امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه استیل ذوب سپاهان

کارخانه استیل ذوب سپاهان

کارخانه استیل ذوب سپاهان در سال ۱۳۷۳ با شماره ثبت 564 تأسیس گردید. این مجموعه صنعتی در استان اصفهان و شهرستان فلاورجان واقع است. در این مقاله از وب‌سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم شرکت استیل ذوب آهن آسیا و محصولات آن را به شما معرفی کنیم.

همان‌طور که می‌دانید اصفهان یک شهر صنعتی مهم در ایران است و پایه‌های فولادی کشور بر عهده آن می‌باشد. شرکت استیل ذوب سپاهان نیز نقش مهمی در تولید محصولات فولادی دارد.

 

کارخانه استیل ذوب سپاهان

 

ریخته‌گری کارخانه استیل ذوب سپاهان

شرکت استیل ذوب سپاهان در زمینه ریخته ریخته‌گری قطعات خودروسازی و صنعتی  فعالیت می‌کند که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد؛

ریخته‌گری به معنای شکل دادن فلزات و آلیاژهای گوناگون است که از طریق ذوب‌شدن مواد صورت می‌گیرد. در ادامه این مواد در قالب‌های نسوز قرار داده می‌شوند و در نهایت عملیات سردسازی و انجماد روی آن‌ها انجام می‌شود. مهم‌ترین عامل در اکثر محصولات سفارشی شرکت استیل ذوب سپاهان، قالب‌ها می‌باشند که در ریخته‌گری از اهمیت بالایی برخورداراند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که انجماد قطعات تولیدی در فرایند ریخته‌گری چه مدت زمانی طول می‌کشد؟! در پاسخ به این پرسش باید عرض کرد که بسته به نوع محصول  این مدت زمان متفاوت است. برای مثال عملیات انجماد و سردسازی برای قطعه فولادی تو خالی متفاوت از قطعه‌ای با همان حجم اما توپر می‌باشد.

در صنعت برای تهیه نیمه ساخته‌ها روش‌هایی وجود دارد که می‌توان به پرس کردن، کشیدن، آهنگری و نوردکاری و…. اشاره کرد. مرحله اول مشترک در تمامی روش‌های فولادسازی تبدیل فولاد مذاب به بلوک است که سایر عملیات‌های فولادسازی بعد از آن به سادگی انجام شود. تهیه بلوک به چند دو روش انجام می‌شود. 1 . تهیه بلوک در قالب 2. تهیه بلوک با روش ریخته‌گری مداوم

 

محصولات کارخانه استیل ذوب‌آهن آسیا

 

محصولات کارخانه استیل ذوب‌آهن آسیا

نبشی به عنوان یکی از پراستفاده‌ترین قطعات در صنعت ساخت و ساز به کار می‌رود. ابعاد یک نبشی را کارخانه سازنده آن و خریدار مشخص می‌کند. بسته به کاربرد و استفاده نبشی‌ها متفاوت می‌باشد. به صورت کلی سایز نبشی‌ها در ابعاد 50 تا 150 میلی متر متغییر است.  از پرکاربردترین نبشی‌های تولیدی شرکت استیل ذوب آهن آسیا، 50*50 است.

نبشی ۳*۵۰*۵۰: یکی از مهم ترین محصولات شرکت استیل ذوب سپاهان ، نبشی 3*50*50  است. این نبشی با ضخامت ۳ میلی لیتر و استاندارد 5sp تولید و به بازار عرضه می‌گردد. نبشی 3*50*50 در کارخانه بارگیری می‌شود و وزن هرشاخه آن 23 کیلوگرم است. طول این سازه 6 متر  و واحد فروش آن کیلوگرم می‌باشد.

یکی دیگر از محصولات مهم تولیدی شرکت استیل ذوب سپاهان، فولاد آلیاژی است که در این بخش به انواع آن می‌پردازیم. فولادهای آلیاژی WR100 ,WR300: از دسته فولادهای ضد سایش  با استاندارد mo40 ودر دسته فولادهای ,Ck60 محسوب می‌شوند. 

گرید St52: این فولاد در دسته فولادهای ساختمانی قرار می‌گیرد و در مقایسه با  St37 از مقاومت بیشتری برخوردار است. عضو خانواده فولادهای کم کربن می‌باشد و کاربردهای فراوانی دارد. محصولات این گرید با استاندارد DIN7100 آلمان تهیه می‌گردند.

WR300: در دسته فولادهای کم آلیاژ قرار می‌گیرد و میزان کربن به کار رفته در آن به  0.42درصد می‌رسد. با این میانگین کربن،‌ فولاد WR300جزو فولادهای کم کربن میباشد. از محصولات خاص شرکت استیل ذوب سپاهان, WR300 می‌باشد زیرا استاندارهای به کار رفته در آن منحصر به فرد هستند.  این محصول مطابق با استاندارد DIN17350 است و شماره متریال  فولادWR300 2323 می‌باشد.

 

کاربرد فولادهای آلیاژی

 

کاربرد فولادهای آلیاژی

فولاد ck45‌: قابلیت انجام عملیات‌های حرارتی را دارد.

کاربرد St52: این محصول فولادی، در ساخت پل‌های فلزی، ساخت خودرو، ماشین سازی، اسکلت فلزی و.. کاربرد دارد. استحکام بالایی دارد اما در مقایسه با سازه‌های گرید St44, St37 از ضخامت کمتری برخوردار است. بنابراین به دلیل کمتر بودن وزن و بیشتر بودن استحکام، در خرید مقرون به صرفه است. این محصول امکان فرم پذیری سرد دارد.

کاربردهای WR300: تولید ماشین آلات صنعتی، قابلیت انجام اعمال حرارتی، قالب‌ها، کاربردهای سایشی، چرخ ماشین معدن، قالب ریخته گری گریز از مرکز، قالب نگهدارنده اکستروژن، تجهیزات حفاری، ظروف بالابر، غلتک‌های کراشر، فریم‌های کراشر، پلیت‌های ضدسایش و…

کاربردهای WR100: میزان آلیاژ به کار رفته در ساخت این فولاد کم است و جزو فولادهای کم آلیاژی محسوب می‌شود. استحکام بالایی دارد و از کاربردهای آن می‌توان به پیچ‌های ساچمه‌ای، قطعات مختلف ماشین آلات صنعتی، سنگ شکن‌ها، ابزار آلات دستی، آکسل‌ها، چرخ رنجیرها و… اشاره کرد.

خرید و قیمت محصولات شرکت استیل ذوب سپاهان

نکته مهمی که در زمینه خرید محصولات ریخته‌گری شرکت استیل ذوب سپاهان باید به خاطر بسپارید این است که قطعات ریخته‌گری با توجه به نیاز مشتریان هر منطقه تولید می‌شود. صنایعی همچون پتروشیمی، اسیدسازی، خودروسازی، شیمیایی و دریایی با عملیات ریخته‌گری تولید و به بازار عرضه می‌گردند. جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت اینترنتی آهن هایپر مراجعه فرمائید.

 

قیمت کارخانه استیل ذوب سپاهان

 

قیمت محصولات تولید شده با توجن به جنس، تعداد قطعات، سفارش مشتری، ابعاد و اندازه، میفیت و… تآیین می‌گردد. شرکت استیل ذوب سپاهان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری‌های نوین ریخته‌گری پیشترفته آلمینیوم را به مشتریا عرضه می‌دارد.

جمع‌بندی: همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛ شرکت استیل ذوب آهن آسیا یک مجموعه صنعتی در شهرستان فلاورجان- واقع در استان اصفهان می‌باشد که تولید قطعات فولادی را بر عهده دارد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده‌باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در رابطه با شرکت استیل ذوب سپاهان به دست آورده باشید.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه استیل ذوب سپاهان با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر