امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه میلگرد را دایره کنیم؟

میلگرد از جمله پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین مقاطع فولادی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که این مقطع فولادی معمولاً در انواع مختلف و در سایزهای مختلفی در بازار موجود است که هر یک از آن در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بدون شک تمام شما از اهمیت میلگرد در ساختمان سازی اطلاعات دارید که جهت افزایش استحکام سازه درون از میلگرد استفاده خواهد شد. در بسیاری از موارد قبل از اینکه با این مقطع فلزی کار کنید؛ لازم است که تغییراتی بر روی آن انجام شود، از جمله دایره کردن، خمکاری، برش و .. می باشد. برای استفاده از این مقطع فولادی در آن را فوندانسیون و آرماتور بندی لازم است میلگرد ها را خم کرده و یا به شکل دایره در آورد.

 معمولاً در فوندانسیون از میلگردهای تقویتی استفاده خواهد شد؛ چرا که این نوع میلگردهای تقویتی استحکام کافی را دارند و باعث می شود تا برای فوندانسیون استحکام بسیاری را به همراه داشته باشد. با توجه به سوال چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ باید ذکر کنیم که خمکاری یا دایره کردن میلگرد باید طبق استانداردها و ضوابط که در این حوزه وجود دارند؛ انجام شود. اطلاع از این استانداردها و توجه کردن به آن در زمان خمکاری تا حد زیادی به ایمنی سازه شما کمک خواهد کرد. همچنین بهتر است بدانید برای این کار روش های بسیاری وجود دارد که باید روش مناسب آن را انتخاب نمائید.

روش های خمکاری یا دایره کردن میلگرد

با توجه به مبحث چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ باید بدانید که در بسیاری از موارد نیاز است که میلگرد ها را خم کرده و به شکل دایره در آورد تا بتوان از آن استفاده کرد. برای این کار با توجه به نوع و مکان کار از روش های مختلفی می توانید بهره مند شوید. اما به طور کلی می توان ذکر کرد که این روش ها به دو دسته روش های دستی و استفاده از دستگاه تقسیم بندی می شوند.

 

روش های خمکاری یا دایره کردن میلگرد

 

خمکاری یا دایره کردن میلگرد به صورت دستی

با توجه به مبحث چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ باید ذکر کنیم که اولین روش برای خم کردن میلگرد ها و مقاطع فولادی؛ به صورت روش دستی می باشد. این روش بسیار مرسوم و رایج بوده و معمولاً برای ساخت و سازهای ابعاد کوچکتر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برش و دایره کردن میلگرد توسط نیروی انسانی و با استفاده از مهارت و تجهیزات انجام خواهد شد.

نیروی انسانی ماهری باید انجام این کار را برعهده بگیرد تا آسیبی به میلگرد وارد نشود و به صورت صحیح بتواند میلگرد ها را دایره کند. توجه داشته باشید که در این روش از تجهیزات استفاده می شود که این تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از این تجهیزات لازم می توان به میز و صفحه خمکاری و آچار مخصوص این کار و … اشاره کرد.

میز و صفحه خمکاری و دایره کردن میلگرد

در ادامه بحث چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های آن استفاده از میز و صفحه مخصوص می باشد. بدون وجود این ابزار دایره کردن میلگرد بسیار سخت و دشوار می باشد. این صفحه کاری از تخته و الوار تشکیل شده است که معمولاً دارای طول و عرض در حدود شش و یک متری است. بر روی آن معمولا صفحات آهنی و یک میله ها به صورت عمودی بر روی این صفحه‌ها جوش داده شده اند. برای دایره کردن مرکز آن را در میان میله ها قرار داده و توسط نیروی فشاری آن را خم خواهند کرد.

آچار خمکاری میلگرد

در پاسخ به سوال چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ باید ذکر کنیم که شما می‌توانید از آچار خمکاری نیز برای این کار استفاده کنید. این آچار دارای شکل F انگلیسی می باشند. جای دستی آن نیز حدود نیم متر تا یک و نیم متر است و به راحتی می تواند میلگرد را درون شکل لوله توخالی که در آن وجود دارد قرار داده و به شکل دایره درآورد.

خمکاری یا دایره کردن میلگرد با استفاده از دستگاه

با توجه به سوال چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ همانطور که اشاره کردیم استفاده از روش های دستی بسیار پرکاربرد می باشد. اما برای دایره کردن میلگرد ها استفاده از دستگاه ها بسیار ساده تر است که در این روش تمامی فرایند ها توسط دستگاه برقی انجام می‌شود و تنها دستورات و اطلاعات توسط اپراتور به آن اعمال می شود. برخی از این دستگاه ها می توان به دستگاه خمکاری میلگرد برقی، دستگاه هیدرولیکی، دستگاه های اتوماتیک و … اشاره کرد. در این روش می توانید از دستگاه ها استفاده کرده و آسیبی برای میلگرد و نیروی انسانی به همراه ندارد.

چگونه میلگرد را گرد کنیم؟

در این مقاله به سوال چگونه میلگرد را دایره کنیم؟ پرداختیم که بتوانید میلگرد را گرد کنید. همانطور که اشاره شد می توانید از روش های دستی و یا دستگاه ها استفاده نمایید و شما برای اینکه بتوانید روش مناسبی را انتخاب کنید باید به حجم میلگرد ها و کوچک یا بزرگ بودن پروژه و …. توجه کنید.

برای پروژه های کوچک استفاده از روش های دستی بسیار مرغوب و رایج می باشد. اما در پروژه‌های بزرگ برای اینکه کار راحت تر شود و آسان تر انجام شود و به سراغ دستگاه‌های مربوط بروید.

 

چگونه میلگرد را گرد کنیم؟

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. این مقاطع فولادی امروزه در کاربردهای بسیاری استفاده می‌شود به گونه ای که بدون برخی از این مقاطع ساخت و ساز اصلا امکان پذیر نیست. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی محصولات در انواع و سایز های مختلفی موجود است که با توجه به کاربرد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

 در صورتی که جهت انتخاب بهتر و اصولی محصولات فولادی نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کامل رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید. جهت سفارش و خرید تمامی مقاطع فولادی کافیست از طریف وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام کرده و این محصولات را تهیه نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع خم میلگرد و بررسی مراحل اجرای آن

https://ahanhyper.com//?p=26740

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *