امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه میلگرد را ببریم؟

میلگرد از جمله انواع مقاطع فولادی پرکاربرد می باشد که در صنعت ساختمان سازی بیشترین استفاده را دارد. بسیاری از مواقع لازم است که میلگرد های مورد نظر را جهت استفاده برش دهید. در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال چگونه میلگرد را ببریم؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در ابتدا مبحث چگونه میلگرد را ببریم؟ باید بدانید که میلگرد از جمله مصالح پرمصرف در ساختمان سازی می باشد که نقش مهم آن در اسکلت بتنی ساختمان گویای همه چیز از مقاطع فولادی دایره تشکیل شده اندکه دارای قطر و عرض متفاوتی بوده که به آن میلگرد می گویند. توسط ترکیبات مختلف این محصول را می توان تولید کرد.

در نظر داشته باشید که در دو نوع میلگرد ساده و میلگرد آجدار تولید و عرضه می‌شود و در قطر های بین ۶۰ تا ۶۰ میلی متر در بازار موجود است. البته در نظر داشته باشید که قطر های ۶ تا ۳۲ در بازار به راحتی پیدا می شود و قطر های بزرگتر را باید سفارش دهید. این مقاطع فولادی در بازار بیشتر به صورت شاخه ای ۱۲ متری تولید می شوند.

 

روش های برش میلگرد

 

روش های برش میلگرد

در ادامه سوال چگونه میلگرد را ببریم؟ باید ذکر کنیم که شما عزیزان از روش های می توانید جهت برش مورد استفاده کنید که به طور کلی شامل دو روش سرد و گرم می باشد که برای برش میلگرد و ضخامت های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  تفاوت این دو روش همانطور که پیداست در گرم بودن یا نبودن و یا استفاده از حرارت یا بدون حرارت می باشد. با توجه به شرایط متفاوتی که در هنگام استفاده از هر یک وجود دارد می‌توان روش ها و ابزارهای برش میلگرد مناسبی را استفاده کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

برش میلگرد با استفاده از روش های سرد

در ادامه مبحث چگونه میلگرد را ببریم؟ باید ذکر کنیم همانطور که پیداست در این روش از حرارت برای برش میلگرد استفاده نخواهد شد که باعث می شود تا ساختار و خواص میلگرد در زمان برش دادن دچار تغییر نشود و در نتیجه کیفیت بهتری دارد. در نظر داشته باشید که استفاده از روش های برش میلگرد با روش سرد مزایای بسیاری را به همراه خواهد شد.

از جمله مهمترین مزایای می توان به کیفیت سطح میلگرد های برش خورده، توانایی تبدیل شاخه های طویل به قطعات یک سایز و همچنین جلوگیری از تولید گازهای خطرناک و کاهش ضایعات و … اشاره کرد. به همین خاطر در اکثر موارد جهت برش میلگرد از این روش استفاده می شود. البته در نظر داشته باشید که یکی از معایب که این روش دارد این است که ابزارهای آن تا حدودی گران قیمت می باشد. برای کارهای عمده این روش به صرفه تر است. در ادامه برخی از ابزارهای برش میلگرد به روش سرد را بیان می کنیم.

برش میلگرد با اره آهن بر دستی

اره آهن بر دستی از جمله ابتدایی ترین و اولیه ترین ابزارهای است که معمولا برای برش میلگرد از آن استفاده خواهد شد که باید در آن از نیروی دست استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای بریدن میلگردهایی که دارای ضخامت کم هستند؛ باید از اره های با دندانه ریز و برای میلگردهایی که دارای ضخامت بیشتری می باشد؛ از اره های دندانه درشت استفاده خواهد شد.

فرز یا اره دیسکی

در ادامه مبحث چگونه میلگرد را ببریم؟ باید ذکر کنیم که توسط اره دیسکی یا فرز نیز می‌توانید جهت برش میلگرد اقدام نمایید. در موارد بسیاری می توان از این مورد جهت برش میلگرد استفاده کرد. توجه داشته باشید که اره های دیسکی دارای ساختاری شبه فرز می باشد و به طور معمول دارای قدرت و سایز بزرگتری بوده که برای کارهای ساختمانی متوسط همچون ساخت خانه های سازی یک تا چند طبقه می توانید از این نوع اره استفاده کنید. این نوع اره علاوه بر ایمنی خوبی که دارد برش میلگرد را با کیفیت بالا نیز انجام خواهد داد.

 

 

برش میلگرد با قیچی

 

برش میلگرد با قیچی

توجه داشته باشید که برای بریدن میلگرد می‌توانید از قیچی نوع دستی و هیدرولیکی نیز استفاده کنید. برای میلگردهایی که دارای ضخامت پایین می باشد؛ قیچی دستی مورد استفاده قرار گرفته که از مزایای آن می‌توان به سبک بودن، قابلیت استفاده در مکان های مختلف و کار با نیروی دست و عدم نیاز به برق اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که این نوع قیچی ها برای میلگرد هایی که دارای ضخامت بالا می باشند کارایی ندارد. در این موارد قیچی هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای توان بیشتری بوده و می توانید میلگردهای با طول حدود ۳۵ میلیمتر را نیز توسط آن برش دهید.

از دیگر روش های سرد برای بریدن میلگرد می‌توان به برش میلگرد با گیوتین و اره نواری اشاره کرد.

برش میلگرد با استفاده از روش های گرم

در ادامه مبحث چگونه میلگرد را ببریم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های برش میلگرد استفاده از روش های گرم می باشد. همانطور که پیداست در این روش از حرارت و گرمای مستقیم استفاده می شود. توسط حرارت مستقیم باید دمای میلگرد را تا حدی بالا ببرید که به نقطه ذوب آن برسد. در نتیجه از نقطه که حرارت وارد شده است اتصالات جدا شده و میلگرد بریده خواهد شد. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش با سرعت بالا می توانید این مقطع فولادی را برش داده و ضایعات کمتری ایجاد کنید.

 باید بدانید که توسط این روش گازهای سمی تولید می شود و همچنین امکان دارد میلگرد با خرابی روبرو شده و خواص آن تغییر خواهد کرد. به همین خاطر همواره به شما پیشنهاد می کنیم تا در مواقع لزوم سعی کنید از روش های سرد برای برش میلگرد استفاده کنید تا آسیبی به میلگرد وارد نشود. از جمله روش های گرم می توان به روش های مختلفی همچون برش میلگرد با هوا برش، برش میلگرد با استفاده از اره های دیسکی آتشین و برش میلگرد به وسیله لیزر و … اشاره کرد.

 

برش میلگرد با استفاده از روش های گرم

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها می باشد. توجه داشته باشید که تمامی این مقاطع فولادی کاربرد بسیاری در ساخت و ساز دارد و با امنیت و ایمنی ساختمان به صورت مستقیم در حال تماس است. شما باید سعی کنید از فروشگاه های معتبر جهت تهیه آن اقدام نمایید.

پیشنهاد می کنیم جهت سفارش این محصولات از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید و این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و محصولات با کیفیتی را تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ابزارهای برش میلگرد

https://ahanhyper.com//?p=26555

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *