امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ذوب آهن و نورد البرز

کارخانه ذوب آهن و نورد البرز

در سال 1380 ذوب آهن و نورد البرز در شهرستان ابهر واقع در استان زنجان تاسیس شد. تاریخ عضویت ذوب آهن و نورد البرز نیز در همین سال می‌باشد. ظرفیت تولیدی کارخانه ذوب آهن و نورد البرز به صورت سالانه حدود 400 هزار تن است که عدد قابل تاملی در غرب کشور محسوب می‌شود.

زمینی که برای ساخت این کارخانه صنعتی در نظر گرفته شده است به مساحت 50 هکتار در فاصله 2 کیلو متری زنجان تاسیس شد. مدیر عامل فعلی کارخانه ذوب آهن و نورد البرز جناب آقای عطا دریادل و رئیس هیئت مدیره شرکت در حال حاضر جناب آقای محمد رستمی صفا می‌باشد.

گروه فولادی البرز غرب طرح‌هایی به عنوان طرح توسعه برای شرکت در نظر گرفته است که شامل ایجاد و تشکیل خط دوم تولیدی میلگرد با ظرفیت تولیدی سالانه 500 هزار تن می‌باشد. شرکت ذوب آهن و نورد البرز دارای واحدهای متنوعی می‌باشد که می‌توان به واحد کنسانتره آهن، واحد احیای مستقیم، گندله سازی، واحد فولادسازی کوره القایی، واحد فولاد سازی قوس الکتریکی، واحد نورم گرم مستقیم، واحد نورد میلگرد اشاره کرد.

 

کارخانه ذوب آهن و نورد البرز

 

تمامی واحدهای نام برده شده در پیشترفت و ساخت کارخانه کنونی ذوب آهن و نورد البرز تاثیر دارند. شرکت ذوب آهن و نورد البرز با دارا بودن افراد مجرب و کارآزموده توانسته تا به حال در زمینه تولید فولاد نقش مهمی را ایفا کند. در این شرکت تعدادی از افراد به صورت مستقیم در خود کارخانه ذوب آهن و نورد البرز و تعداد زیادی به صورت غیر مستقیم در بخش‌های مختلف برای این شرکت کار می‌کنند.

کارخانه ذوب آهن و نورد البرز

محصول اصلی تولیدی این کارخانه میلگرد آجدار می‌باشد که در زنجان وارد بازار آهن می‌شود و به فروش می‌رسد. ماشین آلات و تجهیزات موجود در‌ کارخانه در روند تولیدی کارخانه اهمیت بالایی دارد. عملیات اجرایی احداث واحد بزرگ تولیدی ذوب آهن و نورد البرز از سال 1384 شروع به فعالیت کرد.

فاز اول گروه صنعتی ذوب آهن و نورد البرز  شامل بخش کوره تصفیه پاتیلی، واحد ریخته گری به صورت مداوم می‌باشد. این کارخانه صنعتی در سال 87 توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، به صورت رسمی افتتحاح گردید و به بهره برداری رسید.

کارخانه ذوب آهن و نورد البرز

محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن و نورد البرز

کارخانه ذوب آهن و نورد البرز در صنایع فولاد سازی و تولید میلگرد در سایزهای 10تا 25 میلی متر فعالیت می‌کند. در ادامه محتوا شما را با محصول اختصاصی ذوب آهن و نورد البرز یعنی میلگرد آجدار فولادی آشنا خواهیم کرد.

میلگرد آجدار فولادی شرکت ذوب آهن و نورد البرز:

لازم است بدانید که ایران نیز همانند سایر کشورها برای محصولات تولیدی خود استانداردهایی را تعیین کرده است. میلگرد تولیدی شرکت‌ها نیز باید این استانداردها را رعایت کرده و محصولات خود را مطابق با آن تولید و به بازار‌ عرضه کند. استاندارد هایی که ایران برای میلگرد در نظر گرفته است مطابق با استاندارد های کشور روسیه می‌باشد.

در همین راستا ایران میلگرد را در‌سه نوع A1, A2 , A3 تولید و به بازار آهن وارد می‌کند.

به صورت کلی میلگرد در‌ دو حالت میلگرد ساده و میلگرد آجدار ساخته می‌شود. هر کدام از دو نوع میلگرد ذکر شده دو حالت‌ شاخه و کلاف را دارا می‌باشد. عملی که میلگرد انجام می‌دهد؛ کاهش مقاومت کششی بتن و جبران آن است. زمانی که نیرویی به بتن وارد می‌شود، میلگردهای آجدار و ساختمانی در این حالت وارد عمل می‌شوند و استحکام بتن را افزایش می‌دهند.

محصولات کارخانه ذوب آهن و نورد البرز

قیمت محصولات مجتمع صنعتی ذوب آهن و نورد البرز

ایران در حال حاضر دچار تحریم ‌های اقتصادی زیادی از جانب آمریکا و سایر کشورهای غربی می‌باشد. بنابراین قیمت‌های داخل کشور با تحریم و ارزش ارز رو به تغییر می‌رود و ثابت نمی‌ماند.

قیمت میلگرد آجدار اهمیت بسیار زیادی در هزینه‌ی ساخت واحدهای ساختمانی دارد. استحکام مصالح ساختمانی به مقدار زیادی به میلگرد آجدار بستگی دارد. زیرا مقاومت کششی بتن را به پایین ترین حد ممکن می‌رساند.

برای اطلاع از شرایط قیمتی شرکت باید به سایت‌های مربوط به فروش آهن مراجعه کرده و یا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی همانند تلگرام و اینستاگرام از قیمت روز میلگرد شرکت صنعتی ذوب آهن و نورد البرز مطلع شوید.

دقت کنید که میلگرد در شرکت‌های مختلف به شیوه‌های متنوعی تولید می‌شوند و کیفیت‌‌‌ و کاربرد میلگردها با یکدیگر تفاوت می‌کند. برای خرید و تهیه‌ی محصولات شرکت ذوب آهن و نورد البرز باید با واحد فروش شرکت و کارشناسان شرکت ارتباط مستقیم برقرار کنید.

کارخانه ذوب آهن و نورد البرز

جمع بندی:

همان طور که در این مقاله ذکر کردیم؛ شرکت ذوب آهن و نورد البرز  به نشانی تاکستان _ سه راه شامی شاب در 2 کیلومتری جاده زنجان قرار دارد. این شرکت  از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌ها در غرب کشور است که در  زمینه فولاد سازی و مقاطع فولادی بخصوص میلگرد آجدار فعالیت می‌کند.

بهترین و بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی ساخت فولاد در استان زنجان ذوب آهن و نورد البرز می‌باشد. بنابراین برای خرید میلگرد و سایر‌ محصولات فولادی در زنجان میلگرد ذوب آهن و نورد البرز گزینه مناسبی می‌باشد و می‌توانید خرید موفقی در زمینه فولاد و میلگرد انجام دهید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ذوب آهن و نورد البرز با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر