امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟

تیرآهن مقاطع فولادی است که در انواع مختلف و کاربردهای متفاوت موجود است. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این‌ مبحث تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی تیرآهن ۱۲

در ابتدای مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟ لازم است ابتدا با تیرآهن ۱۲ آشنا شوید. این تیرآهن مطابق استاندارد IPE ساخته شده است. وزن این محصول برابر با ۱۲۵ کیلوگرم‌ است و نسبت به دیگر تیرآهن ها وزن کمی دارد؛ در نتیجه مقاومت آن نیز پایین است. این تیرآهن در اندازه های ۱۲ متری برش خورده و به صورت شاخه ای فروخته می شود‌. لازم به ذکر است که تیرآهن ۱۲ از متداول ترین تیرآهن ها در کشور ما است. هپچنین ضخامت این محصول با شماره گذاری مشخص می شود. ارتفاع این تیرآهن استاندارد بوده و در اندازه ۸۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر ساخته می‌شود. با کیفیت ترین این محصولات در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شود.

کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟

مقاومت تیرآهن ۱۲

در ادامه مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟ باید ذکر کنیم این تیرآهن به دلیل وزن کمی که دارد نسبت به سایر تیرآهن مقاومت پایینی دارد. لذا فقط در قسمت های ظریف سازه کاربرد دارد و در سازه های بزرگ تر باید از تیرآهن هایی با مقاومت بیشتر استفاده کرد.

 ویژگی های تیرآهن ۱۲

تیرآهن ۱۲ از ویژگی های زیادی برخوردار است. این ویژگی ها به شرح زیر است:

با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟ باید ذکر کنیم این تیرآهن در برابر جوندگان مقاومت بالایی دارد. همچنین این محصول در مقابل ضربات و فشارهای وارده مقاوم بوده و از شکستگی سازه جلوگیری می کند. از ویژگی های دیگر این محصول می توان به یکنواخت بودن بال های ابتدا و انتهای آن اشاره کرد که به همین سبب در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.

 ویژگی های تیرآهن ۱۲

کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟

بهتر است بدانید تیرآهن ۱۲ کاربردهای زیادی دارد. در ادامه به بررسی این کاربردها می پردازیم:

با توجه به مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟ باید ذکر کنیم که بیشترین مصرف این میلگرد در صنعت ساختمان سازی به عنوان پوشش سقفی و ایجاد ستون در سازه است. البته قابل توجه است که این کار به عواملی چون حجم و سنگینی سازه بستگی دارد. همچنین برای پل های لانه زنبوری نیز از این تیرآهن استفاده می شود‌. از دیگر کاربردهای این محصول می توان به استفاده در خرپاها اشاره کرد. در ارتفاع های زیاد نیز این میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه تولید تیرآهن ۱۲

در ادامه مبحث کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟ باید ذکر کنیم این میلگرد طی فرآیند نورد سرد تولید می شود. در این روش ماده اولیه را تا ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده تا ذوب شود. سپس این مواد را با جک های هیدرولیکی به طرف غلتک های بزرگ هدایت‌ کرده تا مواد مذاب صاف شوند و به شکل دلخواه درآیند. این مرحله از تولید را مرحله نوردکشی تیرآهن می گویند. پس از صاف کردن سطح این مواد آن ها را در اندازه های استاندارد برش می دهند.

نحوه تولید تیرآهن ۱۲

خرید تیرآهن از آهن هایپر

همان طور که ذکر شد تیرآهن 12 از جمله پرکاربردترین اتواع تیرآهن ها می باشد. البته در نظر داشته باشید که سایزهای تیرآهن 12، تیرآهن 14، تیرآهن 16، تیرآهن18، تیرآهن20، تیرآهن 22، تیرآهن 24، تیرآهن 27 و تیرآهن 30 نیز کاربردهای بسیاری در ساختمان سازی دارند. شما مخاطبان گرامی برای خرید تیرآهن، خرید میلگرد و .. می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مشخصات تیرآهن ۱۲ را ذکر کنید؟

وزن این‌ محصول ۱۲۵ کیلوگرم و طول آن ۱۲ متر و ارتفاع آن ۸۰ تا ۶۰۰ میلی متر است.

کاربردهای تیرآهن ۱۲ چیست؟

به عنوان پوشش سقفی و ستون در سازه و ساخت پل های لاله زنبوری از این میلگرد استفاده می شود.

نحوه تولید میلگرد ۱۲ را شرح دهید؟

تولید میلگرد

طی فرآیند نورد سرد در ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد مواد اولیه را ذوب کرده سپس با غلتک این مواد را صاف کرده و شکل می دهند و در آخر به اندازه استاندارد برش می دهند.

https://ahanhyper.com//?p=72236

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *