امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد ساده

میلگرد یکی از پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین مصالح فولادی می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم کاربرد میلگرد ساده را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی بیشتر با میلگرد ساده با ما همراه باشید.

میلگرد ساده

همانطور که ذکر شد میلگرد یکی از پر نقش ترین و پرکاربرد ترین انواع مصالح فولادی می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید این میلگردها در انواع مختلفی وجود دارند یکی از انواع پرکاربرد میلگرد ساده می باشد. معمولاً میلگرد ساده در قطر های مشخصی بین ۶ تا ۲۰۰ میلیمتر تولید و در بازار موجود می باشد.

بهتر است بدانید این میلگردها دارای مقاومت کششی ۳۶۰ نیوتن بر میلیمتر می باشد که جهت افزایش مقاومت کششی بتن های نرم ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی می توان گفت از میلگردهای ساده برای جبران مقاومت کششی پایین بتن استفاده خواهد شد.

معمولاً در برگ شناسایی این محصول قطری درج می شود که قطر اسمی آن می باشد. انواع میلگرد ها معمولاً با توجه به پارامترهای مختلفی از نظر شکل ظاهری، جنس و قطر تقسیم بندی خواهد شد.

 

کاربرد میلگرد ساده

 

انواع میلگرد ساده از نظر جنس

میلگرد ها با اندازه های مشخص و معینی در روند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند که از نظر جنس به دسته بندی های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. برخی از انواع میلگرد های ساده از نظر جنس عبارتند از:

  • میلگرد اروپایی
  • میلگرد پر کربن یا میلگرد سیاه
  • میلگرد با پوشش اپوکسی
  • میلگرد گالوانیزه
  • میلگرد استیل
  • میلگرد پلیمری

کاربرد میلگرد ساده

در ادامه مبحث کاربرد میلگرد ساده باید ذکر کرد که در ساختمان سازی و همچنین صنعت از این نوع میلگرد ها استفاده می شود که در ادامه شرح می دهیم.

کاربرد میلگرد ساده در ساختمان سازی

همان طور که می دانید از میلگرد ساده در صنعت ساختمان سازی و بتن های آرمه استفاده می‌شود که جهت افزایش مقاومت بتن ها در برابر نیروهای کششی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد در نما سازی ساختمان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

میلگرد های ساده بیشتر کاربرد صنعتی دارند تا ساختمان سازی. در ساخت خاموت نیز از میلگردهای ساده استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت هرچه میلگردهای ساده با کیفیت بالاتری تولید شوند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد میلگرد ساده در صنعت

همانطور که ذکر شد از میلگرد های ساده در صنعت بیشتر استفاده می شود. از میلگرد ساده در صنعت جهت ساخت پیچ و مهره، میخ همچنین برخی از اتصالات استفاده خواهد شد.

بهتر است بدانید این نوع میلگرد ها معمولاً به دو صورت شاخه و کلاف تولید و روانه بازار می شود. البته بهتر است بدانید میلگردهای ساده در حالت شاخه معمولاً در سایزهای مختلف از ۸ تا ۴۰ در بازار موجود می شوند. در حالت کلاف نیز در سایزهای ۵.۵ همچنین ۶.۵ و ۸ و ۱۰ و ۱۲ موجود می باشند.

معمولا میلگردهای ساده با استاندارد A1 می باشند که به نام میلگردهای ۲۴۰ نیز شناخته می شوند.

این محصول جزء میلگردهای نرم قرار دارد و دارای کشش زیادی نیز می باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم این محصول این است که برای برش و خم کردن میلگرد ساده آسان تر می باشد.

به همین خاطر در کارهای خم کاری، آهن کاری و جوشکاری بیشتر استفاده خواهد شد. همچنین بهتر است بدانید هیچ آجی بر روی سطح آن وجود ندارد. به همین خاطر از آن می توان در ساختمان سازی نیز استفاده می‌کنند. یکی دیگر از کاربردهای مهم میلگرد ساده استفاده در سقف های تیرچه، بلوک است همچنین از میلگرد حرارتی نیز استفاده می شود.

مراحل تولید میلگرد ساده

معمولا برای تولید این میلگردها ابتدا شمش را با استفاده از جک هیدرولیک در ردیف های مشخص قرار می دهند. در کوره هایی که دارای دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد می باشد قرار خواهند.

زمانی که این شرکت ها در کوره قرار بگیرند توسط جریانات گردابی در دمای بالا برای نورد آماده خواهد شد. پس از اینکه به دمای مورد نظر برسند شمش ها معمولاً برای نورد به خط تولید ارسال خواهند شد که سپس تنش های پخته شده بر روی رول ها قرار گرفته و به مرحله بعدی هدایت خواهد شد.

مرحله رافینگ در سه مرحله از عرض ان کاسته و به طول آن ها می افزاید. پس از مرحله رافینگ بدون گذراندن مراحل استندها برای آجدار کردن میلگرد استفاده خواهد شد. به مرحله قیچی متراژ برای برش میلگرد های تولید شده در طول های مشخص می روند. میلگرد های تولیدی در زیر گیوتین های بسته بندی برش داده شده و در مرحله آخر معمولاً به صورت بندیل بسته بندی خواهند شد.

 

میلگرد ساده

 

ویژگی های میلگرد ساده

میلگرد های ساده از قابلیت ها و ویژگی های بسیاری برخوردار شده است که به خاطر ویژگی ها و خاصیت های بسیار در کاربردهای فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از ویژگی‌های میلگرد ساده عبارتند از:

دارای قابلیت فرم پذیری

خاصیت فرم پذیری میلگرد ساده به جنس فولاد مورد استفاده در تولید میلگرد بستگی دارد. توجه داشته باشید درصد کربن مورد استفاده در این محصول نسبت به محصولات مشابه بسیار کمتر می باشد که باعث می شود تا قابلیت فرم پذیری آن بالا برود.

هر چه درصد کربن در محصول فولادی افزایش پیدا کند محصول به سمت تردی بیشتر گرایش پیدا خواهد کرد. با توجه به درصد پایین کربن مورد استفاده در میلگردهای ساده استفاده های ساختمانی و هم کاربردهای صنعتی توجیه پیدا می‌کند. فرم پذیری و خم کاری میلگرد ساده به آسانی انجام خواهد شد.

خاصیت جوش پذیری

میلگرد های ساده به خاطر جنس فولاد سازنده آن دارای قابلیت جوشکاری بسیار بالایی می باشند. این میلگردها با همه فرآیندهای جوشکاری مثل برقی و … می توان جوشکاری کرد. با توجه به اینکه از میلگردها در ساخت و ساز استفاده بیشتری می شود خاصیت جوش پذیری میلگرد ساده یکی از مهم ترین امتیازات این محصول فولادی می باشد.

دارای قابلیت آبکاری

میلگرد ها را می توانید در صورت نیاز گالوانیزه نیز نمائید. در برخی مواقع در محیط های خورنده پس از جوشکاری میلگردها را با ضد زنگ یا رنگ پرایمر پوشش می‌دهند.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع میلگرد ها می باشد. شما بازدید کنندگان گرامی جهت کاربردهای مختلف می‌توانید انواع میلگرد ها از جمله میلگرد ساده را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

تفاوت میلگرد ساده و آجدار

پرفروش ترین میلگرد در ایران

https://ahanhyper.com//?p=19004

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *