امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی چیست؟

میلگرد به عنوان اساسی ترین مواد در ساختمان سازی به کار گرفته می شود. میلگرد ها در ساختمان سازی انواع مختلفی دارند از جمله میلگرد هایی که دارای کلاف، میلگرد آجدار و میلگرد ساده در ساختمان استفاده می شوند که بر اساس سایز و اندازه ی آن ها با یکدیگر تفاوت دارند.

اما باید بدانید کاربرد میلگرد در ساختمان سازی است که میلگرد خود به پروفیلی گفته می شود که از جنس های مختلف بستگی به نوع ساختمان دارد اما معمولا از جنس فولاد استفاده می شود زیرا استحکام بیشتری دارد و در ساختمان سازی از میلگرد ها بسیار مورد  استفاده قرار می گیرند.

اگر بخواهیم از نظر جنس نیز بررسی کنیم باید چند نوع میلگردی را نام ببریم که در بازار موجود است مثل میلگرد های اروپایی، میلگرد هایی که دارای کربن هستند، میلگرد هایی با پایه های سیاه و … . باید توجه داشت میلگرد ها براساس استاندارد ساختمان سازی نیز انواع مختلفی دارند مثل a1، میلگرد8، میلگرد10 و یا میلگرد22 و یاs221 .

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی با توجه به نیاز درساختمان سازی استفاده می شود میلگرد های استاندارد انواع مختلف دارد مانند میلگرد های a1 یا s240 که این نوع میلگرد ساده است و برای خم کاری و جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد های a2 یا s340 که در بازار به نام میلگرد فنری یا مارپیچی نیز شناخته می شوند که این نوع میلگرد آج دار است و آج این میلگرد از ابتدا تا انتها و جود دارد و هیچ کجا قطع نمی شود از انواع دیگر میلگرد در ساختمان می توان به a3 یا s400 که از انواع میلگرد های آج دار به شمار می آید که در عملیات ساختمان بیشترین کاربرد را دارد.

برای استحکام بالا در ساختمان توصیه به استفاده از میلگرد a4 یا s500 می شود که در این نوع میلگرد از فولاد هایی با کربن بسیار بالا استفاده می شود.

 

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی چیست؟

 

اطلاعات لازم برای خرید یک میلگرد مناسب

یک امر مهم و اساسی کاربرد میلگرد در ساختمان سازی است که برای خرید میلگرد مناسب برای ساختمان باید به نکاتی توجه کرد که برای ساختمان خود به کدام نوع میلگرد با کدام سایز و اندازه ای نیازمندید که بهتر است در این  کار بسیار مهم از مهندس ساختمان خود سوالات لازم را بپرسید و با تشخیص آن ها اقدام به خرید کنید.

شما برای خرید می توانید از سه روش استفاده کنید اول اینکه به کارخانه های تولید کننده تماس حاصل کنید و میلگرد سفارش بدهید و یا از بنگاه هایی که این میلگرد هارا از کارخانه خریداری کرده آن ها خرید کنید و یا از شرکت های بازرگانی که صورت عمده خرید انجام می دهند و به مشتریان عرضه می کنند.

اگر شما قصد خرید دارید بهتر است خریدی آگاهانه داشته باشید اگرچه همه ی کارخانه ها به صورت استاندارد انجام به تولید می کنند اما بعضی از این کارخانه ها نیز بر اساس آلیاژ مصرفی ممکن است کیفیت لازم را ایجاد نکنند زیرا میلگرد هایی نیز در بازار وجود دارند که وزن سبک تری دارند زیرا آلیاژ مورد استفاده کیفیت لازم را نداشته و بهترین میلگرد نوع سنگین آن است.

کاربرد دیگر میلگرد ها

یکی از موضوعات مهم برای استحکام خانه ها کاربرد میلگرد در ساختمان سازی است اگرچه میلگرد ها در ساختمان نقش اساسی ایفا می کنند اما کاربرد های دیگری نیز دارند مثل میلگرد های اروپایی که به راحتی خم می شوند و از فلز منگنز ساخته شده اند و برای مناطقی که مستعد طوفان های شدید زمین لرزه ها هستند مناسب نیستند.

از نوع دیگر این میلگرد ها که با فولاد پر کربن ساخته می شوند برای شمال کشور که آب و هوای مرطوب دارد مناسب است از انواع دیگر می توان به فایبر گلاس پلیمر نیز اشاره کرد که این نوع میلگرد ها در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و پرکابرد به شمار می آیند.

 

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی

 

سخن پایانی

میلگرد به پروفیلی گفته می شود که دارای سطح و قطع دایره ای شکل است.کاربرد میلگرد در ساختمان سازی بسیار زیاد است که پر کاربرد ترین میلگرد های موجود در بازار نوع آجدار و ساده ی آن است که میلگرد ها برای حمل فشار سنگین در سقف یا سطح سازه استفاده می شوند.

البته باید دانست که میلگرد ها بر اساس ویژگی هایی که دارند کاربرد های متفاوتی نیز در ساختمان دارند برای مثال میلگرد های حرارتی که از نوع آجدار هستند در سقف سازه ی ساختمان برای جلوگیری از ایجاد ترک های بزرگ و یا کاهش انبساط و انقباض موجود در بتن استفاده می شود.

نوع دیگر میلگرد ها ساده نیز هستند که در جوشکاری و آهنگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند و به راحتی خم می شوند و انعطاف لازم برای استفاده در بتن کف را دارا هستند نوع دیگر میلگرد ها که ادکا و یا اتکا نیز مشهور است نیز وجود دارد .

میلگرد به روش های مختلف در تیرچه بلوک ها به یکدیگر متصل می شوند مثل گره زدن، میلگرد بندی منظم و غیره. میلگرد ها در کارخانه ها با استفاده از مازوت یا در کوره ها ذوب می شوند و بر اساس فرایندی در قالب ها قرار می گیرند که بر اساس استاندارد ها و قطر آن ها بسته بندی می شوند و در بازار عرضه می شوند.

شما بازدیدکنندگان گرامی جهت تهیه کلیه مقاطع فولادی و اطلاع از قیمت آنها همچون قیمت هر کیلو میلگرد22، قیمت هر کیلو میلگرد8 و قیمت میلگرد 10 ساده که توسط کارخانه های مختلف تولید و عرضه می شود را می توانید در وب سایت  https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد میلگرد چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=19767

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *