امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه ضد زنگ را از روی لباس پاک کنیم؟

همان طور که می دانید در برخی مواقع امکان دارد که رد زنگ زدگی بند رخت یا گیره فلزی بر روی لباس باقی بماند. یا یک وسیله آهنی بر روی فرش کشیده شود که با به جا گذاشتن یک لکه قرمز یا قهوه ای ظاهر بدی را ایجاد می کنند. از بین بردن زنگ زدگی آهن روی لباس، فرش و … پاک کردن این لکه ها از روی لباس سخت است که کمتر افرادی می‌توانند جهت پاک کنندگی آن اقدام کنند. در این مطلب وب سایت آهن هایپر قصد داریم به پاسخ سوال چگونه ضد زنگ را از روی لباس پاک کنیم؟ بپردازیم. با ما همراه باشد.

بهترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی آهن بر روی لباس

معمولاً پاک کردن لکه از روی لباس سفید از لباس‌های رنگی تا حدودی ساده تر باشد. چرا که دیگر نگران از بین رفتن رنگ اصلی لباس نیستید. برخی از روش‌های مناسب برای پاک کردن زنگ زدگی روی لباس را در ادامه ذکر می کنیم. شما با استفاده از این روش ها به راحتی می توانید لکه های زنگ زدگی را از بین ببرید.

 

بهترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی آهن بر روی لباس

 

استفاده از آبلیمو و اتو

بهتر است بدانید زمانی که لکه زنگ زدگی بر روی لباس بیوفتد می توانید برای از بین بردن آن از چند قطره آبلیمو استفاده کنید. سپس اتو را روشن کرده و پس از تنظیم درجه حرارتی متناسب با بافت پارچه آن را روی لکه خیس خود بکشید تا زنگ زدگی به صورت کامل برطرف شود.

استفاده از سرکه

در ادامه مبحث چگونه زنگ زدگی از روی لباس را پاک کنیم؟ باید ذکر کنیم که شما می‌توانید از سرکه استفاده نمایید. سرکه را بر روی لکه قهوه ای ضدزنگ بریزید و سپس یک دستمال تمیز و خشک را چند بار بر روی آن بکشید. لباس را در زیر نور آفتاب پهن کرده و پس از خشک شدن و کمرنگ شدن لکه لباس را با شوینده به صورت تعویض شستشو دهید تا به صورت کامل از بین برود.

نمک و لیمو ترش

نمک و لیموترش یک محلول اسیدی کارساز می باشد باید سعی کنید ۱ لیمو ترش را برش دهید. بر روی آن نمک بپاشید و آن را بر روی لکه زنگ زدگی بگذارید. اجازه دهید ۲ تا ۴ ساعت بر روی لباس بماند. سپس توسط دستمال تمیز بر روی لکه بکشید و حدود نیم ساعت آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید. سپس می توانید لباس را با شوینده های معمولی شستشو دهید مشاهده خواهید کرد که ردی از لکه زنگ زدگی بر روی لباس نیست.

 

استفاده از آبلیمو و اتو

 

پاک کردن لکه های کمرنگ با کمک تارتار

کرم تارتار یعنی پتاسیم هیدروژن تارتاریک و آب ولرم برای از بین بردن جای زنگ زدگی لباس بسیار مفید است. شما کافیست که سه قاشق چای خوری پودر کرم تارتار را در یک لیتر آب ولرم حل کنید. لباس را به مدت چند ساعت درون آن را قرار دهید و خیس کنید. پس از آبکشی مشاهده خواهید کرد که لک ها به طور کامل از بین رفته اند.

آمونیاک

اگر زنگ زدگی لباس زیاد باشد می توانید برای از بین بردن آن از آمونیاک استفاده نمایید. برای این کار لازم است که شما در امونیاک را در اب حل کنید. لباس را در این محلول خیس کنید و پس از ۴ ساعت آبکشی نمایید.

مایع پاک کننده زنگ آهن

اگر لکه های روی لباس با این روش هایی که ذکر شد پاک نشود بهتر است که شما به سراغ مایع پاک کننده زنگ آهن بروید و طبق دستورالعمل آن لباس را شستشو دهید. البته می توانید این ماده را در خانه و با استفاده از اگزالیک اسید درست کنید. اگزالیک اسید به عنوان ماده حلال زنگ آهن شناخته می شود. ماده خطرناکی است که در هنگام استفاده از آن شما باید از ماسک و دستکش مخصوص استفاده نمایید.

 برای این کار باید اگزالیک اسید و آب را به نسبت یک به ده مخلوط کرده و سپس پنبه ای را به آن آغشته نمایید و آرام بر روی لکه بکشید. این ماده بسیار قوی می باشد که حتی لکه های قدیمی زنگ زدگی را به سادگی از بین خواهد بود. نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد این است که پس از اینکه از این مایع استفاده کردید با پاشیدن جوش شیرین بر روی لباس اثر آن را خنثی کنید.

 

مایع پاک کننده زنگ آهن

 

 بهتر است بدانید که سیب زمینی نیز دارای اگزالیک اسید می باشد. بنابراین از سیب‌زمینی نیز می توانید برای از بین بردن جای زنگ زدگی استفاده نمایید. توجه داشته باشید شما عزیزان برای از بین بردن زنگ زدگی آهن از روی لباس رنگی می توانید از آبلیمو سرکه و نمک و لیموترش نیز استفاده نمایید.

 برای استفاده از آمونیاک اگزالیک اسید باید مراقب بوده و احتیاط کنید. برای این کار بهتر است قبل از استفاده قسمت کوچکی از لباس را به محلول آغشته کنید که مطمئن شوید که رنگ اصلی لباس یا بافت پارچه از بین نمی‌رود. سپس تمامی قسمت های که دارای زنگ زدگی می باشد با محلول آغشته کنید.

نکات مهم برای از بین بردن لکه زنگ زدگی از لباس

در ادامه مبحث چگونه ضد زنگ را از لباس پاک کنیم؟ باید ذکر کنیم که برای اینکه بتوانید این لکه‌ها را به خوبی از بین ببرید باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. برای پاک کردن لکه های ضدزنگ به هیچ عنوان نباید از صابون استفاده نمایید.
  2. سعی کنید از آب سرد استفاده کنید. زمانی که برای پاک کردن لکه ها از آب گرم استفاده کنید لکه چربی ها را از بین ببرد. اما لکه ضد زنگ آهن به این صورت نیست و برای پاک کردن آن بهتر است از آب سرد استفاده نمایید.
  3. باید لکه را از پشت بشویید و از پشت لباس اقدام به پاک کردن لکه نماید.
  4. پنبه یا دستمال حاوی مواد پاک کننده را بر روی لکه نمالید بلکه باید به آن ضربه بزنید و ضربه ها از بیرون به سمت داخل لکه باشد.

با در نظر گرفتن این نکات شما به راحتی می توانید لکه زنگ زدگی موجود بر روی لباس را پاک کنید به این صورت دیگر دغدغه پاک کردن ان را نخواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که امکان دارد در برخی مواقع برخی از این راه حل ها مناسب نباشد و شما می توانید از مراحل بعدی استفاده نمایید تا لکه به صورت کامل پاک شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ با چی پاک میشه

https://ahanhyper.com//?p=23074

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *