امروز : سه‌شنبه 26 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه

کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه

یکی از مهمترین محصولات فولادی که با استفاده از تکنولوژی نورد سرد و نورد گرم تولید و طراحی می ‌شود ورق سیاه است. کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه با استفاده از بهترین متریال ها ورق های سیاه را تولید کرده و وارد بازار می نمایند.

یکی از پرکاربردترین ورق هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بیشتر بخش‌ های ساختمان ‌سازی شما این ورق را مشاهده می کنید ورق های سیاه هستند. هر یک از کارخانه های تولیدی ورق سیاه استانداردهای مشخص شده را برای کارخانه های تولیدی ورق سیاه به کار می برند تا ورق ها کیفیت مناسبی داشته باشند.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که ورق های سیاه به وسیله روش نورد گرم تولید می‌ شوند و به همین دلیل آنها را به نام نورد گرم هم می شناسند. ورق های سیاه توسط کارخانه های تولیدکننده در دو نوع صنعتی و معمولی تولید می‌ شوند. هر یک از کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه برای تولید ورق های سیاه معمولی و صنعتی استانداردهای مشخص شده ای را به کار می گیرند.

مدل های معمولی قابلیت جوشکاری دارند و مدل های صنعتی استحکام بیشتری در ساختمان سازی و غیره از خود نشان می‌ دهند.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که هر یک از مدل های متنوع ورق های سیاه را کارخانه های ایران تولید و طراحی می‌ کنند. برخی از مهم ترین کارخانه های تولیدی ورق سیاه در کشور ایران را در ادامه معرفی می‌ کنیم.

کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه

معرفی کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در کشور ایران

شما باید به خوبی بدانید که کشور ایران در زمینه تولید ورق سیاه فعالیت گسترده ای بر عهده دارد. به همین دلیل مصرف کنندگان این کالای صنعتی را از کشورهای خارجی وارد نمی کنند. برخی از مهمترین و اصلی ترین کارخانه هایی که تولیدکننده ورق سیاه در کشور ایران هستند و شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت می باشند از :

  1. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان :

یکی از مهمترین کارخانه‌هایی که تولید ورق سیاه را برعهده دارد کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی کشور ایران شناخته می‌ شود و هر ساله حدود ۴ میلیون تن انواع محصولات فولادی را تولید کرده و وارد بازار می نماید.

این کارخانه تنها کارخانه فولاد سازی در کشور ایران به شمار می‌ رود که شمش‌ های ورق و را به ورق های سیاه تبدیل می کند. این کارخانه توانسته است که در این چند سال جوایز بسیار زیادی را در زمینه تولید و طراحی انواع ورق های سیاه به دست بیاورد. ضخامت ورق های سیاه تولید شده این کارخانه متغیر می باشد که بسیاری از آنها را در بخش های متنوع شما می توانید مورد استفاده قرار دهید.

  1. کارخانه فولاد گیلان :

یکی دیگر از کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در کشور ایران کارخانه فولاد گیلان می ‌باشد. این کارخانه یکی از بزرگترین و همچنین اولین کارخانه ‌های نورد در کشور ایران شناخته می ‌شود که در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

زمینه های فعالیت این کارخانه بیشتر برای تولید لوازم خودرو و لوله سازی می باشد. با این وجود ورق های سیاه تولید شده این کارخانه در ضخامت های دو تا ۴۰ میلیمتر تولید می‌ شوند و عرض آنها هم از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر می ‌باشد. هر یک از انواع ورق های سیاه تولید شده این کارخانه دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند.

کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه

  1. کارخانه فولاد کاویان :

یکی از دیگر صنایع مهم کشور که در زمینه تولید انواع ورق های سیاه فعالیت می‌ کند کارخانه فولاد کاویان می باشد. این کارخانه در سال ۱۳۵۴ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۴ بهره ‌برداری اش را گسترده تر نمود.

این کارخانه به عنوان یکی از اولین تولید کننده های ورق های فولادی سنگین در کشور ایران شناخته می شود و ظرفیت تولید این کارخانه هر ساله ۸۴۰ هزار تن ورق سیاه در سال می‌ باشد. عرض ورق های سیاه تولید شده این کارخانه از ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر است. ضخامت های ورق ‌های سیاه تولید شده این کارخانه هم نیز از ۸ تا ۲۰ میلی متر می باشد.

  1. کارخانه فولاد اکسین اهواز :

یکی دیگر از کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه کارخانه فولاد اکسیژن اهواز می باشد. هدف اصلی این کارخانه تولید انواع ورق های سیاه برای محصولات نفتی بوده است. در واقع شما باید به خوبی بدانید که در سال ۱۳۸۸ این کارخانه با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز توانست ور ‌های سیاه برای ذخیره سازی محصولات نفتی تولید و طراحی کند.

ظرفیت تولید این کارخانه به میزان یک میلیون تن در سال می ‌رسد. ورق های تولید شده این کارخانه عرضشان حدود ۲۰۰ میلیمتر می باشد و ضخامت آنها هم ۶ میلی متر به بالا است. ورق های تولید شده این کارخانه کیفیت بسیار بالایی دارند. در واقع باید به خوبی بدانید که کیفیت متریال های به کار برده شده برای ورق های سیاه این کارخانه بسیار عالی است.

شما عزیزان جهت تهیه و خرید انواع ورق ها از جمله ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق آجدار و ورق روغنی و … نیز کافیست از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام کرده و این محصول را با کیفیت بالا تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ورق سیاه برش خورده

تفاوت ورق سیاه با ورق رنگی

راهنمای خرید ورق سیاه

تعریف ورق سیاه یا ورق نورد گرم

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی‌ چیست؟

کاربرد ورق سیاه چیست ؟

فرایند تولید ورق سیاه

https://ahanhyper.com//?p=11037

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *