجود دارند به دو دسته میلگردهای کلاف و میلگردهای شاخه تقسیم بندی می‌شود.

میلگردهای کلاف در سایزهای بسیار کمی وجود داشته و دارای قابلیت انعطاف پذیری و نرم می باشد. این میلگردها در دو نوع اجدار و ساده تولید و روانه بازار می‌شود. کلاف های آجدار و ساده بین ۵.۵ تا ۱۶ می باشد که در بازار موجود می باشد و می توانید از آن بهره مند شوید.

کلاف کارخانه ذوب و نورد ملایر

کاربرد کلاف ساده ساختمانی

بیشترین کاربرد کلاف ساده ساختمانی در صنعت ساختمان سازی می باشد. برخی از کاربرد کلاف ساده ساختمانی عبارتند از:

استفاده جهت ساخت سیم‌خاردار، خرپا و تیرچه صنعت ساختمانی، زنجیره فلزی، سیم بکسل، صنایع فنر سازی، مفتول خوش تراش و ….

انواع کلاف بر اساس جنس

کلافه کم کربن یا وایررود کم کربن: این کلاف ها دارای درصد کمی کربن می باشند که دارای قابلیت های انعطاف پذیری مناسب، جوش پذیری مناسب، قابلیت چکش خواری بالا می باشد. از این محصول می‌توان در مصالح ساختمانی و صنایع تحت کشش استفاده کرد.

وایررود با کربن متوسط یا کلاف با کربن متوسط: به عنوان ماده اولیه کارخانه ها برای ساخت کابل برق تولید فنر، سیم بکسل تایر و …. استفاده خواهد شد.

وایرود پرکربن: بهتر است بدانید این محصول دارای انعطاف پذیری و قابلیت چکش خواری کمی می باشد که برای ساخت تایر، سیم بکسل، فنر و … مفتول برای تولید سیم های جوش و الکترود مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت میلگرد کلاف شرکت ذوب و نورد ملایر

مجموعه اهن هایپر با راه اندازی وب سایت https://ahanhyper.com/ جهت ارائه خدمات به مشتریان عزیز فعالیت خود را آغاز کرده است. شما بازدیدکنندگان گرامی بدون کوچکترین دغدغه‌ای می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ محصولات مورد نیاز خود از جمله میلگرد حرارتی و کلاف ساده که توسط کارخانه ذوب و نورد ملایر تولید شده است را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ذوب و نورد ملایر با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر