امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه شبکه میلگرد ستون را به ریشه وصل کنیم؟

در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث چگونه شبکه میلگرد ستون را به ریشه وصل کنیم؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که میلگرد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین مقاطع فولادی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه میلگرد ستون را به ریشه ستون اتصال داد؛ باید آن را به صورت شبکه انجام داد. باید این کار را به افراد مجرب و ماهر بسپارید تا به درستی و اصولی جهت انجام این عملیات اقدام نمایند.

 

مراحل اتصال شبکه میلگرد ستون به ریشه ستون

 

مراحل اتصال شبکه میلگرد ستون به ریشه ستون

در ادامه مبحث چگونه شبکه میلگرد ستون را به ریشه وصل کنیم؟ باید ذکر کنیم که این کار نیازمند مراحل خاصی می باشد. به همین خاطر قصد داریم در ادامه این قسمت مراحل آن را شرح می دهیم.

  1. پس از اینکه فوندانسیون اجرا شد و میلگرد های انتظار آن تعبیه شوند؛ در صورتی که بخواهید میلگردهای ستون را در کنار میلگردهای انتظار قرار دهید باید ستون از محور خود به اندازه کلفتی میلگرد انتظار منحرف شود. اما در نظر داشته باشید که معمولاً انحنای کوچکی در آرماتور های ستون ایجاد خواهد شد که این انحنا باعث می شود تا ستون در محور خود به درستی قرار گرفته و با کوچکترین انحرافی روبرو نشود. برای محاسبه انحنا باید در نظر داشته باشید که این نوع انحنا باید به اندازه قطر میلگرد ستون باشد و اگر کوچک یا سبک باشد باید توسط سیم آرماتوربندی در زمین به خوبی محکم کنید.
  2. سپس باید آن را با خاموت های ستون به یک شبکه تبدیل و پس از بتن ریزی پی نیز  قفسه آرماتورهای ستون را که از قبل آماده کرده اید؛ به میلگردهای انتظار اتصال دهید. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که باید این کار حداقل ۳ الی ۴ روز پس از بتن ریزی پی انجام شود در غیر این صورت امکان دارد با توجه به اینکه پی هنوز ثابت نشده است در اثر لنگر آرماتورهای ستون میلگردهای انتظار از جای خود تکان خواهد خورد و این باعث می‌شود تا متلاشی شود.
  3. در ادامه مبحث چگونه شبکه میلگرد ستون را به ریشه وصل کنیم؟ باید ذکر کنیم ک پس از این مراحل میلگردهای ستون را برای تثبیت موقعیت ستون باید ابعاد آن را به وسیله تیرهای چوبی در پای ستون مشخص کنید و همچنین می توانید با استفاده از ریسمان رنگ ابعاد ستون و خط بزنید تا قالب بر روی آن ها به خوبی قرار بگیرد. توجه داشته باشید که برای تثبیت ابعاد ستون باید با ریختن در پای آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید که قالب ستون ها در ساختمان های معمولی معمولاً به صورت مربع یا مستطیل و در برخی موارد دایره یا چند ضلعی می باشد. در هر شکلی که باشد مقطع ستون نباید از حدود ۲۰ سانتی متر کمتر و همچنین سطح مقطع آن نیز نباید از حدود ۶۰۰ سانتی متر باشد.
  4. میلگردهای طولی و عرضی ستون ها باید به گونه‌ای به یکدیگر بافته شده باشند که زمان حمل و نقل و کار گذاشتن و بتن ریزی خطی جابجا شدن آرماتورها و دور و نزدیک شدن آن از همدیگر امکان پذیر نباشد.
  5. در نظر داشته باشید که حداقل قطر میلگردهای تولید ۱۴ میلیمتر می‌باشد. حداقل تعداد میلگردهای طولی در مقطع مربع و مستطیل ۴ عدد و در مقطع دایره ۶ در و در مقطع چند ضلعی نیز به تعداد اعضای آن خواهد بود.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله سوال چگونه شبکه میلگرد ستون را به ریشه وصل کنیم؟ را مورد بررسی قرار دادیم که شما با آن آشنا شده و می توانید شبکه میلگرد ستون را به ریشه اتصال دهیم. در نظر داشته باشید که برای هر استفاده باید میلگردهای باکیفیت و مرغوب استفاده کنید. تمامی تولید کنندگان معتبر همواره سعی می‌کنند تا در ساخت این مقاطع فولادی از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده شود تا کیفیت نهایی محصول نیز بالا باشد. اما در نظر داشته باشید که شما بازدید کنندگان عزیز برای اینکه از کیفیت این مقاطع اطمینان داشته باشید باید سعی کنید تا از فروشگاه های معتبر و شناخته شده همچون آهن هایپر خرید نمایید.

 

چگونه شبکه میلگرد ستون

 

 فروشگاه های معتبر و شناخته شده معمولاً با توجه به سابقه درخشانی که دارند همواره سعی می کنند محصولاتی با سطح کیفی بالا و مناسب عرضه کنند. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می‌باشد. بازدید کنندگان عزیز می توانید تمامی مقاطع فولادی را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  تهیه کرده و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آموزش محاسبه میلگرد ستون

https://ahanhyper.com//?p=27004

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *