امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد ممان منفی

امروزه از میلگردها در انواع سازه ها بسیار استفاده می شود. یکی از انواع میلگردهای پرکاربرد؛ میلگرد ممان منفی است. در این مبحث قصد داریم کاربرد میلگرد ممان منفی را مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

معرفی میلگرد ممان‌ منفی

با توجه به مبحث کاربرد میلگرد ممان ‌منفی باید ذکر شود؛ میلگرد ممان منفی یکی از متداول ترین انواع میلگرد بوده و برای تحمل لنگر منفی در دال بتنی سقف استفاده می شود. دلیل نام گذاری این میلگرد تحمل لنگر منفی است. در نظر داشته باشید که این نوع میلگرد در ابتدا و انتهای تیرچه استفاده می شود. استفاده از میلگرد ممان منفی در سقف اجباری است. برای جلوگیری از ایجاد ممان منفی طول این میلگرد باید حدود یک پنجم دهانه باشد.

میلگرد ممان منفی را روی میلگرد فوقانی تیرچه گذاشته و با سیم آرماتوربندی محکم می بندند تا در زمان بتن ریزی از میلگرد فوقانی جدا نشود. برای مقابله با لنگر منفی یا نگاتیو از آرماتور ممان‌ منفی استفاده می شود. این میلگردها نقش مهمی در مقاومت سازه دارند و نبود آن باعث مشکلات ایمنی می شود.

 

میلگرد ممان‌ منفی

 

کاربرد میلگرد ممان منفی

در ادامه مبحث کاربرد میلگرد ممان منفی باید ذکر شود این میلگرد کاربردهای زیادی دارد. در زیر به برخی از کاربردهای آن اشاره شده است:

استفاده از میلگرد ممان منفی در سقف برای ایجاد خمش منفی

در سقف های تیرچه بلوک اتصال تکیه گاه معمولا به صورت ساده می باشد و در زمان بتن ریزی به اصطلاح گیردار می شوند و ممان‌ منفی یا لنگر ایجاد می کنند. این کار سبب تغییر شکل تیرچه و ترک سقف می شود؛ برای حل این مشکل و افزایش استحکام سقف از میلگرد ممان منفی استفاده می شود.

ویژگی های میلگرد ممان منفی

در ادامه مبحث کاربرد میلگرد ممان منفی باید ذکر کنیم میلگرد ممان منفی مزایای زیادی دارد؛ به همین علت در سقف های تیرچه بلوک استفاده از میلگرد ممان منفی اجباری است. در زیر به مزایای دیگر ممان منفی اشاره شده است:

  • باعث کاهش دامنه لرزش و ارتعاشات می شود.
  • این میلگرد خیز سقف را کم می کند.
  • در زمان زلزله یا گسیختگی از تخریب سقف جلوگیری می کند.
  • نیرو و فشار وارد شده به میلگردهای کششی اصل را کم می کند.
  • جلوگیری از ایجاد ترک در قسمت تکیه گاه

کاربرد میلگرد ممان‌ منفی

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

امروزه عرضه و ارائه محصولات فولادی توسط فروشگاه های بسیاری انجام می شود که شما عزیزان باید سعی کنید محصولات را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. پیشنهاد ما به شما مخاطبان گرامی؛ فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه با توجه به سابقه درخشان و همچنین شناخت نیازهای جامعه محصولات با کیفیت و مرغوبی را ارائه می دهد. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می‌شود؛ می‌توان به ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش و … اشاره کرد.

همچنین شما مخاطبان عزیز می توانید جهت مشاهده قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه و … به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمائید. همچنین می توانید جهت سفارش و خرید محصولات فولادی از طریق فروشگاه آهن هایپر اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربرد میلگرد حرارتی در سقف سازه ها

کاربرد میلگرد بستر

کاربرد میلگرد آجدار

https://ahanhyper.com//?p=36422

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *