امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چیدمان میلگرد فونداسیون

بهتر است بدانید میلگرد از جمله پرکاربردترین مقاطع فولادی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در قسمت های مختلف ساختمان از آن استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید از میلگرد استفاده کنید باید نحوه چیدمان آن را به خوبی بدانید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم چیدمان میلگرد فونداسیون را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید در یک ساختمان معمولاً از انواع مصالح برای تقویت و پایدار سازی ساختمان استفاده خواهد شد. میلگرد از جمله مصالحی می باشد که جهت مقاوم سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که یک سازه طراحی شود؛ باید مهندسان طراح در محاسبات خود نقاطی از ساختمان را پیدا کنند که عوامل محیطی طبیعی همچون زلزله و … تنش های کششی و فشاری به آن وارد شده و دچار خرابی شوند. به همین خاطر مهندسان در طراحی مرتبط سعی می‌کنند تا از میلگردهای تقویتی استفاده کننده از قاعده خاصی وجود دارد که اجرا خواهد کرد.

 

میلگرد تقویتی در فونداسیون

 

 میلگردهای تقویتی تابعی از صدها میلگرد می باشد و برای جبران نیروهای وارد شده از میلگرد تقویتی در ساختمان استفاده خواهد گرفت. میلگرد تقویتی در فونداسیون جهت پایدار سازی ساختمان می باشد. چیدمان آن و فاصله میلگرد ها از یکدیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چیدمان میلگرد تقویتی به پارامتر و فاکتورهای مختلفی همچون قطر میلگرد و ارتفاع موثر، مقطع میلگرد تقویتی و .. وابسته است. با در نظر گرفتن این موارد به راحتی می توانید نحوه چیدمان میلگرد فونداسیون را فرا بگیرید.

میلگرد تقویتی در فونداسیون

با توجه به چیدمان میلگرد فونداسیون اگر مهم ترین بخش یک ساختمان برای تحمل نیروهای ایستایی و دینامیکی فونداسیون باشد؛ ساختمان را در برابر زلزله و باد مقاوم و مستحکم نگه خواهد داشت. بهتر است بدانید که به فونداسیون پی نیز می گویند. زمانی فوندانسیون امکان پذیر است که مراحله پی ریزی به درستی انجام شده باشد. برخی از مراحل آن به شرح زیر می باشد.

برش و خم میلگرد

با توجه به چیدمان میلگرد فونداسیون باید بدانید که قرار گرفتن میلگرد ها در مکان هایی که از قبل تعیین شده است باید طبق نقشه مهندسان باشد. میلگردها زمان استفاده خواهد شد که انجام می گیرد. قبل از بتن ریزی باید در ساختمان قالب بندی انجام شود. در قالب بندی آرماتور ها طبق نقشه در جای مشخص شده قرار داده خواهد شد. توجه داشته باشید که میلگردهای در فونداسیون به دو دسته میلگرد اصلی و میلگرد تقویتی قرار دارد. با توجه به محاسبات انجام شده در همان ابتدا میلگرد تقویتی خم و برش لازم داده خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که استانداردهای ویژه ای برای محاسبه طول خم میلگرد در فونداسیون وجود دارد.

طول خم میلگرد در فونداسیون

در ادامه مبحث چیدمان میلگرد فونداسیون باید ذکر کنیم که طبق آیین نامه بتن ایران خم عمود در میلگرد اصلی با اضافه طول مستقیم با حداقل 12db  انتهای آزاد میلگرد مساوی می باشد. همچنین قطر داخلی میلگرد ها برای میلگرد هایی که در کمتر از ۲۸ میلیمتر است؛ برابر با 6db  می باشد.

نحوه چیدمان و کاربرد میلگرد تقویتی در فونداسیون

با توجه به چیدمان میلگرد فونداسیون که ذکر کردیم باید بدانید که فوندانسیون اولین مرحله برای ساخت ساختمان است که تمامی وزن ساختمان بر روی فوندانسیون قرار خواهد گرفت. میلگرد تقویتی برای استفاده کلی در فونداسیون ساختمان با توجه به نیاز به ابعاد مختلفی می باشد و در صورتی که ابعاد آن بیش از اندازه بزرگ باشد؛ باید برش داده شود.

 

کاربرد میلگرد تقویتی در فونداسیون

 

 سپس برای ایجاد بخش اصلی فونداسیون سازه از آن استفاده خواهد شد. به هر حال در نظر داشته باشید که انواع میلگرد تقویتی در زمان نصب میلگردهای معمولی نصب خواهد شد و در پایان نیز در بخش پایانی قرار می گیرند. البته بهتر است بدانید که محدودیتی وجود ندارد و با توجه به نیاز و اهمیت امنیت و ارتفاع و همچنین تعداد طبقات ساختمان و وزن کلی بنا در بخش های بالاتر نیز از میلگردهای تقویتی استفاده خواهد شد.

 جهت اطلاع از چیدمان میلگرد فونداسیون بهتر است بدانید که محصول را توسط خم کننده ها خم یا برش خواهند داد. نصب میلگردهای تقویتی به گونه ای است که همزمان با میلگردهای دیگر به صورت معمول استفاده می شود؛ نصب و راه اندازی می شود. پس از آن محل دقیق قرار گرفتن میلگرد ها پایین تر از ستون ساختمان می باشد. وزن میلگرد تقویتی برای استفاده در چیدمان میلگرد فونداسیون باید به درستی محاسبه شود؛ در غیر این صورت امکان دارد مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که در هر پروژه ساختمانی از انواع مختلف میلگرد استفاده خواهد شد. در واقع می توان گفت قطر و وزن میلگردها با یکدیگر متفاوت بوده و هر چقدر قطر کمتر باشد باعث می شود تا فشار بیشتری را تحمل نماید و توان پایین تر می آید. چیدمان میلگرد فونداسیون به شرایط محیطی نوع میلگرد، تعداد میلگرد، قطر میلگرد و وزن وارده و … بستگی دارد. به گونه ای که می توان گفت در ردیف بالا و پایین هر فوندانسیون از میلگرد تقویتی استفاده خواهد شد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

حال که با چیدمان میلگرد فونداسیون آشنا شدید؛ بهتر است بدانید که برای استفاده میلگرد در فونداسیون باید حتما سعی کنید با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. در این صورت هیچ مشکلی برای ساختمان ایجاد نخواهد شد. بازدید کنندگان عزیز می توانید محصولات مقاطع فولادی مورد نیاز از جمله میلگرد را برای استفاده در فونداسیون و … از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید.

 

میلگرد فونداسیون

 

 توجه داشته باشید که محصولات دیگری توسط مجموعه آهن هایپر می گردد که می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی این مقاطع در انواع و سایزهای مختلفی موجود است که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید از نوع مناسب آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

محاسبه سر انگشتی میلگرد فوندانسیون

حداقل میلگرد در فونداسیون

حداکثر میلگرد فوندانسیون

https://ahanhyper.com//?p=26521

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *