امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد فولاد چیست؟

فولاد آلیاژی از آهن و کربن می باشد؛ معمولاً در حدود ۲ درصد از کربن در ساختار آن استفاده شده است. در نظر داشته باشید که فولاد پرکاربردترین ماده جهت ساخت زیرساخت ها و صنایع جهان می باشد. برای ساخت همه چیز از جمله سوزن دوخت گرفته تا تانکرهای نفتی و .. کاربرد دارد. کاربرد فولاد چیست؟ مبحثی است که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کاربرد فولاد چیست؟ توجه داشته باشید که فولاد کاربردهای بسیاری در صنعت و علم دارد. به طور کلی به آلیاژهای که حداقل ۵۰ درصد آن آهن بوده فولاد می گویند که شامل یک یا چند عنصر دیگر نیز هستند. منگنز، سیلیسیوم، نیکل، کروم، وانادیوم، مولیبدن، نیوبیوم و .. از جمله این عناصر می باشند. در نظر داشته باشید که کربن مهمترین ماده آلی فولاد می باشد.

انواع مختلف فولاد مواد آلیاژی دیگری به میزان زیاد تر استفاده شود و یا حتی کربن در برخی از فعالیت های فولاد به عنوان ناخالصی محسوب می شود. در نظر داشته باشید که کاربرد فولاد در صنایع بسیار متفاوت و زیاد می باشد. البته هر یک از انواع فولاد دارای کاربردهای خاصی است و در مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد فولاد چیست؟ را در تمامی صنایع بررسی می کنیم.

فولاد کم آلیاژ با مقاومت بالا

در ادامه مبحث کاربرد فولاد چیست؟ باید ذکر کنیم که یکی از انواع پرکاربرد فولاد نوع کم آلیاژ با مقاومت بالا می باشد. به خاطر داشتن مقاومت بالا و قابلیت جوشکاری در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و دارای سطح کربن کمی می باشد. مقادیری همچون کروم، نیکل و مولیبدن، وانادیوم، تیتانیوم و نیوبیوم و … در آن استفاده می‌شود. از این فولاد معمولاً در خطوط لوله انتقال نفت و گاز، کشتی ها، سازه های دریایی و مخازن ذخیره و … استفاده می شود.

 

فولاد کم آلیاژ با مقاومت بالا

 

کاربرد فولاد ابزار

فولاد ابزار دارای آلیاژ های گران قیمت می باشد؛ به همین خاطر در مقادیر کم تولید و ساخته خواهد شد. توجه داشته باشید که فولاد ابزار بسیار سخت بوده در برابر سایش از مقاومت بالایی برخوردار است و همچنین در برابر دمای بالا بدون تغییر می باشد. در پاسخ به سوال کاربرد فولاد چیست؟ باید ذکر کنیم که از فولاد ابزار در ساخت وسیله ای از ابزارهای مهندسی خاص استفاده می شود.

کاربرد فولاد ضد زنگ

در ادامه مبحث کاربرد فولاد چیست؟ شاید برای شما جالب باشد بدانید برای اولین بار از فولاد ضد زنگ جهت ساخت کارد و چنگال استفاده شد. با توجه به مقاومت بالا در برابر خوردگی بسیار سریع به صنایع شیمیایی راه پیدا کرد. امروزه خاصیت ضد زنگ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • استفاده در تجهیزات پزشکی
  • استفاده در معماری، ساختمان و ساخت و ساز
  • استفاده در صنایع مواد غذایی
  • استفاده در صنعت انرژی و تولید برق
  • استفاده در صنایع شیمیایی، نفت و گاز
  • استفاده جهت ساخت کارد چنگال و وسایل آشپزخانه و …

کاربرد کلی فولاد

بهتر است بدانید از فولاد به طور گسترده در صنعت خودروسازی استفاده خواهد شد. شما به تعداد اتومبیل های در جاده در ساعت شلوغ نگاه کنید؛ تمامی بدنه و در نهایت درها، موتور و … عمدتاً از فولاد تشکیل شده اند. به طور کلی می‌توان گفت که حدود ۵۰ درصد ماشین توسط فولاد های مختلف تشکیل شده است. در ادامه مبحث کاربرد فولاد چیست؟ باید ذکر کنیم که از فولاد به جز وسایل نقلیه صرفا جهت تولید و ساخت ماشین آلات کشاورزی و وسایل نقلیه نیز استفاده خواهد شد.

 بهتر است بدانید لوازم خانگی همچون یخچال، تلویزیون، سینک ظرفشویی، اجاق گاز و … نیز از فولاد ساخته و تولید می شوند. بنابراین می توان گفت نقش فولاد در زندگی امروزه بسیار فراتر از ساخت چهارچوب نامرئی سازه های مدرن می باشد. از فولاد ملایم برای ساخت سازه های روزمره ساختمان می توان به ویژه در مناطقی که باد شدید محلی زیاد می باشد؛ این نوع فولاد ها بیشترین کاربرد را به همراه دارد.

 

کاربرد کلی فولاد

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

امروزه مقاطع فولادی و آهن آلات کاربرد های بسیاری دارند و در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع تیرآهن اشاره کرد. همچنین ورق استیل، ورق ابعادی و .. تمامی محصولات در انواع و ابعاد مختلف موجود است.

با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و در کاربردهای خاص مد نظر خود از آن بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

کاربردهای فولاد ضدزنگ در صنایع مختلف

کاربرد فولاد در صنایع

میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=34801

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *