امروز : سه‌شنبه 16 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد چهار پهلو چیست ؟

یکی از انواع پروفیل های باز که در صنعت و ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد و مقاومت زیادی از خود نشان می دهد چهار پهلو می باشد. کاربرد چهار پهلو زیاد است و همین امر باعث شده که افراد زیادی برای ساختمان سازی از این تجهیزات ساختمانی استفاده کنند. مقطع چهار پهلو به شکل مستطیل و مربع می باشد که به آن چهار گوش هم می‌گویند.

چهارپهلو تا حد زیادی به تسمه های متنوع شباهت دارد. شکل پذیری بی نظیر آن موجب شده که از ویژگی‌های بسیار عالی برخوردار باشد. شکل‌ پذیری بسیار در قابلیت جوشکاری چهار پهلو یکی از مهمترین ویژگی های این تجهیزات ساختمانی به شمار می‌ رود. شما برای خرید انواع چهار پهلو باید قیمت آن را به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهید.

کیفیت چهار پهلو، جنس چهار پهلو، مواد چهار پهلو و ضخامت آن از جمله اصلی ترین و مهمترین مواردی به شمار می‌ رود که قیمت این تجهیزات ساختمانی را مشخص می کند.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که کاربرد چهار پهلو امروزه بسیار زیادتر شده و به همین دلیل افراد اقدام به خرید این محصول در تعداد زیاد می نمایند. جهت ساختمان سازی چهار پهلو در بازار به شکل‌ های متنوعی مشاهده می‌ شود که برای ساخت و ساز انواع ساختمان های مسکونی، تجاری و … کاربرد زیادی دارند.

استفاده کردن از این محصول در صنایع متنوع هم زیاد است که برای  دستگاه های برش، سیستم حمل و نقل، جرثقیل ها و غیره روز به روز استفاده از آن افزایش پیدا می ‌کند. شما برای اینکه با کاربرد این محصول آشنایی بیشتری داشته باشید باید انواع این محصول را به خوبی بشناسید.

 

کاربرد چهار پهلو

کاربرد چهار پهلو بر اساس مدل

شما برای اینکه با کاربرد چهار پهلو آشنایی بیشتری داشته باشید باید به خوبی در مورد ویژگی ها و مشخصات انواع این محصول آشنایی داشته باشید. چهارپهلو را در اندازه های متنوع تولید و طراحی می کنند که هر یک از آنها دارای کاربردهای خاصی هستند. برخی از مهمترین این کاربردها در انواع چهارپهلو عبارت است از :

  1. چهار پهلو ST37 :

یکی از بهترین چهار پهلوهایی هایی که در صنایع کشتی‌ سازی، خودروسازی، نساجی و غیره کاربرد زیادی دارد این چهار پهلو می باشد. ترکیبات این چهار پهلو در صنایع متنوع کاربرد زیادی دارد. ترکیب آهن و عناصر دیگری مانند کروم درون این چهار پهلو موجب شده که مقاومت آن تا حدی زیادی افزایش پیدا کند.

از جمله مهمترین ویژگی هایی که این چهار پهلو دارد این است که کاربردهای متنوعی از آن دریافت می ‌شود. عنصر کروم که درون این چهار پهلو وجود دارد در برابر عوامل خورنده مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

یکی دیگر از خواص مزیت های این نمونه چهار پهلو طول عمر بالایش می باشد و این چهار پهلو  به راحتی نصب می شود. مقاومت این چهار پهلو در برابر ضربه موجب شده که شما بتوانید در بسیاری از ساختمان های خود از آن استفاده کنید.

  1. چهار پهلو ST44 :

یکی دیگر از انواع چهارپهلو هایی که امروزه بسیاری از ساختمان سازمان از آن استفاده می کنند این نمونه چهار پهلو می باشد. شما باید به خوبی بدانید که استحکام این نمونه چهار پهلو بسیار بالا است.

کربن بسیار زیاد درونی چهار پهلو استحکام آن را افزایش داده است. از این چهار پهلو برای عملیات جوشکاری و پرچ کاری استفاده زیادی می شود. هر یک از ساختمان سازانی که عملیات جوشکاری در ساختمان شان زیاد است از این چهار پهلو استفاده می کنند.

 

کاربرد چهار پهلو

  1. چهار پهلو ST52 :

یکی دیگر از انواع چهار پهلو که استفاده زیادی در صنعت دارد اینجا چهار پهلو می باشد. در واقع شما باید خوبی بودند که این چهار پهلو در برابر خمش و پیچش مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. در صورتی که وزن بالا روی آن سوار شود مقاومت خوبی از خود نشان خواهد داد. سیلیسیم و منگنز از جمله مهمترین عناصری به شمار می رود که برای تولید این چهار پهلو به کار برده ‌اند.

این چهار پهلو به نمونه اول که معرفی کردیم شباهت زیادی دارد. البته تفاوت آن استحکام بالایش نسبت به دیگر نمونه ها می باشد. قابلیت جوشکاری این چهار پهلو بسیار بالا است. ولی باید بدانید که قابلیت شکل دهی آن پایین می‌ باشد. استحکام بالای آن موجب شده که کاربردهای بسیاری از این چهار پهلو دریافت شود کاربرد چهار پهلو در این مدل نسبت به دیگر چهار پهلو ها بیشتر است.

  1. چهار پهلو MO40 :

تولید این چهار پهلو از کروم زیاد انجام شده، همچنین شما باید به خوبی بدانید که مولیبدن درون این چهار پهلو نسبت به دیگر چهار پهلو ها بیشتر است. مقاومت بالای چهار پهلو در برابر خوردگی و وزن بالا به دلیل مولیبدن آن می باشد. طول عمر بالا و همچنین شکل پذیری بی نظیری که از این نمونه چهار پهلو دریافت می کنید یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های چهار پهلو شناخته می شود.

چهار پهلو در چند نوع تقسیم بندی شده است؟

چهارپهلو از لحاظ روش تولید به سه روش نورد گرم و نورد سرد و ترنس طبقه بندی می‌شود. چهارپهلو ها با توجه به موادی که در ساختار آن ها به کار رفته می تواند به چهارپهلو ترانس ، فابریکی ، ماشینکاری و پولیش شده تقسیم بندی شوند.

فرمول محاسبه وزن چهارپهلو چیست؟

وزن = تعداد شاخه × وزن هر شاخه وزن هر شاخه = حجم × چگالی حجم = مساحت سطح مقطع × طول

به طور خلاصه کاربرد چهار پهلو چیست؟

چهار پهلو به طور گسترده ای در سراسر صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. از کاربردهای چهارپهلو می توان به قاب، بست، موارد تزیینی، شفت، محور، اتصالات، ابزار، تجهیزات باشگاهی، پناهگاه، سازه ها اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فرایند تولید چهارپهلو

راهنمای خرید چهار پهلو

کارخانه‌های تولیدکننده چهارپهلو

https://ahanhyper.com//?p=11557

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *