امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه فولاد را براق کنیم؟

در ابتدا مبحث چگونه فولاد را براق کنیم؟ لازم است بدانید که محصولات فولادی با توجه به ویژگی های ظاهری و کیفی بسیاری که دارند؛ مورد توجه صنعتگران در عرصه مختلف قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید که این محصولات با توجه به خواص مورد استفاده در آن ها در دسته های مختلفی قرار دارند که از جمله می‌توان به ورق های استیل اشاره کرد. این ورق ها با توجه به مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی در صنایع بسیاری همچون صنایع دارویی، پزشکی، لوازم خانگی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 ترکیبات اصلی محصولات فولادی بر پایه آهن می باشد. بهتر است بدانید که فولاد امکان دارد در اثر استفاده مداوم و عوامل مخرب دچار کدری شده و ویژگی های ظاهری آن تا حدودی از دست بروند. در این موارد می‌توان از روش‌های مختلفی جهت براق کردن آن استفاده کرد. در پاسخ به سوال چگونه فولاد را براق کنیم؟ باید بدانید که روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به مقاطع مورد نظر خود می توانید از نوع مناسب آن بهره مند شوید.

چگونگی براق کردن فولاد

در ابتدا مبحث چگونه فولاد را براق کنیم؟ باید بدانید که روش های مختلفی وجود دارد که می ‌توانید جهت براق کردن فولاد از آن استفاده نمایید. در ادامه به اختصار به توضیح هر یک از این روش ها می‌پردازیم.

 

چگونگی براق کردن فولاد

 

سرکه سفید

در پاسخ به سوال چگونه فولاد را براق کنیم؟ باید بدانید که یکی از روش های آن استفاده از سرکه سفید می باشد. در نظر داشته باشید که سرکه سفید از جمله حلال های پاک کننده قوی جهت براق کردن و پاک سازی سطوح فولادی می باشد. معمولاً از این عنصر که به صورت اسپری جهت پاکسازی استفاده می شود. بهتر است بدانید پس از اینکه از اسپری سرکه سفید بر روی سطوح فولادی استفاده کردید؛ باید حتماً سطح مورد نظر را توسط دستمال تمیز به سرعت پاک کنید.

استفاده از ژل گریندینگ

یکی دیگر از روش های براق سازی سطوح فولادی می توان به استفاده از ژل و روغن های صنعتی اشاره کرد. یکی از انواع روغن هایی که جهت پاکسازی سطوح فولادی که دارای درصد آلیاژ بیشتر استفاده می شود؛ می توان به ژله گریندینگ اشاره کرد. توسط یک پارچه تمیز مقداری از ژل را بر روی سطح مورد نظر بمالید. سپس پس از چند دقیقه توسط دستمال لطیف و خشک مواد را از سطح پاک کنید. با توجه به اینکه این ژل از حالت لغزنده برخوردار است؛ باعث براقی و بهبود کیفیت فولاد می شود.

استفاده از آب گرم

در ادامه مبحث چگونه فولاد را براق کنیم؟ باید بدانید یکی از روش های که جهت براقیت فولاد استفاده می‌شود؛ استفاده از آب گرم می باشد که از آن به ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای برطرف کردن آلودگی های سطح فولاد می باشد. از فولاد و اشیای مورد نظر خود را برای مدتی درون آب گرم قرار دهید؛ سپس سطح آن را توسط دستمال تمیز به صورت کامل خشک کنید.

 

براق کردن فولاد

 

استفاده از الکل

الکل یکی از مواد پاک کننده سریع می باشد که نقش بسزایی در براق کردن فولاد دارد. استفاده از این محلول بسیار راحت و آسان می باشد. فقط کافیست مقداری از الکل را بر روی سطح مورد نظر فولاد اسپری کنید و پس از یک الی دو دقیقه توسط آب گرم آن را به صورت کامل بشویید.

استفاده از روش غوطه وری

در پاسخ به سوال چگونه فولاد را براق کنیم؟ باید بدانید که یکی از روش‌های آن، استفاده از روش غوطه وری می باشد. غوطه وری در مواد شوینده و روش های بسیار آسان می باشد که می توان جهت پاکسازی و براق کردن سطوح فولاد از آن استفاده کرد. در این روش قطعات فولادی را در مدت زمان معینی درون محلول شوینده در ترکیب با آب ولرم قرار خواهند داد. پس از اینکه آلودگی های قطعات از بین رفته و براق شدن نسبی مشاهده کنید؛ می توانید آن را از محلول خارج کرده و به تمیز کردن آن بپردازید.

استفاده از آرد

جهت برطرف کردن لکه های موجود بر روی فولاد می توانید از روش آرد پاشی نیز استفاده کنید. ترکیبات و خواص آرد به عنوان لایه بردار عمل می کند. تمام آلودگی هایی که بر روی سطح فولاد موجود است؛ را برطرف خواهد کرد. سپس آن را شستشو داده و توسط یک دستمال به آرامی سطح آن را تمیز نمایید.

استفاده از جوش شیرین

در ادامه مبحث چگونه فولاد را براق کنیم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های براق کردن فولاد؛ استفاده از جوش شیرین می باشد. بر روی سطح فولاد مورد نظر خود جوش شیرین پخش کرده سپس سرکه سفید را بر روی آن اسپری کنید. اجازه دهید مدت زمانی بگذرد، توسط دستمال خشک تمیز کنید. به این صورت فولاد به سرعت براق شده و از ظاهر زیبایی برخوردار خواهد شد.

 

روش های براق کردن فولاد

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله فروشگاه های معتبر ارائه دهنده مقاطع فولادی در سطح ایران می باشد. جهت فروش و عرضه انواع مقاطع فولادی از جمله اانواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، انواع ورق ها  همچون ورق سیاه، ورق گالوانیزه و … فعالیت دارد. با توجه به اینکه امروزه فروش مقاطع فولادی بسیار گسترش پیدا کرده اند؛ فروشگاه بسیاری جهت عرضه این محصولات فعالیت دارند.

 پیشنهاد ما به شما عزیزان در فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه تخصصی با توجه به سابقه درخشان و شناخت نیازهای جامعه به راحتی بهترین محصولات و با کیفیت ترین محصولات را عرضه خواهد داد. شما بازدید کنندگان عزیز می توانید جهت سفارش مقاطع فولادی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. این محصولات فولادی را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. امیدواریم بهترین و مناسب ترین مقاطع فولادی را تهیه نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

وظایف آزمایشگاه فولاد

نحوه نامگذاری فولاد

https://ahanhyper.com//?p=32327

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *