امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد هاش چیست ؟

کاربرد هاش چیست ؟

یکی از بهترین تیرآهن های مورد استفاده در بیشتر ساختمان سازی ها تیرآهن هاش می باشد. کاربرد هاش روز به روز افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل تولیدکنندگان تعداد زیادی تیرآهن هاش را هر ساله تولید کرده و وارد بازار می نمایند.

شما در صورتی که قصد خریداری تیرآهن هاش را برای ساختمان سازی خود دارید باید در مورد ویژگی ها و مشخصات این تیرآهن اطلاعات بیشتری کسب کنید. از تیرآهن هاش به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح برای ساخت و ساز عمرانی استفاده می ‌کنند. این نمونه مقطع فولادی در بیشتر قسمت های فلزی ساختمان سازی نقش اصلی را بر عهده دارد.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که تیرآهن هاش انواع متنوعی دارد که هر یک از انواع آن دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشد.

وزن این تیرآهن چندان زیاد نیست و بر اساس استانداردهای بین‌المللی آن را تولید و طراحی می کنند. تمامی متریال هایی که برای تولید این نمونه تیرآهن به کار برده می شود کیفیت بسیار عالی دارند و ساختارشان ویژه و منحصر به فرد می باشد.

پیش از اینکه اقدام به خریداری تیرآهن هاش نمایید باید در مورد کاربرد تیرآهن هاش اطلاعات بیشتری کسب کنید. تیرآهن های هاش به سه دسته سبک، سنگین و فوق سنگین تقسیم ‌بندی می‌ شوند که هر یک از آنها کاربردشان با دیگری فرق می کند. برخی از مهم ترین نمونه هایی که مربوط به کاربرد هاش می باشد را در ادامه معرفی می کنیم.

 

کاربرد هاش چیست ؟

معرفی کاربرد هاش

به طور کلی باید به خوبی بدانید که تیرآهن هاش نسبت به دیگر تیرآهن های موجود در بازار کاربرد خاص و منحصر به فردی دارد. در صورتی که شما کاربرد هاش را بشناسید می توانید از آن در صنعت ساختمان سازی استفاده بهینه داشته باشید. برخی از مهم ترین کاربرد ها عبارت هستند از :

  1. یکی از مهمترین کاربرد هایی که از تیرآهن هاش می توانید دریافت کنید این است که روی ساختمان های ضد زلزله این نمونه تیرآهن را نصب نمایید. این تیرآهن از آنجایی که سطح مقطع بسیار مناسبی دارد تنش کمتری را نسبت به دیگر تیرآهن ها به ساختمان ارائه می دهد. همین مسئله موجب شده که نیروی وارد شده به ساختمان انتقال پیدا نکند. به همین دلیل استفاده کردن از این تیرآهن ها برای ساختمان هایی که ضد زلزله هستند اهمیت بسیار زیادی دارد.
  2. هر یک از افرادی که برج سازی انجام می ‌دهند باید از تیرآهن هاش استفاده کنند. تیرآهن هاش به دلیل اندازه طویلی که دارد در برج سازی کاربرد گسترده ‌ای از خود نشان می‌ دهد.
  3. برای طراحی و ساخت انواع پالایشگاه باید از تیرآهن هاش استفاده کنید. تیرآهن های هاش در انواع پالایشگاه‌ ها به صورت بست تیرآهن نصب می‌ شوند.
  4. هر زمانی که شما در ساختمان‌ ها بخواهید ستون ها را از سازه ساختمانی استفاده کنید باید از خرپا به جای ستون استفاده نمایید. دقت داشته باشید که در این ساختمان ها نیاز است که از تیرآهن هاش استفاده کنید.
  5. برای طراحی و ساخت انواع پل ها شما باید به خوبی بدانید که تیرهای بتنی و فولادی یکی از بهترین و مهمترین تجهیزات ساختمان سازی به شمار می‌ رود. جهت ساخت پل ها برای اینکه مقاومت آنها را افزایش دهید باید از تیرآهن هاش استفاده کنید.
  6. استفاده کردن از تیرآهن هاش در پل ها موجب استحکام و همچنین طول عمر بیشتر پل می شود. امروزه بسیاری از پل‌های زیرگذر و روگذر را با استفاده از تیرآهن هاش طراحی می کنند.

کاربرد هاش

کاربرد هاش و مزیت های آن

شما برای اینکه از تیرآهن هاش در ساختمان سازی استفاده کنید باید به خوبی در مورد مزیت های آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. برخی از مهم ترین مزیت های تیرآهن هاش نسبت به دیگر تیرآهن ها عبارت هستند از :

  1. از تیرآهن هاش به عنوان یک ستون و تکیه گاه استفاده می‌ کنند. به دلیل بزرگتر بودن این تیرآهن و سطح مقطع آن باید بدانید که مزیت بسیار زیادی نسبت به تیرآهن های دیگر دارد.
  2. تیرآهن هاش در برابر تمامی حرکات و همچنین رانش زمین مقاومت زیادی از خود نشان می‌ دهد. نیروهای برشی و خمشی که به ساختمان وارد می‌ شود با استفاده از تیرآهن هاش محدود می گردد.
  3. سرعت نصب کردن تیرآهن هاش بسیار بالا می باشد. به همین دلیل برای ساخت انواع پروژه های ساختمانی صنعتی و مسکونی شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن این نمونه تیرآهن را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که زمان پروژه ساختمان سازی زودتر انجام شود باید بدانید که می توانید پروژه ساختمان سازی را به بهترین نحو ممکن پیش ببرید.
  4. با استفاده کردن از تیرآهن هاش شما ضریب خطا و همچنین میزان استفاده از تیرآهن را کاهش می دهید. به همین دلیل در هزینه های عملیاتی خود صرفه جویی خواهید کرد.
  5. این نمونه تیرآهن برای کشتی سازی، سد سازی و همچنین استفاده در پالایشگاه ها کاربرد و مزیت ‌های بسیار زیادی دارد.

آیا تیرآهن هاش بهترین تیرآهن است؟

راستش را بخواهید نمی توان به این سوال یک جواب قطعی داد؛ تیرآهن ها هرکدام بسته به مورد استفاده خوب و کاربردی هستند و می توانند در نوع خود بهترین باشند.

تیرآهن هاش چیست؟

تیرآهن هاش که با علامت اختصاری H شناخته می‌شود، یکی از انواع تیرآهن‌های پُرکاربرد در ساختمان سازی است. این نوع تیراهن با نام «تیرآهن بال پهن» شناخته می‌شود. تیرآهن هاش به سه دسته تیرآهن هاش سبک، تیرآهن هاش سنگین و تیرآهن هاش فوق سنگین دسته بندی می‌شود.

معایب استفاده از تیرآهن هاش چیست؟

کاهش مقاومت فولاد در دماهای بالا - مخارج حفاظت در برابر خوردگی - پرهزینه بودن انجام آزمایش جوش

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

فرایند تولید هاش

تیرآهن هاش چیست؛ انواع آن

https://ahanhyper.com//?p=11612

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *