امروز : دوشنبه 25 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد

در صورتی که یک سازه یکپارچگی ساختار خود را نشان ندهد قادر به دوام آوردن برای مدت زمان طولانی نخواهد بود. سازه هایی که ساخت آنها با مصالح نامرغوب انجام شده است توانایی قرار گرفتن در معرض آسیب های مکرر و خوردگی خواهند داشت. همین موضوع باعث شده است تا قسمت های صنعتی و ساختمانی در همه دنیا استفاده ازکالاهای فولادی تولیدی را الویت قرار داده اند تا یک لایه از حفاظت و دوام را ایجاد نمایند.

آنها از میلگرد یا میلگردهای فولادی تقویت کننده استفاده می کنند تا  ساختمان های بتنی و بنایی ساختار را به وجود آورند. در پاسخ به کاربرد میلگرد چیست باید گفت محصولی می باشد که در ساخت و ساز بتن مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است انواع میلگرد هایی که توسط کارخانه ها تولید و عرضه می‌شود معمولاً در سایز ۱۰ الی ۲۵ سانتیمتر می باشد که برای مثال میلگرد8، میلگرد10 و یا میلگرد22 نامیده می شوند که هریک کاربرد خاصی دارد.

از طریق اضافه کردن این میله های فولادی تقویت کننده ایجاد کردن بتن مسلح امکان پذیر است. فرقی نمی کند که پروژه شما شامل دال های کف، دیوارها یا ستون ها می شود، میلگرد از فروپاشی پروژه بر اثر ترک های ایجاد شده جلوگیری خواهد کرد.

 

کاربرد میلگرد

 

تامین مقاومت بتن

تامین مقاومت بتن پاسخی برای سوال به کاربرد میلگرد چیست می باشد. از آنجایی که بتن ریخته شده به خودی خود ماده ای پایدار می باشد برخوردار بودن آن از سطح پایدار با استفاده از سایر مواد ضروری است. هدف از انجام چنین کاری ساخت سازه ای بتنی مثل ستونی یا دیوارمی باشد که تا حد کافی پایدار است تا در مقابل فشار بالا مقاومت نماید. با ترکیب میلگرد، هر بخش از یک ستون بتنی به خاطر تکیه گاه افزوده شده، کاملا تثبیت می گردد.

میلگرد فولادی که ترکیب آن با خواص مناسب فولاد صورت گرفته است به علت بالا رفتن استحکام کششی قادر به فراهم کردن سطح حفاظت بالایی خواهد بود. اشاره استحکام کششی به معیاری است که فولاد پیش از آغاز ترک ها یا شکستن تا چه اندازه توانایی قرار گرفتن در معرض تنش یا فشار را دارد. با توجه به این مسئله، استحکام بتن ریخته شده و میلگرد با یکدیگر جهت دست یافتن به این نتیجه کار می نمایند.

فراهم کردن امکان استفاده نازک تر از بتن

در مبحث کاربرد میلگرد چیست باید بدانید که با استفاده از میلگرد امکان استفاده ظریف تر از بتن فراهم می شود. برای سازه هایی که بزرگ هستند کاملا طبیعی است که از مقادیر زیادتر استفاده شود. به ویژه در صورتی که این به عنوان نوع عمده مصالح ساختمانی در حال استفاده به شمار می آید.

با وجود این، تمام تلاش ها نیازمند استفاده از این مقادیر نیستند. برای نمونه، امکان از بین رفتن پروژه های جزئی، از قبیل ساخت راهروها یا کف گاراژها با استفاده از حجم زیاد بتن وجود دارد. به جای آن چنین پروژه هایی قادر هستند مواد جایگزینی را پیدا کنند که به مرور همان سطح پشتیبانی و قدرت را برای پروژه ایجاد می نماید. اضافه کردن میلگردهای تقویت کننده قادر هستند استفاده از بتن ریخته شده را کاهش دهند. این هم به عنوان انتخاب عملی و هم جهت تصمیمی براساس زیبایی شناسی درنظر گرفته می شود.

جلوگیری از ترک خوردگی

همانطور که قبلا اشاره کردیم کاربرد میلگرد چیست هدف از افزودن میلگردهای تقویت شده به ستون های بتنی بهبود یکپارچگی ساختاری می باشد. بعد از مدت زمانی راحت است تصور شود که این ستون ها در معرض انواع گوناگونی از عناصر مرتبط با آب و هوا همچون باران یا تغییرات شدید دما قرار گیرند.

میلگرد کمک می کند تا بتن ریخته شده مقاومت بالایی در مقابل این عناصر و تغییرات شدید دیگری داشته باشد. ساختمان ها از لحاظ سازه ای در هر جایی دارای اهمیت چشمگیری هستند تا شکل و ظاهر خودشان را از دست ندهند و همچنین مانع بروز خطرات ایمنی بالقوه شوند.

در صورتی که از مصالح ساختمانی با کیفیت پایین استفاده شود امکان ترک و انواع آسیب های بالقوه عمده دیگر وجود دارد. در صورت ترکیب کردن این با عدم وجود میلگرد بنابراین متوجه فاجعه بودن ساختمان خواهید شد که در انتظار رخ دادن حادثه است.

ارائه طول عمر

بالا بردن طول عمر سازه از جمله مواردی می باشد که می توان در مبحث کاربرد میلگرد چیست ذکر کرد. البته باید گفت که میلگردها به طور معمول به افزایش طول عمر هر نوع سازه ای کمک می کند. به غیر از مشخصات جذاب این نوع مواد، پروسه های شیمیایی جهت ایجاد دگرگونی ها در ساختار شیمیایی فولاد صورت می گیرد.

برای نمونه، نوعی شیوه عملیات حرارتی که آنیلینگ یا باز پخت نام دارد بر روی موادی از قبیل فولاد برای افزایش دادن فرم پذیری و استحکام کششی آن انجام می شود. به این صورت، زمانی که ترکیب این نوع مواد اولیه ساختمانی در یک سازه بتنی رخ می دهد سازه توانایی تحمل کردن بارهای سنگین و انواع دیگر وزن‌هایی که امکان دارد روی آن به وجود آید را دارد. در نتیجه امکان پشتیبانی از تمام ساختمان با طول عمر بیشتری را فراهم می کند.

 

کاربرد میلگرد

 

سخن پایانی

میلگرد به عنوان مخفف میله تقویت کننده به شمار می آید. این کالا در بتن مسلح برای تقویت سازه و نگه داشتن بتن در کشش مورد استفاده قرار می گیرد. سطح آن بیشتر برای ایجاد پیوند مطلوب تر با بتن الگودهی می گردد. این تعریفی کوتاه در مورد میلگرد است. ولی زمانی که از کاربرد میلگرد چیست صحبت می شود. حقایق اولیه زیادی موجود نیست بنابراین کلیه صاحبان پروژه پیش از خرید یا اجرا  می بایست در مورد آن دارای اطلاعات جامع و کافی باشند.

میلگرد وظایف گوناگونی دارد. میلگرد دنده هایی داشته که برای نگه داری بهتر سازه آن را به شکل مکانیکی به بتن خواهد چسباند. ساخت میلگرد معمولی با فولاد سکوریت ناتمام انجام شده است که آن را آماده زنگ زدگی می نماید. در محیط دارای خورندگی زیاد میلگرد پلیمری تقویت شده با الیاف به کار می رود.

بررسی قیمت میلگرد

گفتنی است تفاوت میلگردها در قیمت انواع میلگرد گاهی به دلیل تغییراتی است که طی مراحل تولید آن ها وجود خواهد داشت در نهایت خوب است بدانید که کیفیت مواد اولیه و اندازه و سایز میلگردها، از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت میلگردها هستند. ساده و آجدار بودن میلگرد نیز بر قیمت آن تاثیر دارد. برای مشاهده قیمت میلگرد بازار تهران با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد میلگرد ممان منفی

کاربرد میلگرد رکابی

کاربرد میلگرد a2 و a3

https://ahanhyper.com//?p=19668

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *