امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان

کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان

در سال 1391 پس از فراز و فرودهای مختلف، کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان فعالیت خود را در زمینه تولید انواع شمش بیلت‌های فولادی آغاز نمود. در اواخر سال 1394 این مجموعه صنعتی با دارا بودن کادر مجرب و کارآزموده تولید آزمایشی خود را شروع و یک سال بعد یعنی در سال 1395 محصولات خود را بهره برداری کرد.

ذوب آهن فجر صوفیان در 17 کیلومتری جاده تبریز، صوفیان در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی واقع است. مساحت این شرکت بیش از ده هزار متر مربع است که زیربنای 4000 متر مربعی دارد.

 

کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان

 

این شرکت واحد‌های گوناگونی همچون خط تولید، قسمت‌های رفاهی و اداری دارد که در آن بیش از 150 نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند. شرکت ذوب آهن فجر صوفیان فاز اول تولیدی خود را با ظرفیت 30 هزار تن در سال آغاز کرد و در ادامه فاز دوم این کارخانه فولادسازی ادعا می‌کند که تولیدات خود را در سال به دو برابر برساند.

یکی از دستاوردهای کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان؛ تأمین کردن مواد اولیه کارخانجات تولید میلگرد، نبشی و ناودانی ، تیرآهن و… است.  این مجموعه همواره در تلاش است محصولاتی با کیفیت بالا و مرغوب تولید کند که قابل اعتماد برای بازارهای داخلی و خارجی باشد.

کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان

معرفی محصولات ذوب آهن فجر صوفیان

 همان طور که می‌دانید شمش‌های فولادی به سه دسته بیلت، بلوم و اسلپ تقسیم بندی می‌شوند. بیلت و بلوم در مقایسه با اسلپ کاربرد بیشتری دارند و در ساخت سازه‌های اسکلتی همچون مفتول و میلگرد، ناودانی و نبشی به کار می‌روند. لوله‌های بدون درز و لوله های مانیسمان از لوله‌های پرکاربردی هستند که از شمش‌های فولادی بلوم و بیلت تهیه می‌شوند.

از مهم‌ترین مقاطع فولادی شرکت ذوب آهن فجر صوفیان شمش فولادی sp5 در ابعاد 125*125 است. این نوع شمش فولادی سطح مقطع 125 میلی متری دارد و ،6 متر است. این شمش فولادی مقاومت کمتری در مقایسه با انواع دیگر دارد اما انعطاف پذیری آن  بیشتر است. زمانی از شمش فولادی sp5 استفاده می‌کنند که مینیموم فشار و نیرو به قطعه وارد شود. این شمش برای تولید میلگردهایی تا سایز 25  کاربرد دارد.

یکی از روش‌های تولید شمش فولادی احیای مستقیم است که در زبان لاتین Direct reduction  نام دارد. در ایران با استفاده از سوخت گاز طبیعی در کوره‌ها، شمش فولادی تولید می‌کنند. از خروجی‌های این کوره آهن اسفنجی می‌باشد که به شکل بریکت به کار می‌رود‌‌. در این شیوه آهن‌های قراضه را داخل کوره قوس الکتریکی می‌ریزند و در مراحل بعد با استفاده از ذوب فولاد نمونه گیری می‌کنند.

محصولات ذوب آهن فجر صوفیان

مقایسه انواع روش خرید شمش فولادی

خرید مستقیم از کارخانه

این روش خرید از مزیت‌های منحصر به فردی برخوردار است اما از عیب نیز تهی نیست. امتیاز عمده‌ی این شیوه در قیمت تمام شده‌ برای مشتری‌ها خلاصه می‌شود. خب کاملا هم مشخص است که چرا کالا با قیمت کمتری به فروش می‌رسد، چون هزینه‌ی واسطه‌ها از این طریق به صفر می‌رسد. اما اگر کارخانه تا محل تولید فاصله‌ی زیادی داشت به طور قطع پرداخت مبلغی به واسطه به صرفه تر تمام می‌شود.

احتمالا تا به الآن متوجه شدید که کارخانه‌های تولید  شمش فولادی و میلگرد به تعداد فراوانی‌اند اما، به طور قطع همه کیفیت یکسان ندارند. برای مثال بسیاری از این کارخانه‌ها با با استاندارد جهانی کالاهایشان را عرضه می‌کنند در حالی برخی کارخانه‌ها این استاندارد را رعایت نمی‌کنند. از آن‌جایی که این کارخانه‌ها معمولا در خارج از شهرها و در نقاط دور واقع شده‌اند برای افراد عادی این خرید، یعنی خرید از درب کارخانه معمولا توصیه نمی‌شود.

خرید از سایت

خرید از سایت‌ها یا انواع پیج‌های اینترنتی یکی دیگر از شیوه‌های خرید می‌باشد. خوشبختانه سایت‌های زیادی در ایران برای خرید بازگشایی شده‌اند. شما اگر قصد خرید به این شیوه را دارید می‌توانید از دو مزیت این شیوه بهره ببرید. اول اینکه می‌توانید یک خرید بدون دغدغه‌ ( از لحاظ طی مسافت تا کارخانه) داشته باشید؛ و دوم هم اینکه از مشاوران آنلاین آن مجتمع بهره ببرید.

خرید از بازار آهن

خرید شمش فولادی و میلگرد هم مانند سایر کالاها است. یعنی می‌توانید به بازار بروید و خرید را انجام دهید. معمولا در همه‌ی شهرهای بزرگ و حتی بعضی از شهر‌های کوچک مکان‌هایی برای خرید وجود دارد.

خرید شمش فولادی

جمع بندی:

مقاطع فولادی یکی از مهم‌ترین و هزینه‌برترین قسمت در ساخت‌وساز است که به چشم دیده نمی‌شود اما بایستی به اندازه‌ی ظاهر ساختمان و بیشتر به آن اهمیت داده و مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.  شمش فولادی در تولید مقاطعی همچون میلگرد، نبشی، تیرآهن و … نقش دارد از همین رو کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان که شمش فولادی را در ابعاد گوناگونی تولید میکند، در صنعت جایگاه قابل قبول و با ارزشی دارد.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه ذوب آهن فجر صوفیان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر