امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟

شما مالک یا سازنده باشید به احتمال زیاد این سوال که چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟ در ذهن شما مطرح شده است و یا اگر قصد داشته باشید در آینده مشارکت کنید نقش خواهد بست. در ادامه این مطلب از وب سایت اهن هایپر قصد داریم به این موضوع بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که برای تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت بسیاری از مالکین، سازندگان به سه روش اقدام خواهند کرد که عبارتند از:

  1. توسط جستجوی اینترنتی
  2. استفاده از نمونه قراردادهای ملکی که توسط مالکین مورد استفاده قرار گرفته است مثل همسایگان و دوستان
  3. از خدمات حرفه‌ای وکلای متخصص امور ملکی و مجموعه‌ای که اقدام به تنظیم قراردادهای مشارکت در ساخت می کنند؛ استفاده کنید.

با توجه به سوال چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟ باید ذکر کنیم که قرارداد مشارکت در ساخت تنها یک قرارداد با چند صفحه و چند ماده ساده نیست. بلکه یک قرارداد فنی و چند بعدی می باشد که قرارداد مشارکتی قرارداد چهار بعدی است که ابعاد آن عبارتند از:

  • بعد حقوقی قرارداد مشارکت در ساخت
  • بعد مالی قرارداد مشارکت در ساخت
  • بعد فنی قرارداد مشارکت در ساخت
  • بعد اخلاقی قرارداد مشارکت در ساخت

چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم و به ابعاد مختلف آن توجه نماییم؟

در ادامه مبحث چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟ باید ذکر کنیم که بعد اخلاقی روح قرارداد می باشد که ماده یا بند اختصاصی در قرارداد مشارکت برای آن پیش‌بینی نخواهد شد. اما در برخی موارد نوشته می شود طرفین متعهد به حسن اخلاق در اجرای مفاد این قرارداد می باشد. اما توجه داشته باشید که ضمانت اجرای خاصی برای تخطی از این شهرت بعد اخلاقی قرارداد مشارکت پیش‌بینی نخواهد شد.

 

چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم و به ابعاد مختلف آن توجه نماییم؟

 

 همچنین توجه داشته باشید که در هیچ یک از منابع قانونی مثل قانون مدنی در خصوص بعد اخلاقی قرارداد مشارکت در ساخت ماده قانونی ویژه‌ای وجود ندارد که بحث اخلاقی آن را مطرح کند. اما در نظر داشته باشید که در رابطه با سه بعد دیگر یعنی بعد حقوقی، مالی و فنی مواد و بندها طرح های مختلف در قرارداد مشارکت در ساخت نوشته خواهد شد.

 بهتر است بدانید که در هر یک از این ابعاد یا بخش ها در قرارداد مشارکت نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد. هرچند امروزه شاهد آن باشیم که بسیاری از مالکان خودشان را صرفاً توسط دفاتر مشاورین املاک و بنگاه مسکن مبادرت به تنظیم و انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت قبل از آن نیز بدون اینکه با متخصصین حقوقی وکلا و مهندسی و … که در حضور در حوزه امور مالی تخصص دارند؛ مشورت نمائید.

چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم و بر آن مسلط شویم

در ادامه مبحث چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟ باید ذکر کنیم که نوشتن قرارداد مشارکت در ساخت نیاز به تسلط به ابعاد مختلف قرارداد و همچنین تجربه و فن در این حوزه‌ها دارا می باشد. به عنوان مثال می‌توان گفت در رابطه با قسمت لیست مصالح، پیمانکار حرفه ای مشارکت در ساخت می باشد. یک فرد متخصص قطعاً نمی‌تواند به شما مشاوره کافی و لازم را بدهد.

همچنین بر عکس یک مهندس یا یک معمار نمی‌تواند در قسمت‌های حقوقی و قانونی مشارکت در ساخت مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. بنابراین شما باید نسبت به این موضوع یعنی چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟ دقت کنید و هر قرارداد یا پیش نویسی را از پیش نوشته شده تایید نکنید. خود تا یک قرارداد مشارکت در ساخت تهیه کنید و در اختیار سازنده قرار دهید.

 

چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم و بر آن مسلط شویم

 

در صورتی که نمی دانید که آیا واقعا مطالبی که در آن نوشته شده کافی است یا نه و یا منافع شما در طول مدت قرارداد پوشش می‌دهد یا نه و … می‌تواند توسط متخصصین قراردادها از طریق مشاور املاکی که تجربه و تخصص در تنظیم و انجام از آن صرفا قراردادهای ملکی دارد. به ویژه فردا طرح مشارکت در ساخت و وکلای حرفه ای و متخصص قراردادهای ملکی استفاده نمایید.

چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم و به تمام جوانب توجه کنیم؟

با توجه به مبحث قرارداد چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟ باید ذکر کنیم که هر آن چیزی که شما قرار است در زمین یا ملک خود احداث کنید و در خانه را تحویل بگیرید و به طور کلی آن چیزی می باشد که در قرارداد مشارکت در ساخت باید نوشته شود. اگر شما چیزی را فراموش کنید و یا اگر چیزی از یاد شما برود اگر ضمانت اجرای خاصی در قالب پیش بینی نکرده باشید پس از امضای قرارداد و همکاری اختلافی بین مالک و سازنده ایجاد شود.

 ملاک تصمیم گیری در دادگاه ها و محاکم مفاد قرارداد می باشد که بدون مطالعه امضا کرده اید. بهتر است بدانید تعهداتش با هیچ ارزش حقوقی ندارند. امکان دارد اختلاف اخلاق طرف بخواهد شفاها به قول خود عمل کند. اما اگر نخواهد عمل نمی کند و هیچ ابزار و الزامات حقوقی وجود نداشت. به عنوان مثال می‌توان گفت در برخی قراردادهای مشارکت در ساخت مشاهده می‌شود که جملات و شرط ‌های خود را پیش بینی می شود بدون این که دارای ضمانت اجرای کافی باشد.

 اما عدم اشراف اطلاعاتی مقررات و چگونه قرارداد مشارکت در ساخت باعث می‌شود تا مالکین به دردسر دچار شوند.با توجه به چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم؟  باید ذکر کنیم که سازنده در قرارداد تعهد می‌دهد که اگر شهرداری مجوز احداث طبقه ششم را داد سازنده متعهد به اجرای طبقه ششم باشد. یا متعهد خواهد شد که اگر شهرداری مجوز انبار را بدهد سازنده متعهد به اجرای آن است.

توسط این شرط برخی از مالکین فکر می‌کنیم که توانسته اند از سازنده امتیاز خوبی را دریافت نماید. غافل از اینکه هیچ یک از شروط ضمانت اجرای خاصی ندارد و یا اینکه شهرداری جواز مربوطه را صادر نکند امکان دارد با فرد دیگر حاضر به انعقاد قرارداد مشارکت با سازنده شده است.

 

چگونه قرارداد مشارکت در ساخت بنویسیم و به تمام جوانب توجه کنیم؟

 

سازنده نیز چون با تجربه بوده و می داند که چنین اجرای خاصی در آن مناطق امکان ندارد صرفاً برای راضی نگه داشتن مالک و کشاندن پایه قرارداد و گرفتن امضا چنین شرط هایی را در متن قرارداد ذکر کرده است. بنابراین شما باید سعی کنید که گول این شرط بدون پشتوانه را نخورید که در نتیجه برای شما چیزی جز پشیمانی ندارند.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در قراردادهای مشارکت در ساخت و تهیه محصولات فولادی و آهن آلات مورد نیاز برای ساخت و ساز بر عهده سازنده یا همان پیمانکار می باشد. باید این محصولات را از بهترین متریال تهیه کرده و در کاربرد ها استفاده شود. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تمامی این محصولات را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد توانسته است محصولات با کیفیت و مرغوبی را روانه بازار کند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

مشارکت در ساخت و ساز تبریز

حداقل سرمایه برای مشارکت در ساخت

انواع قرار داد برق ساختمان

وکالت کاری برای مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت و ساز

https://ahanhyper.com//?p=24981

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *