امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد پروفیل سپری

پروفیل سپری از بالهای بلند و باریک ساخته شده است و به دلیل ظاهر T شکل آن به T-Profile نیز معروف است. این محصول صنعتی و ساختمانی به دو صورت پارچه ای و پرس تولید می شود. حتی در برخی موارد تیر از وسط به صورت طولی بریده می شود و بدین ترتیب این قسمت ایجاد می شود.

اگر قرار است در اتصالات قوی و درزهایی که نیاز به ضخامت زیاد دارند استفاده شوند تیرها و هش های سنگین بریده می شوند تا استحکام و ضخامت مورد نیاز برای سپر مورد نظر فراهم شود. لازم به ذکر است که سپری های با ضخامت 2 میلی متر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و در بازار از ضخامت 0.9 تا 2.5 میلی متر موجود است.

علاوه بر تفاوت ضخامت، قیمت آنها نیز متفاوت است. کاربرد پروفیل سپری در ساختمان سازی متنوع می باشد و در این صنعت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در ادامه کاربردهای آن در ساختمان سازی را بررسی می کنیم.

استفاده از سپری در سقف های کاذب باربر

سپری ها از ویژگی مقاومت خمشی و همچنین شکل ظاهری مطلوبی برخوردار می باشد. بنابراین به منظور طراحی و تولید سقف های شیک و جذاب، با استحکام و دوام بالا از سپری های آهنی برای عضو سازه ای باربر استفاده می شود. کاربرد پروفیل سپری را می توان در سقف های کاذب باربر مشاهده کرد.

قرار دادن نوع مطلوب سپری در چنین سقف هایی به گونه ای می باشد که آنها را با فاصله های مساوری در کنار هم می گذارند. کار کردن سرامیک و کاشی میان آنها انجام می شود و به علاوه ملات ماسه و سیمان جایگزین گچ می شود.

در صورتی که به جای گچ ماسه و سیمان مورد استفاده قرار گیرد در مقابل رطوبت استقامت و مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهد و انتخاب آن گزینه خوبی برای مکان های مرطوب می باشد. در این روش سپری 3 برای بارگذاری هایی به کار می رود که دهانه کم و وزن سبک دارند.

 

کاربرد پروفیل سپری

 

استفاده از سپری در زیر سازه های ساختمانی

پروفیل سپری درست همانند سایر پروفیل های فولادی انواع گوناگونی دارد که بر حسب جنس شامل استیل، آهن، برنج، مس و آلومینیوم می شود. شکل T پروفیل سپری منجر گردیده تا این محصول نه تنها برای تولید درب و پنجره بلکه در بخش های گوناگون دیگری هم که بیشتر به ساختمان سازی مرتبط هستند به کار گرفته شود.

مهمترین کاربرد پروفیل سپری استفاده از آن در زیر سازه های ساختمانی می باشد.

در برخی از مواقع شرایط خاصی موجود است که در آن میزان بار تحمل شده توسط سازه بسیار بالا می باشد. برای نمونه در نماهای بتنی که نماهای سنگی غیر ساده یا پیچیده مورد استفاده قرار گرفته است جهت محافظت کردن از مقاومت و استحکام نما و همچنین برای اینکه با سازه اصلی یکپارچه شود انتخاب زیر ساز های فلزی به عنوان بهترین و مناسب ترین گزینه به شمار می آید.

استفاده از سپری در نماکاری خشک ساختمان و سقف های نورگذر

دیگر کاربرد پروفیل سپری استفاده از آن در نماکاری خشک ساختمان می باشد. نماکاری خشک به معنای این است که برای ساخت و اجرای نمای سنگی از سیمان و ماسه استفاده نمی شود. در این شیوه از نماکاری زیرسازی فلزی و شاسی کشی به وسیله آهن آلات صورت می گیرد.

سقف های گلخانه و غیره از طریق عبور دادن نور از خودشان می توانند با کیفیت بالا و قابل قبولی عمل کنند. به همین جهت، پروفیل سپری بهترین گزینه برای نشیمن مطلوب به طرفی می باشد که تایل های عبور دهنده نور قرار گرفته اند.

مورد استفاده قرار دادن سپری آهنی ممکن است در هزینه های پروژه تا حد قابل توجهی صرفه جویی نماید. البته باید این نکته را هم درنظر بگیرید که جوشکاری راحت و برقرار شدن اتصال مناسب سپری با هم جزء مزایای مهم سپری محسوب می شوند.

 

استفاده از سپری در نماکاری خشک ساختمان

 

سخن پایانی

سال های زیادی است که قطعات فلزی به عنوان اساسی ترین و مهمترین وسایل در صنایع گوناگون به شمار می آیند. پروفیل سپری از جمله مقاطع فلزی کلیدی می باشد که در صنایع ساخت و ساز و ساختمان سازی موارد استفاده منحصر به فرد و فراوانی دارد.

در این مطلب تلاش کردیم تا مطالبی در مورد کاربرد پروفیل سبک به صورت مختصر و مفید در اختیارتان قرار دهیم. علاوه بر مواردی که قبلا اشاره کردیم خوب است بدانید که این محصول دارای کاربردهای بسیار دیگری نیز می باشد. برای نمونه از این محصول برای ساخت درب و پنجره استفاده می کنند و آن را برای متصل کردن پل ها به ستون ها نیز استفاده می کنند.

نورگیری زیر زمین ها، گاردریل ها، صنایع سد سازی، سقف و نمادهای شیشه ای، به عنوان مهار کننده در ساختمان ها و غیره جزء دیگر موارد استفاده این محصول محسوب می شوند. توصیه می شود در زمان خرید و کاربرد پروفیل سپری حتما نوع و کاربرد آن را مورد توجه قرار دهید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

سپری آهنی و کاربردهای آن در صنعت ساخت و ساز

تفاوت سپری و نبشی چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=19463

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *