امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربرد آلومینیوم در صنعت ساختمان

هر یک از انواع فلزات در صنایع متنوع کاربرد خاصی را به خود اختصاص داده‌ اند. کاربرد آلومینیوم در صنعت ساختمان سازی روز به روز افزایش پیدا می‌ کند. آلومینیوم به دلیل ویژگی ‌های خاص و منحصر به فردی که دارد کاربرد ویژه‌ ای را هم به خود اختصاص داده است. آلومینیوم از جمله متریال هایی به شمار می ‌رود که در صنایع متنوع کاربرد زیادی دارد.

شما در صنایع بسته بندی، صنایع الکتریکی، صنایع حمل و نقل، صنایع خودرو سازی و غیره می توانید از آلومینیوم استفاده کنید. امروزه بسیاری از افراد برای ساختمان سازی از آلومینیوم استفاده می نمایند.

به طور کلی باید به خوبی بدانید که درصد زیادی از آلومینیوم های تولید شده در جهان مربوط به صنایع ساختمان سازی می باشد. آلومینیوم در ساختمان‌ ها و همچنین سازه های متنوع طیف وسیعی از کاربردهای مختلف را به خود اختصاص داده‌ است. برای تولید درب و پنجره و سقف های ساختمان از آلومینیوم استفاده می‌ نمایند.

کاربرد آلومینیوم در ساختمان سازی روز به روز افزایش پیدا کرده و به همین دلیل است که بیشتر ساختمان سازان بین متریال های متنوع از آلومینیوم استفاده می کنند. هزینه‌ ای که شما برای خریداری آلومینیوم پرداخت می کنید بسیار مناسب و به صرفه می باشد. توجه داشته باشید که پیش از خریداری انواع آلومینیوم باید کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس آلومینیوم را خریداری کنید.

کاربرد آلومینیوم در صنعت ساختمان

کاربرد آلومینیوم در صنایع ساختمان سازی چیست ؟

امروزه به دلیل کاربرد آلومینیوم در ساختمان سازی تولید این متریال ساختمانی روز به روز افزایش پیدا می کند. برخی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای مربوط به آلومینیوم که برای ساختمان سازی می باشد عبارت می باشد از :

  1. تولید درب و پنجره :

در گذشته از درب و پنجره های آلومینیومی به دلیل مزیت های بسیار زیادی که داشته استفاده می کرده اند. اما باید بدانید که امروزه با استفاده از دستگاه های پیشرفته انواع درب و پنجره های آلومینیومی را تولید و طراحی می ‌کنند. درب و پنجره های آلومینیومی با استفاده از تکنولوژی جدید تولید می‌ شوند که به آنها ترمال بریک می‌ گویند.

پنجره های آلومینیومی به طور معمول مقاومت زیادی در برابر رطوبت و سرما از خود نشان می ‌دهند. سیستم ترمال بریک که درون درب و پنجره های آلومینیومی به کار گرفته شده موجب گشته که کیفیت درب و پنجره های آلومینیومی افزایش پیدا کند.

امروزه بسیاری از ساختمان سازانی که انواع ساختمان های متنوع را طراحی می‌ کنند از درب و پنجره های آلومینیومی استفاده می‌ نمایند. ترمال بریک درون پروفیل های درب و پنجره های آلومینیومی به کار گرفته می‌ شود که از نفوذ آلودگی‌ های صوتی هم جلوگیری می ‌کند.

بر همین اساس شما می توانید درب و پنجره های آلومینیومی را در محیط های اداری و بیمارستانی هم نیز نصب کنیدد. قابلیت جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی به عنوان یکی دیگر از مزیت های درب و پنجره های آلومینیومی شناخته می‌ شود. استفاده کردن از سیستم شیشه های دوجداره روی درب و پنجره های آلومینیومی زیبایی و دوام آنها را افزایش داده است.

  1. تولید سقف کاذب :

یکی دیگر از انواع کاربرد آلومینیوم در صنعت ساختمان تولید سقف های کاذب به شمار می‌ رود. بسیاری از فروشگاه‌ ها و ساختمان هایی که بزرگ هستند و یا بیمارستان ‌ها باید محیطی آرام و زیبا داشته باشند که با استفاده از سقف های کاذب آلومینیومی جذابیت و زیبایی لازم را به دست می ‌آورند.

انواع سقف های کاذب آلومینیومی با شکل و طرح های متنوع را شما می توانید روی ساختمان اجرا کنید. در بسیاری از ساختمان‌ ها انواع پروفیل های آلومینیومی را به کار می ‌برند.

یکی از مهمترین سقف های کاذب آلومینیومی این است که ظاهری آراسته دارد. همچنین نصب سریع سقف های کاذب آلومینیومی کمک می‌ کند که در کمترین بازه زمانی انواع سقف های آلومینیومی را طراحی کنید و از  جذابیت آنها نهایت بهره برداری را دریافت نمایید.

سقف های کاذب آلومینیومی قابلیت شستشو دارند و برای بسیاری از بیمارستانی ها، استخرها و هتل ها مناسب هستند. سالن های ورزشی را با استفاده از سقف های کاذب آلومینیومی طراحی می‌ کنند.

کاربرد آلومینیوم در صنعت ساختمان

  1. اجرای نمای ساختمان :

نمای آلومینیومی ساختمان با استفاده از آلومینیوم اجرا می‌ شود. بر همین اساس شما باید به خوبی بدانید که یکی دیگر از کاربردهای مهم آلومینیوم این است که نمای ساختمان ها را با استفاده از آلومینیوم طراحی می کنند.

قابلیت شکل پذیری بالا و همچنین زیبایی چشمگیر آلومینیوم موجب شده که نمای ساختمان جذابیت لازم را به دست بیاورد. تنوع و همچنین اتصال آسان آلومینیوم در نمای ساختمان موجب گشته که طرفداران بیشتری پیدا کند.

با انتخاب کردن نمای مناسب برای انواع ساختمان ها شما می توانید سازه های زیبایی را اجرا نمایید. نماهایی که آلومینیومی هستند در مقایسه با دیگر نماهای ساختمانی مناسب تر می باشند.

نماهای آلومینیومی اتصال مناسبی دارند و مقاومت زیادی در برابر زلزله و دیگر حوادث از خود نشان می‌ دهند. سبک وزن بودن نماهای آلومینیومی مقاومت به خوردگی و همچنین قابلیت استفاده از آنها در مناطق مختلف موجب شده که این نماها طرفداران بیشتری داشته باشد.

آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم فلزی است سفید متمایل به آبی (نقره ای) است. اگرچه فراوان ترین فلز در پوسته زمین است (حدود 8 درصد) اما به صورت خالص وجود ندارد و از اجزای سنگ های معدنی به دست میآید. موارد استفاده آلومینیوم در حمل ونقل، بسته بندی، ساخت و ساز، برق و… می باشد.

کاربرد های آلمینیوم در صنعت ساختمان چیست؟

صنعت ساختمان، بازار مهمی برای آلومینیوم است که در آن آلومینیوم و آلیاژهای آن مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین فاکتورهایی که باعث می شوند از آلومینیوم در این قسمت استفاده شود، وزن کم، شکل پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، هزینه کم برای نگهداری، عمرطولانی و عدم نیاز به رنگ کردن است. وزن کم آلومینیوم باعث می شود که هزینه احداث بنا پایین آمده، زمان ساخت نیز کاهش یابد.

قابلیت سبک وزن بودن آلومینیوم به چه معناست؟

در یک حجم مساوی، وزن آلومینیوم تقریباً یک سوم وزن فولاد ، مس و برنج است.یک متر مکعب آلومینیوم حدود ۷۷ کیلو گرم وزن دارد . در حالی که وزن یک متر مکعب فولاد ۲۲۰ کیلو گرم است.سبکی وزن در مصنوعات آلومینیومی از مزایای بسیار مهم تلقی می شود. سبکی وزن آلومینیوم علاوه بر کاهش هزینه های حمل و نقل آن، سبب شده است که از نظر قیمت با فولاد رقابت کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

آلیاژهای آلومینیوم

مراحل استخراج آلومینیوم

https://ahanhyper.com//?p=13085

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *