امروز : پنج‌شنبه 18 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست

بهتر است بدانید لوله ها مقاطع توخالی هستند که در اندازه ها، جنس ها و کاربردهای مختلف موجود می باشد. در این مبحث قصد داریم به بررسی کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست؟ بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با لوله استیل

در ابتدای مبحث کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست؟ لازم است در ابتدا با لوله استیل آشنا شوید. لوله استیل یک استوانه طولانی توخالی است که از جنس فولاد یا استیل ضد زنگ و در مقاطع مختلفی چون گرد، مربع، مستطیل و بیضی تولید می شود. این محصول یکی از المان های پرکاربرد است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. گستردگی کاربرد لوله استیل به دلیل خصوصیات و ویژگی هایی است که در تولید آن استفاده شده است. این لوله از انواع استیل و فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست

انواع لوله استیل در صنایع غذایی

با توجه به مبحث کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست؟ باید ذکر کنیم‌ لوله هایی که در صنایع غذایی استفاده می شوند دو نوع می باسند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

لوله استیل 304: این لوله پرفروش ترین لوله استیل در جهان است و در ضخامت های مختلفی تولید می شود. مقاومت بالا در مقابل خوردگی و ضدعفونی کردن راحت آن از ویژگی های این‌ لوله می باشد. همچنین فرآیند تولید این محصول آسان بوده و هزینه تولید آن کم است. لازم به ذکر است که این لوله در مقابل گرما و سرما مقاومت بالایی دارد. مقاومت در برابر ضربه و مواد شیمیایی آلی از دیگر ویژگی های این لوله است. همچنین این لوله استیل قابلیت بازیافت دارد.

لوله استیل 201: با توجه به مبحث کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست؟ باید ذکر شود لوله استیل 201 یک آلیاژ آستنیتی است که از ترکیب نیکل و منگنز با فولاد به دست می آید. این‌ محصول در سردکاری خصوصیات خوبی داشته و به همین سبب در موارد زیادی کاربرد دارد. این لوله در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و خوردگی مقاومت کمی دارد و با توجه به این خصوصیات در فضاهایی که شرایط خوردگی فلز زیاد است استفاده نمی شود.

انواع لوله استیل در صنایع غذایی

ویژگی لوله استیل

با توجه به مبحث کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست؟ باید ذکر شود لوله استیل ویژگی های زیادی دارد که در زیر به توضیح آن می پردازیم:

یکی از ویژگی های بارز این لوله مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی است. در لوله استیل از کروم استفاده می شود و همین باعث ضد زنگ بودن و زیبایی این لوله می شود. همچنین خزش و اکسایش این لوله ها در شرایط مختلف محیطی خیلی کم است. تمیزکاری این لوله ها آسان بوده و به سادگی تمیز می شوند.

از ویژگی های دیگر این لوله مقاومت و دوام بالای آن در شرایط مختلف است. لازم به ذکر است که ماشین کاری لوله های استیل بسیار راحت انجام می شود. این محصول  از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و به ساخت پروژه ها کمک زیادی می کند. قابلیت بازیافت و سازگاری مناسب با محیط زیست یکی دیگر از ویژگی های این لوله است.

ویژگی لوله استیل

کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی

باتوجه به مبحث کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست؟ باید ذکر شود از این لوله ها برای جلوگیری از آلودگی در صنایع غذایی استفاده می شود. از کاربرد دیگر این لوله های استیل انتقال سیالات می باشد. همچنین از این لوله ها در لوله کشی کارخانه های آب معدنی و ماالشعیر استفاده می شود.

از کاربردهای دیگر این لوله ها می توان به استفاده در کارخانجات تولید سوسیس و کالباس اشاره کرد. استفاده از لوله های استیل در بسته بندی باعث امنیت محصولات می شود. این لوله استیل در برابر فشار مقاوم بوده و سالم بودن‌ محصولات را در فرآیند بسته بندی و حمل و نقل تضمین می کند. همچنین این لوله ها در کارخانجات رب سازی و لبنیات نیز کاربرد دارند.

کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی

نگهداری از لوله‌ها و ورق های استیل

با توجه به مبحث کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی چیست؟ باید ذکر کنیم انواع استیلی که در صنایع غذایی استفاده می شوند باید طبق اصولی نگهداری شوند که رعایت آن الزامی است. حتما توجه کنید در زمان ساخت لوله سطح آن کاملا صاف و بدون ترک و شکاف باشد تا نظافت آن آسان و سریع انجام‌ گیرد. بدین‌ صورت میکروارگانیزم های بیماری زا نمی توانند به بخش های مختلف وارد شوند.

این لوله ها را از فولاد کربن دور نگهدارید چون باعث خوردگی در لوله می شود. از نکات حائز اهمیت دیگر در این‌ لوله ها این است که جرقه های جوش و سنگ زنی می تواند باعث زنگ زدگی و خوردگی آن شود. همچنین تماس طولانی لوله های استیل با فلزاتی چون‌ آلومینیوم‌ سطوح لوله استیل را تخریب می کند. نظافت لوله ها یکی دیگر از نکاتی است که باید رعایت شود.

سطوح لوله های استیل با آب، ساینده ها و مواد شوینده شیمیایی پاکسازی می شود ولی نباید هیچ تغییری در شکل آن به وجود آید. البته قابل ذکر است که این لوله ها معمولا با بسیاری از مواد شوینده سازگاری دارند. مواد مناسب برای شستن لوله های استیل شامل آمونیوم، ید و محلول‌های حاوی اسید نیتریک می باشد. بنابراین رعایت قوانین و نکات مهم در نگهداری این لوله ها ضروری است.

نگهداری از لوله‌ها و ورق های استیل

خرید لوله استیل

شما مخاطبان گرامی برای خرید لوله استیل و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. برخی دیگر از محصولات قابل عرضه توسط این مجموعه می توان به ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق گالوانیزه، تیرآهن، میلگرد و … اشاره کرد. این محصولات در انواع و ابعاد مختلف در این فروشگاه موجود می باشد که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع مناسب آن را خریداری نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لوله استیل چیست؟

لوله استیل یک استوانه طولانی توخالی است که از جنس فولاد یا استیل ضدزنگ است.

انواع لوله های استیل در صنایع غذایی کدامند؟

لوله استیل ۳۰۴ و لوله استیل ۲۰۱

کاربردهای لوله استیل در صنایع غذایی را ذکر کنید؟

استفاده برای جلوگیری از آلودگی، لوله کشی در کارخانجات رب سازی، لبنیات و آب معدنی، استفاده در بسته بندی مواد غذایی برای جلوگیری از آسیب دیدن

https://ahanhyper.com//?p=72259

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *