امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟

امروزه با توجه به پیشرفت صنایع مختلف و کاربرد روز افزون قطعات فلزی؛ انواع آهن زنگ نزن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در کشور ما نیز لوله ها و قطعاتی که از جنس آهن زنگ نزن تولید می شوند؛ بسیار کاربردی تر می باشند. این فولا ها دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشند. در این مطلب از سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی آهن زنگ نزن

در ابتدای مبحث چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟ قصد داریم شما را با آهن زنگ نزن معرفی کنیم. بهتر است بدانید این نام به تعدادی از آهن ها و فولادهای مختلف تعلق می‌گیرد که در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است. تمامی آهن های زنگ نزن معمولاً از ۱۰.۵ درصد کروم برخوردار می باشد که این موضوع با واکنش با اکسیژنی که در هوا موجود است واکنش نشان می دهد و باعث می شود تا یک لایه سطحی کروم اکسید پیچیده ایجاد شود. این لایه به صورت نامرئی است و از ترکیب بیشتر اکسیژن جلوگیری کرده و مانع زنگ زدن سطح آهن خواهد شد. امروزه تمامی افراد به دنبال مقاطع فولادی و آهن های زنگ نزن هستند که در برابر خوردگی مقاومت داشته باشد و از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

 

آهن زنگ نزن

 

بهتر است بدانید آهن زنگ نزن در برابر اکسید شدن به گونه ای است که اکسید کروم در برابر اکسیژن و رطوبت ایجاد خواهد شد و از آهن در برابر خوردگی یا همان زنگ قرمز محافظت خواهد کرد. علاوه بر کروم مواد افزودنی دیگری در این فلزات استفاده می شود که می توان به نیکل، کربن، منگنز، مولیبدن، نیتروژن، گوگرد، فلز مس، سیلیکون و … اشاره کرد. مراحل آلیاژ کاری بسیار دقیق و ارزیابی خواهد شد و به این صورت است که کیفیت فولاد اطمینان پیدا می کنید.

چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟

در ادامه مبحث چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟ باید ذکر کنیم که روند دقیق تولید این فولاد و با توجه به نوع آلیاژ کاری و خصوصیات آن متفاوت می باشد. اما بیشتر گرید های فولاد مراحل ساخت مشترکی را دارند و از استاندارد خاصی پیروی خواهند کرد. در ادامه مراحل آن را بیان می کنیم.

ذوب شدن

با توجه به سوال چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟ باید ذکر کنیم که اولین مرحله آن ذوب شدن می باشد. تولید فولاد با ذوب فلزات قراضه و همچنین مواد افزودنی انجام می شود که این کار در کوره قوس الکتریکی انجام خواهد شد. توسط الکترود های پرقدرت می توان فلزات در طی ساعات زیادی گرم کرده و مایع مذاب ایجاد خواهد شد.

بهتر است بدانید فولاد زنگ نزن به صورت ۱۰۰% قابلیت بازیافت را دارد. سفارشات آهن آلات ضد زنگ دارای ۶۰ درصد فولاد بازیافتی می باشد که در کنترل هزینه ها بسیار کمک خواهد کرد. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که دمای دقیق بر اساس درجه فولاد ایجاد شده متفاوت خواهد بود.

 

چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟

 

حذف محتوای کربن

در ادامه مبحث چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟ باید ذکر کنیم که عنصر کربن باعث می شود تا سختی و مقاومت آهن افزایش پیدا کند. اما در نظر داشته باشید که وجود کربن زیاد مشکلاتی همچون بارش کاربید در هنگام جوشکاری و … را به همراه خواهد داشت. قبل از اینکه ریخته گری فولاد زنگ نزن انجام شود؛ کالیبراسیون و همچنین کم کردن میزان کربن در سطح مناسب بسیار ضروری و لازم است.

توسط دو روش به راحتی می‌تواند میزان کربن را کنترل کرد؛ اولین مورد این است که کربن زدایی توسط اکسیژن آرگون انجام شود. یعنی مخلوط گاز ارگان به فولاد مذاب تزریق شده و با حداقل اتلاف عناصر دیگر میزان کربن کاهش پیدا خواهد کرد. در روش دیگر فولاد مواد مذاب به محفظه دیگری انتقال داده می شود که در هنگام استفاده از گرما اکسیژن به فولاد تزریق خواهد شد به صورت یک خلاء گازهای تخریب شده از محفظه خارج شده و باعث کاهش بیشتر کربن می‌شود. بهتر است بدانید که هر دو این روش محتوای کربن را به صورت دقیق کنترل کرده و از محدوده مناسب و مشخصات دقیق در مرحله فولاد ضدزنگ ارائه خواهد داد.

تنظیم

در ادامه مبحث چگونه می توان آهن زنگ نزن تولید کرد؟ باید ذکر کنیم که پس از اینکه کربن کاهش پیدا کند؛ باید به سراغ متعادل سازی نهایی همسان سازی دما و خصوصیات شیمیایی بروید. به این صورت می توانید تنظ تضمین کنید که فلز مورد نیاز با مشخصات مورد نیاز درجه مورد نظر رسیده است یا خیر؟ در اینجا نمونه ها آزمایش و تجزیه تحلیل باید انجام شود سپس تنظیمات انجام شود تا زمانی که مخلوط به استاندارد تایید شده برسد.

شکل دهی یا ریخته گری

پس از ایجاد فولاد مضاف باید توسط ریخته گری شکل اولیه برای خنک کردن و فرم دادن فولاد انجام شود. در نظر داشته باشید که شکل و ابعاد دقیق محصول نهایی به عوامل بسیاری بستگی دارد. برخی از شکل های نهایی فولاد زنگ نزن می‌توان به بلوم، بیلت یا شمش، اسلب، میله، لوله و … اشاره کرد.

پس از این مراحل باید به سراغ بسته بندی رفت که با توجه به درجه مورد نظر محصول و عملکرد نهایی به روش های مختلفی انجام می شود. به عنوان مثال می‌توان گفت اسلب به صفحه، ورق و نوار تبدیل خواهد شد. در مراحل تولید بسته با توجه به درجه سفارش داده شده امکان دارد به صورت چندین بار برخی از مراحل را طی کرده تا ظاهر و ویژگی مورد نظر را ایجاد نماید.

 

شکل دهی یا ریخته گری

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که این مقاطع فولادی بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز به همراه دارند. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و توسط برترین تولید کنندگان تولید و عرضه خواهند شد که با اطمینان خاطر می توان جهت تهیه و سفارش آن اقدام نمایید.

 شما عزیزان از سراسر ایران کافیست از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  این محصولات را سفارش داده و از آن در کاربرد های مدنظر خود بهره مند شوید. برای اینکه بتوانید سایز مناسب برای کاربرد مورد نظر خود را انتخاب کنید پیشنهاد می کنیم حتما با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

چگونه آهن زنگ زده را تمیز کنیم؟

چند نوع آهن زنگ نزن داریم؟

https://ahanhyper.com//?p=26739

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *