امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد ورق های فولادی در ساخت قفسه های فلزی

همانطور که می دانید از ورق های فولادی در کاربردهای بسیاری استفاده می‌شود که با توجه به نوع کاربرد مد نظر خود می توانید از نوع مناسب ورق های فولادی بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب قصد داریم کاربرد ورق های فولادی در ساخت قفسه های فلزی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ورق های فلزی

توجه داشته باشید اکثر ورق ها از فلزات ساخته می شوند و معمولا به ان مواد فلزی گفته می شود. به طور کلی می‌توان گفت ورق فلزی به شکل قطعه های باریک و مستعد در می آید. ورق های فلزی معمولا با مشخصات مختلف در بازار وجود دارند که شما می توانید از هر یک از آن ها در کارها و کاربردهای خاصی استفاده نمائید.

ورق های فلری از جمله فولادی پر کاربرد می باشد. بهتر است بدانید ورق های فولادی معمولاً از مواد تشکیل دهنده مختلفی ساخته شده و دارای ساختار و مشخصات فیزیکی منحصر به فردی می باشند که هر یک از آن ها در بخش مختلف صنعتی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

 توجه داشته باشید تولید ورق فولادی به دوصورت نورد گرم و نورد سرد انجام می شود. معمولاً ورق هایی که توسط روش نورد گرم تولید می‌شوند در مقابل روش نورد سرد از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. شمش های فلزی پس از حرارت دیدن از زیر غلتک ها عبور می‌کنند و به صورت ورق هایی به ضخامت های متفاوت تولید خواهند شد.

نکته ای که باید مد نظر قرار دارد این است که در مورد ورق فلزی ضخامت های متفاوت آن می باشد. اگر ضخامت کمتر از ۴ میلیمتر باشد معمولا به ان ورق گفته شده و اگر بیش از ۴ میلیمتر باشد به آن صفحه می گویند. ورق فلزی به دو صورت شیب یا برش داده و رولفرم تولید و روانه بازار می‌شوند. یکی از مزایای این ورق ها عرضه کردن آن به صورت کلاف است و مقدار زیادی از آن در حجم کمی قرار می گیرد.

 

ورق های فلزی

 

 توجه داشته باشید از انواع ورق های فولادی می توان به ورق های روغنی، ورق های سیاه، ورق های گالوانیزه و همچنین و فایل های استیل ورق های اسید شویی و … اشاره کرد. هر یک از این ویژگی های موثر و طرح تولید و روانه بازار می شوند.

کاربرد ورق های فولادی در ساخت قفسه های فلزی

توجه داشته باشید در تولید قفسه های فلزی معمولاً از مواد گوناگونی می توان استفاده کرد. اما بادوام ترین قفسه ها معمولاً از فولاد تولید و ساخته شده اند که قفسه های فولادی به صورت گسترده برای ذخیره‌سازی بار های سبک و سنگین در انبارها بخش خدمات و صنعت و … استفاده می شود.

معمولاً فولاد، آهن، گالوانیزه، کروم، آلومینیوم و آهن فلزاتی هستند که بیشتر برای ساخت انواع قفسه مورد استفاده قرار می گیرد.

 فولاد معمولا جذب آهن با درصد وزنی متفاوت کربن می باشد که درصد کربن اگر تغییر کند درصد فولاد تغییر خواهد کرد. برای ساخت قفسه های فلزی از فولاد آلیاژی استفاده می کنند. به این ترتیب که فولاد آلیاژی مانند کروم، وانادیوم و منگنز ترکیب شده و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق های فولاد آلیاژی که در ساخت قفسه ها مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً به نام ورق های فولادی روغنی نیز شناخته خواهد شد.

 چرا که این روزها با استفاده از اسید کلریدریک شسته شده و چربی سطح ان از بین خواهد رفت و باعث می‌شود تا ظاهر ورق به صورت براق و روغنی شکل شود. این کار باعث می‌شود تا قفسه ها در برابر نیروهای تنش و کششی از مقاومت بالاتری برخوردار شوند.

 

ورق های فولادی در قفسه فلزی

 

مزایای ورق های فولاد در ساخت قفسه های فلزی

فولاد از مزایای بسیاری برخوردار است که باعث شده است تا از آن در ساخت قفسه های فلزی استفاده شود. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • برخورداری از تحمل وزن بالا
  • با برخورداری از مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • دارای استحکام بالا در برابر خوردگی
  • برخورداری از مقاومت در برابر رطوبت
  • دارای خاصیت ضد زنگ بودن و قابلیت استفاده در محیط های مرطوب
  • برخورداری از ادم شکستگی و ترک
  • به خاطره دارای قابلیت خاصیت ارتجاعی
  • خاصیت جوش پذیری بالا و اتصال ورق های فولادی به حالات مختلف
  • دارای خاصیت خمش پذیری و سهولت در تغییر شکل
  • دارای امکان تغییر ابعاد
  • همچنین دسترسی آسان و بدون لرزش به تمام طبقات

تمامی این قابلیت‌ها و مزایا باعث شده است تا ضریب امنیت را در قفسه های فلزی فولادی بالا تر شود و در موارد و کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار گیرد.

طبقه بندی انواع قفسه های فولادی

ورق های فولادی را با توجه به کاربردهای آنها می‌توان به وسایل فلزی پیچ و مهره های قفسه های فلزی سردخانه‌ای یا قفسه های فلزی انبار ها، باراک قفسه فلزی فروشگاهی و همچنین قبل از طرح‌های خود راهرو و …. طبقه‌بندی کرد. معمولاً قفسه پیچ و مهره با کاربرد فروشگاهی و انباری از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است و نصب آنها نیازی به جوشکاری ندارد.

 برای فضاهای که قفسه بندی آسان و سریع مورد نظر است قفسه های فروشگاهی گزینه بسیار عالی و مناسب می باشد. قفسه های فلزی به خاطر برخورداری از مقاومت و دوام بالا در برابر خوردگی و رطوبت نیازمند نگهداری بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. در کاربردهای بسیاری از جمله در خرده فروشی هایپر مارکت ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

 بهتر است بدانید قفسه های فولادی از طرح های مدرن می‌باشند که مشکلاتی مانند دشواری در جابجایی وسایل سنتی و … را برطرف می‌کند. این قفسه ها دارای قابلیت حمل و نقل آسان می باشند و از طریق موتورهای الکتریکی به صورت خودکار و با کنترل حرکت می کنند.

 

طبقه بندی انواع قفسه های فولادی

 

توجه داشته باشید قفسه های راک توسط فولاد تولید می‌شود. معمولاً از بیشترین فضای ممکن استفاده می کنند و دارای مقاومت بالایی می باشند. دارای قابلیت استفاده برای نگهداری کالا در صفحه بالا در آن بارها را نیز دارا دارند این قفسه ها نصب بسیار راحت می باشد.

 در ان از چرخ های اتوماتیک و غیره نیز استفاده می‌شود. همچنین انواع قفسه های فلزی تولید شده در بازار با هدف انواع محصولات می توان به قفسه بندی فلزی پالت، راک، قفسه مشبک، قفسه کانتیلور، کفپوش دار سبک و سنگین و … اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

روش های تولید ورق های فولادی

عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی)

انواع ورق آهن و کاربرد آن در صنایع مختلف

https://ahanhyper.com//?p=17145

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *