امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی اصلی ترین کاربرد لوله مسی + برجسته ترین مشخصات محصول

لوله مسی از لوله های پرکاربرد، پرمصرف و در عین حال باکیفیت در صنعت لوله سازی به شمار می رود. لوله های مسی به عنوان زیر مجموعه ای از لوله های استیل، از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که فلز مس، نمونه ای از عناصر شیمیایی بوده که از ضریب انتقال حرارت و رسانایی الکتریکی بسیار بالایی بهره می برد.

رنگ اصلی این فلز غالبا به رنگ قرمز می باشد. لازم به ذکر است که لوله های مسی از مصالح کاربردی در تاسیسات و سیستم های انتقال آب سرد و گرم محسوب می شود. همچنین، این محصول در سیستم های تهویه مطبوع، به عنوان انتقال دهنده ماده مبرد، در طیف وسیع و گسترده ای مورد استفاده واقع می شود.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که اتصال و وصل کردن لوله های مسی به یکدیگر از طریق لحیم کاری، اتصال فشرده سازی و اتصال شعله ور صورت می گیرد. متنوع بودن فرآیند تولید و ساخت، ابعاد و اندازه مختلف و متریال و آلیاژ لوله های مسی، در افزایش کارایی و کاربری این محصول، بسیار تاثیرگذار و موثر است.

 

کاربردهای لوله مسی

برجسته ترین مشخصات لوله مسی

به طور معمول، لوله مسی از سطح مقطعی توخالی و دایره ای شکل برخوردار می باشد. متناسب با نوع کاربرد، قطر داخلی و خارجی لوله های مسی متغیر و متفاوت است. لوله های از نوع مسی مطابق با شاخص ها و استانداردهای معتبر جهانی و بین المللی ساخته و پرداخته می شوند.

ماده اولیه و تشکیل دهنده این محصولات پرکاربرد، عمدتا آلیاژهای مختلف مس می باشد. این ویژگی در افزایش رنج سختی و دوام و استحکام لوله های مسی، تاثیر مطلوب و بسزایی برجای می گذارد. کیفیت و ماندگاری بسیار بالا، ساختار بادوام و قابل بازیافت، سازگار با محیط زیست و سبک و انعطاف پذیر و نرم، از دیگر ویژگی های حائز اهمیت لوله های مسی یا copper pipe به شمار می آید.

علاوه بر این، نصب و پیاده سازی لوله های مسی بسیار راحت و آسان انجام می شود. برخورداری از مقاومت و دوام بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی، این محصول را به یک گزینه کاربردی و ایده آل در سیستم های لوله کشی، تبدیل نموده است. برخورداری از وزن سبک و مناسب، نصب و حمل و نقل آسان لوله های مسی را در پی داشته است.

انعطاف پذیری بالای لوله های مسی، موجب حذف اتصالات و زانویی ها شده است. این مدل از لوله های صنعتی، از طول عمر بالایی در برابر آسیب های مکانیکی، فرآیندهای شیمیایی و تخریب های یو وی برخوردار هستند. دوام بالا در برابر آتش، بهره مندی از خاصیت ضد زنگ، ظاهری بصری زیبا و مناسب و ضریب انتقال حرارت بالا و اتلاف گرمای پایین را می توان از دیگر ویژگی های لوله های مسی برشمرد.

کاربردهای لوله مسی

1- سیستم های تهویه مطبوع

استفاده در صنعت تهویه مطبوع و سیستم های سرمایشی و گرمایشی، یکی از موارد کاربرد لوله مسی تلقی می‌گردد. مس با برخورداری از مشخصات متمایز و منحصر به فرد نظیر شکل پذیری بالا، دوام بالا در برابر عوامل خورنده، عملکرد حرارتی بالا و مقاومت و دوام مطلوب، موجب کاربرد گسترده این محصول در حوزه تهویه مطبوع شده است. لوله های مسی در سیستم های تهویه مطبوع نظیر داکت اسپلیت و فن کویل، از اجزای مهم و حائز اهمیت محسوب می شوند.

2- سیستم های انتقال آب

از دیگر موارد کاربرد لوله های مسی می توان به استفاده از این محصول در سیستم های انتقال دهنده آب خانگی، اشاره نمود. متریال مس به علت برخورداری از خاصیت ضد میکروبی، فرآیند از بین بردن باکتری های مضر و آلودگی ها را تسریع و تسهیل می کند. علاوه بر این، لوله های مسی مانع از رشد و گسترش جلبک و باکتری در داخل لوله های آب می شوند. بر همین اساس، این محصول در حوزه انتقال آب و آبرسانی در مقیاس وسیعی مورد استفاده واقع می شود.

 

کاربردهای لوله مسی

3- انتقال سیالات و مایعات سنگین

از کاربردهای مهم لوله مسی، استفاده از این محصول برای انتقال انواع و اقسام مایعات و سیالات سنگین قلمداد می گردد. ویژگی های خاص لوله های مسی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی و دوام و استحکام بالا، موجب استفاده از این محصول در سیستم های سوخت رسانی و صنایع نفت و گاز شده است.

4- تجهیزات آتش نشانی

لوله های مسی از مقاومت و دوام فوق العاده در برابر حرارت و حریق برخوردار هستند. بر این اساس، در سیستم‌های اطفاء حریق، آبپاش ها و تجهیزات آتش نشانی، بسیار کاربرد دارند.

5- کاربرد در حوزه پزشکی

از دیگر موارد کاربرد گسترده لوله مسی، در حوزه پزشکی و سیستم های بیمارستانی صورت می گیرد. خاصیت ضد میکروبی مس، موجب استفاده از آن در گازهای پزشکی و دندانپزشکی شده است.

ناگفته نماند که قیمت لوله مسی تحت تاثیر پارامترها و فاکتورهای مختلفی مانند ضخامت دیواره لوله، ابعاد و اندازه لوله، نوع و مدل و روش ساخت و تولید لوله، مشخص می گردد.

برای خرید انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و… می توانید هم اکنون به سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

اتصالات لوله فولادی، مسی و پلیمری

مهمترین کارخانه های داخلی تولید کننده لوله مسی

بررسی مزایا و معایب لوله مسی

 

https://ahanhyper.com//?p=6063

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *