امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه میلگرد را صاف کنیم؟

چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ سوالی است که قصد داریم در این مطلب از وبسایت آهن هایپر به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

میلگرد یکی از مقاطع فولادی می باشد که دارای طولی بیشتر از قطر است. به طور کلی می‌توان گفت یک میله فلزی می باشد که با دو شکل آجدار و بدون آج در بازار موجود می باشد. این محصول در حالت معمولی خود یک میله صاف و بدون هیچگونه خمش یا تابش می باشد و با توجه به کاربرد ها و استفاده آن در مواردی باید میلگرد را خم یا صاف کرد.

توجه داشته باشید که در پاسخ به سوال چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ باید ذکر کنیم که توسط روش های بسیاری همچون صافکاری با ماشین، صافکاری دستی و … می توانید جهت صاف کردن میلگردها اقدام نمایید. در ادامه هر یک از این روش ها را بیان می کنیم.

صافکاری میلگرد

در پاسخ به سوال چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ باید بدانید که صافکاری جهت برطرف کردن و از بین بردن معایب میلگرد همچون برجستگی، پیچیدگی، تورفتگی و … انجام خواهد شد که با روش‌های مختلف این عملیات را انجام می‌دهند. برخی از این روش آن می‌توان به صافکاری دستی یا چکش کاری و ماشین های نورد و ماشین کششی و … اشاره کرد. هر یک از این روش ها در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به شرح هر یک از این روش ها می پردازیم.

 

صافکاری میلگرد

 

صافکاری دستی

در پاسخ به سوال چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های آن استفاده از صافکاری دستی می باشد. برای میلگرد هایی که دارای طول کم هستند؛ می توان از صاف کاری دستی یا شکست چوبی و چکش صافکاری و … استفاده کرد. اگر میلگرد دارای پیچیدگی باشد باید سعی کنید چکش کاری را از لبه ورق شروع کنید تا وسط های میلگرد ادامه دهید. در نظر داشته باشید که باید ضربه های سنگین به آن وارد کنید و هرچه به سمت وسط قطعه می روید باید ضربه آن سبک تر شود.

 نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که اگر میلگرد از نوع آجدار باشد که دارای برآمدگی است؛ باید سعی کنید عملیات صاف کردن و شکل دادن آن را از قسمتی که دارای برم دیگه شروع کرده و به قسمت های دیگر ادامه دهید. سعی کنید ضربه های سنگین به برآمدگی آن وارد نمایید. هرچه به سمت لبه نزدیکتر می شوید باید ضربه ها سبک تر شده و در طی چند مرحله انجام شود.

بهتر است بدانید اگر در میلگرد تغییر شکل ایجاد شده باشد؛ باید با توجه به آن ضربه هایی که با آن وارد می کنید را از داخل به خارج و یا از خارج به داخل انجام دهید. در این صورت به راحتی می توانید میلگرد را صاف کنید.

صاف کردن میلگرد با گرما

در پاسخ به سوال چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ باید ذکر کنیم که توسط حرارت و گرما نیز می توان جهت صاف کردن میلگردها اقدام نمایید. در اینجا قسمتی که قصد دارید صاف کنید را باید توسط مشعل جوشکاری گرم نمایید و توسط چکش به آن ضربه وارد کنید. البته در نظر داشته باشید که نباید گرمای زیادی به میلگرد وارد شود؛ چرا که امکان دارد به قسمت های دیگر آن آسیب وارد شود. باید سعی کنید حرارت مناسبی به آن بدهید و جهت صاف کردن اقدام نمایید.

صاف کردن میلگرد با ماشین

چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ از جمله سوال هایی است که افراد با آن روبرو می شود. حال که با روش حرارت و دستی آشنا شده لازم است با صافکاری میلگرد توسط ماشین نیز آشنا شوید. ماشین پنوماتیکی از جمله ماشین های ساده می باشد که جهت صافکاری میلگرد استفاده می شود. درون آن هوای فشرده بوده و برای صاف کردن سطح مقاطع فلزی همچون میلگرد و ورق ها و … استفاده می شود. توسط این نوع ماشین به راحتی می توانید میلگرد مورد نظر را صاف کرده و از آن بهره مند شوید.

صافکاری میلگرد با ماشین های نورد

توجه داشته باشید که در ادامه مبحث چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید؛ ماشین های نورد می باشد. این ماشین ها معمولا به ماشین نورد انعطاف پذیر و سخت طبقه بندی خواهد شد. ماشین نورد انعطاف پذیری دارای ۲۳ نورد بوده و همان طور که پیداست از فولاد با انعطاف پذیری بالا ساخته شده است. اما در نظر داشته باشید که ماشین نورد سخت از دو ردیف غلتک با فولاد سخت با قطرهای ۷۵۶ الی ۱۸۰ میلیمتر برای برای ضخامت های ۲ الی ۲۱ میلیمتر استفاده خواهد شد. برای میلگرد با قطر بیشتر از ماشین نورد انعطاف پذیر استفاده می شود.

صاف کردن میلگرد با ماشین های کششی

در پاسخ به سوال چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های آن استفاده از ماشین های کششی می باشد. بهترین روش برای صاف کردن میلگرد ها می باشد؛ چرا که نیرو های زیادی لازم است و باید از دستگاه های قدرتمند و بزرگ استفاده کرد. در این مدل میلگرد را با نیروی کم اما سرعت بالا می کشند و به صورت موقت تغییر شکل آن رفع خواهد شد. سپس با سرعت کم و نیروی زیاد به صورت پیوسته برای بزرگ شدن قسمت های کوتاه آن را می کشند.

 

صاف کردن میلگرد با ماشین

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مطلب به سوال چگونه میلگرد را صاف کنیم؟ پرداختیم؛ می توانید از روش های مختلف جهت صاف کردن میلگرد بهره مند شوید. توجه داشته باشید که امروزه ساخت و ساز بسیار گسترش پیدا کرده است و در ساخت و ساز از مقاطع فولادی همچون میلگرد بسیار استفاده خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که شما باید سعی کنید این مقاطع فولادی را از فروشگاه های معتبری همچون آهن هایپر https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. این مجموعه ها با توجه به اینکه دارای سابقه درخشانی می باشد همواره سعی دارد تا بهترین محصولات و با کیفیت ترین محصولات را روانه بازار کند. پس با اطمینان خاطر می توانید مقاطع فولادی را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 از دیگر محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی این مقاطع فولادی در انواع و سایز های مختلفی موجود است که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع مناسب را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. در صورتی که با این مقاطع فولادی آشنایی نداشته باشید جهت انتخاب بهتر نیز کافیست با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فرایند استاندارد خمکاری میلگرد

شابلون میلگرد و کاربردهای آن

خم کاری میلگرد در ساختمان سازی چگونه است؟

https://ahanhyper.com//?p=26554

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *