امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کاربردهای آهن سفید

بهتر است بدانید آهن ماده ای سخت است که کاربردهای زیادی در موارد مختلف دارد. در این مبحث قصد داریم به بررسی کاربردهای آهن سفید بپردازیم. از شما همراهان عزیز دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

آشنایی با آهن سفید

در ابتدای مبحث کاربردهای آهن سفید ابتدا لازم است با آهن سفید آشنا شوید. آهن سفید یا گالوانیزه همان آهن معمولی است که سطح آن با یک لایه روی پوشش داده شده است. نام دیگر این‌ محصول آهن استاندارد است؛ که از آهن و روی تشکیل شده است. در حالی که آهن‌ معمولی فقط از آهن تشکیل شده است.

زمانی که ورق فولادی آهن را بر روی مذاب شناور می کنند؛ بر روی آن یک لایه حفاظتی ایجاد می شود که در برابر رطوبت و اکسیژن از آن محافظت می کند. همچنین این لایه فولادی از آهن در برارر خوردگی و زنگ زدگی محافظت کرده و مقاومت آن را زیاد می کند. قابل ذکر است که این پوشش دائمی نبوده و در اثر خم، برش و چکش خواری از بین رفته ولی همانطور هم از آهن در برابر فرسودگی محافظت می کند. همچنین آهن سفید جایگزین خوبی برای آهن معمولی است.

کاربردهای آهن سفید

انواع آهن سفید

با توجه به مبحث کاربردهای آهن سفید باید ذکر شود آهن سفید در سه دسته شامل بدون گل یا ساده، گل درشت و گل ریز تولید می‌شود.

بر روی دسته بندی آهن سفید عواملی چون میزان درصد خلوص، مقدار روی استفاده شده در لایه حفاظتی، درجه حرارت مایع مذاب روی که آهن در آن شناور است و سرعت عملیات سرد شدن آهن اثر گذار می باشد.

گالوانیزه کردن ورق های سفید

شایان ذکر است گالوانیزه کردن ورق ها به دو روش انجام می‎‌ شود که عبارتند از:

روش گالوانیزاسیون گرم: در این روش تکه ای از فلز را در مخزن روی مذاب فرو برده و این مواد بر روی سطح فولاد چسبیده و لایه محافظی را تشکیل می دهد. این لایه فولاد را در مقابل تهدیدات خارجی مقاوم می کند.

روش گالوانیزاسیون سرد: با توجه به مبحث کاربردهای آهن سفید باید ذکر کنیم از دیگر روش های گالوانیزه ورق سفید روش گالوانیزاسیون سرد است. در این روش محلول فلز روی بر روی ورق های فولادی پاشیده می شود. چون سازه های فلزی در برابر رطوبت مقاوم نیستند؛ استفاده از ورق سفید بسیار مهم می شود.

انواع آهن سفید

آشنایی با کاربردهای آهن سفید

بهتر است بدانید آهن سفید کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

آهن سفید از سطح آهن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند. بدین صورت که توسط ماده روی به طور مذاب سطح آهن را پوشش داده و از خراش آن جلوگیری می کند. این محصول به رنگ سفید و براق است و به همین دلیل بیشترین کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی و سازه های ساختمانی است. همچنین این محصول در دیوارهای بیرونی مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا تمیز مانده و نیاز به شست و شو ندارد.

از دیگر کاربردهای آهن سفید می توان به استفاده در قطعات لوازم خانگی، کانال های کولر، لوله های آب و لوله بخاری اشاره کرد. در صنعت برق نیز از این‌ محصول استفاده می شود بدین‌ گونه که در پانل ها، سینی کابل و تابلوهای برق قرار می گیرد. لازم به ذکر است که آهن سفید در مخازت و لوله آب ، دودکش، ناودانی و مجاری هوا نیز کاربرد دارد. به طور کلی می توان گفت در مکان هایی که آهن معمولی دچار فرسایش زودتر و زنگ زدگی می شود استفاده از آهن سفید توصیه می شود.

آشنایی با کاربردهای آهن سفید

مزایای آهن سفید

شایان ذکر است آهن سفید مزایای زیادی دارد که به شرح زیر می باشد:

با توجه به مبحث کاربردهای آهن سفید باید ذکر شود در ساخت این‌ محصول از رنگ های مرغوب و با کیفیت استفاده شده و سبب شفافیت و زیبایی آن می شود. همچنین این محصول در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. به عنوان یکی از اصلی ترین مزیت های آهن سفید طول عمر بیشتر آن است.

آهن سفید برای جلوگیری از زنگ زدگی و فرسایش مورد استفاده قرار می گیرد؛ به همین دلیل هزینه های نگهداری و تعمیر آهن کاهش می یابد. لازم به ذکر است که بر روی آهن یک لایه مواد مذاب است که در برابر زنگ زدگی، خوردگی و رطوبت مقاوم بوده و سبب افزایش استحکام آهن می شود. همچنین به دلیل تمیز و شفاف بودن این‌ محصول شست و شوی آن آسان و راحت است. لازم به ذکر است پوششی که بر روی آهن سفید است؛ به طور کامل از آهن محافظت می کند.

مزایای آهن سفید

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده محصولات فولادی مورد نیاز برای ساختمان سازی می باشد. میلگرد، نبشی، ورق فولادی، ورق ابعادی و .. از جمله محصولات قابل عرضه توسط این مجموعه می باشد. شما مخاطبان گرامی برای تهیه و خرید این محصولات می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع آهن سفید کدامند؟

آهن سفید شامل سه دسته بدون‌ گل، گل درشت و گل ریز است.

گالوانیزه ورق های سفید به چه روشی انجام می شود؟

به دو روش گالوانیزاسیون سرد و گالوانیزاسیون گرم

کاربردهای آهن سفید را ذکر کنید؟

کابرد آهن سفید

محافظت از سطح آهن در برابر خوردگی و زنگ زدگی، استفاده در دیوارهای بیرونی مراکز بهداشتی، استفاده در لوله های آب و بخاری، استفاده در ناودانی و مجاری هوا

https://ahanhyper.com//?p=72228

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *