امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه ضد زنگ بزنیم ؟

افرادی که از درب های آهنی حیاط، درب ورودی منزل فلزی و …  استفاده می کنند؛  با این سوال که چگونه ضد زنگ بزنیم؟ برخورد می کنند. همچنین بهتر است بدانید امروزه ورق های فلزی در منازل بسیار کاربرد دارد که بیشتر در معرض هوای آزاد بوده و رطوبت و آب در تماس هستند. اگر ضد زنگ و پوشش رنگ نداشته باشند پس از مدتی قسمت های آن از بین رفته و دچار زنگ زدگی می‌شود. پس باید پس از خرید ورق های، روش های لازم را برای جلوگیری از زنگ زدگی آن ها انجام دهید تا ضدزنگ شود.

 در این مطلب از وب سایت اهن هایپر قصد داریم به سوال چگونه ضد زنگ بزنیم؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

ضد زنگ

بهتر است بدانید که ضد زنگ آلکیدی بر پایه الکید رزین است. این محصول باعث جلوگیری از خوردگی و فرسودگی فلز در برابر رطوبت و نفوذ آب خواهد شد. به نوعی یک عایق مناسب برای انواع فلز ها به شمار می رود.

 این محصول دارای مزایای بسیاری می باشد. از جمله دارای کاربرد آسان و زمان خشک شدن مناسب و قدرت پوشش مناسب، خاصیت ضد خوردگی مناسب و … می باشد. برای اعمال ضد زنگ شما می‌توانید از قلمو، پیستوله و … استفاده نمائید. در نظر داشته باشید که این ضد زنگ ها باعث می‌شود تا ورق درب های آهنی و فولادی دچار زنگ زدگی نشوند.

انواع ضد زنگ

همانطور که ذکر شد ضدزنگ مانند رنگ روغنی بر پایه الکید رزین است. حلال این ضدزنگ تینر روغنی می باشد. این محصول در دو نوع قرمز و طوسی در بازار موجود است که می‌توانید تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 

انواع ضد زنگ

 

تفاوت ضد زنگ طوسی و قرمز

هر دو ضد زنگ کارایی یکسانی را دارند. اما تنها با توجه به رنگ اصلی و نهایی روی درب و پنجره بستگی دارد. قرار است شما از رنگ‌های قهوه‌ای و تیره بر روی درب و پنجره استفاده کنید؛ بهتر است از رنگ قرمز بهره مند شوید. در غیر این صورت که رنگ سفید و رنگ های روشن بر روی ضد زنگ طوسی بهتر استفاده خواهد شد.

 اگر درب فلزی که قرار است شما رنگ سفید برای آن استفاده کنید از ضد زنگ قرمز بهره‌مند شوید باید ۵ بار از رنگ سفید استفاده کنید. در صورتی که اگر همان درب فلزی ضد زنگ طوسی استفاده شود تنها با سه با رنگ روغنی سفید و رنگ های روشن پوشش داده خواهد شد.

آموزش استفاده از ضد زنگ

بهتر است بدانید که فولاد ضدزنگ برخلاف چوب غیرچسبنده می باشد. برای چسبندگی معمولی و رنگ آمیزی اولیه رنگی مناسب نیز برای خاصیت چسبندگی رنگ به آن نقاشان به فولاد استیل ضد زنگ میزند تا تراشه و لایه برداری لازم را انجام خواهند داد. فولاد بسیار سخت و بادوام می باشد با تکنیک های استهلاک شما نمی توانید این کار را انجام دهید.

 در عوض یک نوع خاص از آغازگر های ضد زنگ های فلزی را برای پذیرش رنگ آماده خواهند کرد. پس از اینکه شما از ضد زنگ مناسب استفاده کنید می توانید از رنگ استفاده کرده و به راحتی به فولاد می چسبد. اگرچه خواصی از ضد زنگ به بهترین وجه ممکن در این موارد مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه  روش استفاده از ضد زنگ را بر روی استیل و فولاد شرح می‌دهیم.

آماده سازی و تمیزکاری سطح

بهتر است بدانید که آماده سازی برای تقویت چسبندگی مناسب رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. فولاد ضد زنگ قبل از شروع فرآیند کاربرد باید با ماده چربی زدایی مبتنی بر آب شسته شود. سپس باید صابون و مواد شوینده را به صورت کامل بشویید چرا که امکان دارد تا در چسبندگی اختلال ایجاد نماید.

سایش

توجه داشته باشید شما باید قبل از استفاده از هر نوع رنگ، استیل باید در ضد زنگ فلزی گالوانیزه با استفاده  ساخته شده و رنگ های لاتکس روکش داده شود. پس از ضد زنگ باید حدوده 6 ساعت بمانید تا خشک شود سپس نقاشی اصلی آن را آغاز کنید.

رنگ آمیزی

توجه داشته باشید هر نوع رنگ به یک سطح از جنس استیل که به‌درستی ضد زنگ  پوشانده شود می‌چسبد. با یک رنگ اپوکسی در بخش پوششی در این مواقع بیشترین کاربرد را به همراه دارد. چرا که از دوام و درخشش خاصی برخوردار می باشد.

نکته مهمی که باید در هنگام استفاده از ضد زنگ مدنظر قرار دهید این است که به خاطر اینکه استیل ضد زنگ بسیار نرم و صاف است که نقاش حرفه ای با اضافه کردن یک اونس آب به هر حال رنگ رقیق می‌کند. این باعث ارتقاء سطح صاف و حرفه‌ای و عاری از آثار برس، قلمو می شود و نقاشی که ظاهری بسیار جذاب کار می دهد کمک خواهد کرد.

 

نحوه زدن ضد زنگ

 

از پرایمر ضد زنگ استفاده نمایید

بهتر است بدانید که شما بخواهید یک دیوار رنگ بزنید که یک سطح فلزی لایه های رنگ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این لایه از سطح مورد نظر شما محافظت خواهد کرد که باعث می شود تا ضد زنگ با استحکام بیشتری به روی سطح بچسبد. برای سطوح فلزی از آثار مخصوص فلزات که ضدزنگ نامیده می شود استفاده نمایید.

 توجه داشته باشید برای رنگ زدن سطوح فلزی از رنگ روغنی یا اکلیدی استفاده خواهند کرد. ضدزنگ روغنی این لایه است باید در این موارد انتخاب شود صبر کنید تا به صورت کامل خشک شود و سطح فلزی محافظت کند. در هنگام استفاده از ضد زنگ دقت کنید که تمامی قسمت های فلز به صورت یک دست پرایمر زده شود. حتی اگر کوچکترین روزنه بر روی فلز باقی بماند امکان دارد باعث زنگ زدگی مجدد ورق شود.

بهتر است بدانید که تمامی فلزات در آهنی و … مستعد زنگ زدن می باشند. در صورتی که این محصولات با رطوبت و آب واکنش نشان داده و امکان دارد دچار زنگ زدگی شود. به همین خاطر شما باید ابتدا سعی کنید از تجهیزاتی استفاده کنید که دچار زنگ زدگی نشود. این تجهیزات را باید با استفاده از ضد زنگ یک لایه بر روی آن ایجاد نمایید.

 امروزه مصالح فولادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز مستعد زنگ زدگی می باشد. اما بهتر است بدانید که کارخانه ها سعی می کنند تا این تجهیزات را به گونه اب تولید کنند که در مقابل زنگ زدگی مقاوم باشند. به همین خاطر شما می توانید با اطمینان خاطر این تجهیزات را تهیه نمایید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ در

https://ahanhyper.com//?p=23073

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *