امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم رنگی از جمله ورق ها و مقاطع فلزی پرکاربرد و پر مصرف در حوزه آهن آلات به شمار می آید. ویژگی های متمایز و منحصر به فرد ورق آلومینیوم رنگی، موجب استفاده گسترده و وسیع از این محصول در بسیاری از حوزه ها و صنایع مختلف شده است.

صنایع مربوط به لوازم الکتریکی و الکترونیکی، صنعت لوازم خانگی و حوزه ساختمان را می توان از مهم ترین موارد کاربرد و استفاده از این مدل ورق های آلومینیومی برشمرد. برخورداری از حالت پذیری و انعطاف پذیری مناسب، مقاومت بالا در برابر فرآیندهای شیمیایی و عوامل خارجی و طول عمر بالا، از مهم ترین و برجسته ترین ویژگی های ورق آلومینیوم رنگی محسوب می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نفوذ عوامل محیطی و عوامل خورنده، ضمن افت کیفیت و دوام فلز آلومینیوم، خوردگی و پوسیدگی محصول را سرعت می بخشند. ورق های آلومینیوم رنگی، به سبب برخورداری از سطح کیفی و دوام بالا، از مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر اکسیداسیون، فرسودگی و نوسانات جوی و دمایی برخوردار می باشند.

کاربردهای ورق آلومینیوم رنگی

سایر ویژگی های ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم رنگی در برابر ساییدگی، فرسایش و گذشت زمان، از مقاومت و استحکام قابل توجهی بهره می‌برد. این مدل از مقاطع فلزی در شرایط آب و هوایی و جوی مختلف، از مقاومت و دوام بسیار خوبی برخوردار هستند.

برای تولید و ساخت ورق های رنگی، ابتدا آنها را به سالن رنگ منتقل نموده و رنگ موردنظر با ضخامت های 50 تا 100 میکرون و توسط بار الکتریکی، بر روی سطح ورق پاشیده می شود. برای افزایش دوام و استحکام ورق، غالبا آنها را به کوره انتقال داده تا در محدوده دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد پخته شوند.

لازم به ذکر است که ورق آلومینیوم رنگی، در ضخامت متنوع 0.2 تا 30 میلیمتر طراحی و به مرحله تولید می‌رسد.

جلوه و ظاهر بصری جذاب و زیبای ورق های رنگی، قابلیت استفاده از این محصولات را برای ساخت و تولید کالاهای لوکس و طراحی دکوراسیون فضای داخلی ساختمان ها، امکان پذیر ساخته است. علاوه بر این، ورق‌های رنگی از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار بوده و با دو تریم براق و مات در اختیار مصرف کنندگان و خریداران قرار می گیرند.

قابلیت حالت پذیری، شکل دهی مطلوب، وزن سبک و مناسب، مقاومت عالی در برابر نور آفتاب و قیمت مقرون به صرفه، از مهم ترین مشخصات ورق آلومینیوم رنگی تلقی می گردد.

همچنین، مناسب برای مناطق و محیط‌های مرطوب و دارای رطوبت بالا، دوام مطلوب در برابر آسیب های مکانیکی و حرارت و گرما و مقاوم در برابر عوامل خارجی و شیمیایی، دیگر ویژگی های این محصول را شامل می شود.

موارد کاربرد ورق آلومینیوم رنگی

1- صنعت ساختمان

از مهم ترین موارد کاربرد و استفاده از ورق آلومینیوم رنگی در صنعت ساختمان سازی و حوزه معماری صورت می گیرد. ساخت و تولید پل های مخصوص محوطه ها، تولید درب گاراژها، طراحی و ساخت سایبان و تولید و ساخت کابینت آشپزخانه، از موارد کاربرد این محصول در حوزه ساختمان سازی به شمار می رود.

ورق های آلومینیوم در عرصه طراحی داخلی نیز بسیار مورد استفاده واقع می شوند. از مهم ترین موارد کاربرد این محصول در حوزه معماری می توان به تزیین و دکور کردن و دیزاین دکوراسیون فضای داخلی، اشاره نمود.

2- حوزه لوازم خانگی

از ورق های آلومینیوم رنگی برای تولید و ساخت روکش و بدنه لوازم خانگی، در اقصی نقاط دنیا استفاده می گیرد. برخورداری از ظاهر زیبا، شکل پذیری مطلوب و مقاومت بالا، در کنار وزن مناسب، از مهم ترین دلایل استفاده از این محصول در صنعت لوازم خانگی محسوب می شود.

3- صنایع خودروسازی

صنایع خودروسازی و حمل و نقل، از دیگر موارد استفاده و کاربرد ورق آلومینیوم مدل رنگی قلمداد می گردد. این محصول به علت برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی، برای طراحی و ساخت بخش های بیرونی انواع ماشین آلات صنعتی و وسایل نقلیه، در مقیاس وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای ورق آلومینیوم رنگی

4- صنایع بسته بندی

ورق آلومینیوم رنگی در صنعت قوطی سازی و بسته بندی بسیار کاربرد دارد. زیبایی ظاهری و جذابیت بصری این مدل از ورق های آلومینیومی، در کنار تنوع رنگ بالا، پای ورق های رنگی را به صنایع بسته بندی باز نموده است. ورق های آلومینیوم رنگی، بستر مناسب برای ایجاد تغییر و تحولات اساسی و چشمگیر در حوزه بسته بندی و قوطی سازی را فراهم آورده است.

علاوه بر این، استفاده در ویترین مغازه ها و فروشگاه ها، پوشش سقف سالن ها و خانه ها، صنعت دکوراسیون و تزئینات، از دیگر موارد کاربرد ورق های آلومینیوم رنگی قلمداد می گردد. ناگفته نماند که در تعیین بازه قیمت ورق آلومینیوم رنگی، پارامترها و مولفه های مختلفی به صورت مستقیم و بدون واسطه نقش دارند.

بر این اساس، کارخانه سازنده و تولیدکننده، ابعاد و اندازه و ضخامت محصول، نوع متریال و آلیاژهای استفاده شده، نحوه کاربری و نوع استفاده، از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر قیمت ورق آلومینیوم رنگی به حساب می آیند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟

ورق های آلومینیوم طرح دار چیست و انواع آن کدام است؟

کاربردهای ورق آلومینیوم و استفاده از ورق آلومینیوم در صنایع مختلف

https://ahanhyper.com//?p=6125

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *