امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟

ساخت و ساز امروزه بسیار رواج پیدا کرده است و در صنعت ساخت و ساز از محصولات بسیاری استفاده خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

برای ساخت و ساز از کجا شروع کنیم؟

توجه داشته باشید برای اینکه بخواهید ساخت و ساز را شروع کنید باید مجوزهای لازم را از شهرداری دریافت نمایید. بازدید، پرداخت عوارض، طراحی نقشه معماری و … شامل مراحل دریافت مجوز می باشد. پس از نهایی شدن نقشه معماری اصلی مهندس ساختمان رسید مبلغ عوارض شهرداری بر اساس متراژ هر گاه صادر خواهد شد.

در مرحله بعد شما باید مصالح مورد نیاز را تهیه نمایید. توجه داشته باشید برای ساخت و ساز معمولاً از مصالحی مثل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و … استفاده می شود. با توجه به رواج پیدا کردن ساخت و ساز امروز تولید کنندگان داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید این محصولات فولادی اقدام کرده اند که شما می توانید از ان بهره مند شوید.

توجه داشته باشید کیفیت این محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که به صورت مستقیم با سلامت افرادی که در ساختمان رفت و آمد دارند سر و کار دارد. بنابراین باید سعی کنید تمامی محصولات را از فروشگاه های معتبر و مجاز تهیه نمایید تا دیگر از کیفیت و مرغوب بودن محصولات دغدغه ای نداشته باشید.

 

چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟

 

چگونه ساخت و ساز کنیم؟

چگونه ساخت و ساز کنیم؟ سوالی است که اکثر افراد برای شروع به ساخت و ساز به آن برخورد می کنند. توجه داشته باشید برای اینکه ساخت و ساز کنید باید ابتدا سعی کنید تمامی مصالح مورد نیاز خود را تهیه نمایید چرا که ساخت و ساز بدون مصالح امکان پذیر نیست.

به خصوص مصالح فولادی که از همان ابتدا در ساخت و ساز نیاز است. به عنوان مثال زمانی که قصد دارید بتن ریزی انجام دهید باید حتماً برای تقویت بتن و استحکام بیشتر آن از محصولات فولادی مثل میلگرد استفاده نمایید.

میلگردها معمولاً انواع مختلفی دارد که می توانید از آن بهره مند شوید. برای قسمت هایی که نیاز به جوشکاری و خم کاری دارد باید از میلگردهای ساده استفاده شود.برای قسمت هایی که نیاز به خمکاری و جوشکاری نیست می توان از میلگردهای آجدار استفاده کرد. توجه داشته باشید برای بتن ریزی معمولاً از میلگردهای آجدار استفاده می کنند.

در نظر داشته باشید میلگردهای ساده دارای سطحی کاملا صاف و یکنواخت می باشند و همچنین در سایزهای ۶ سال ۵۰ میلیمتر در بازار موجود است. یکی از کاربردهای میلگرد ساده در ساخته درز انقباض برای خیابان‌ها و فرودگاه می باشد. بهتر است بدانید درز انقباض برای جلوگیری از جمع شدگی و ترک خوردن بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً درزهای انقباض در فاصله های معینی به این بتن ها جای گذاری خواهند شد که باعث می شود از ترک خوردگی آن جلوگیری نماید. توجه داشته باشید میلگردهای صاف و ساده به راحتی خم شده و به کل ساختار میلگرد صدمه وارد نمی شود. برای ساختمان های سنگین و سازه‌های مهم از میلگردهای ساده نمی توانید استفاده نمایید. چرا که اتصال محکمی بین و میلگرد ایجاد نخواهد شد و احتمال دارد از بتن به خاطر فشار بالا جدا شود.

میلگردهای آجدار دارای سحطی اجدار می باشند به همین خاطر مشکلات میلگرد های ساده برای قرار گرفتن در زمان بتن ریزی ندارد. معمولاً بتن ریزی بسیار خوبی بین خواهد شد که احتمال جدا شدن میلگرد از بتن بسیار کم می باشد. این نوع میلگردها نیز در سایزهای ۶ تا ۵۰ میلیمتر تولید و روانه بازار می شود.

چگونگی ساخت و ساز

ساخت و ساز توسط مهندسین و ناظرین انجام می شود. توجه داشته باشید برای ساختمان سازی اولین مرحله باید پی گذاری ساختمان انجام شود که پی سازی یا پی گذاری برای استحکام بنیه ساختمان انجام خواهد شد. توجه داشته باشید تمامی نیروهایی که به ساختمان وارد می‌شود توسط پی ریزی به زمین انتقال داده می شود.

در صورتی که ارتفاع ساختمانی که قرار است ساخته شود زیاد بلند نباشد گودبرداری در ارتفاع کم صورت خواهد گرفت که گودبرداری ها در برخی مواقع با کلنگ زنی و به صورت دستی انجام خواهد شد. اما برای احداث ساختمان های بزرگ و برج های بلند از بیل های مکانیکی و ماشین آلات حفاری جهت گودبرداری انجام خواهد شد.

مرحله بعد آرماتوربندی می باشد. آماتور بندی یکی از مراحل بسیار مهم ساخت ساختمان می باشد. در صورتی که به درستی انجام نشود امکان دارد استحکام ساختمان را مورد تهدید قرار دهد. توجه داشته باشید بتن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که عملیات آرماتور بندی مقاومت در برابر نیروهای وارده از خود واکنش نشان دهد.

استحکام کششی به مقاومتی گفته خواهد شد که نیروها به صورت رفت و برگشتی به بتن وارد شود. مرحله بعد قالب گیری و بتن ریزی ساختمان می باشد. قالب بندی ساختمان های بتنی نیز اجرا می‌شود که معمولا در نقطه‌های چوبی یا فلزی برای شکل دادن به بتن استفاده خواهد شد.

توجه داشته باشید قبل از سفت شدن به حالت نرم بوده و احتمال فروپاشی بتن وجود دارد. به همین خاطر از قالب ها استفاده می کنند تا بتن شکل خود را تا زمان سفت شدن حفظ کرده و از مقاومت بالایی برخوردار باشد. در مرحله بعد اسکلت فلزی ساختمان انجام خواهد شد .همچنین در مرحله آخر باید قالب ها برداشته شده و کارهای تکمیلی را انجام دهید.

 

چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟

 

چگونه وارد ساخت و ساز شویم؟

در ادامه مبحث چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟ باید ذکر کنیم که شما برای این که وارد کارساخت و ساز شوید باید سعی کنید در ابتدا مصالح مورد نیاز انواع ساختمان شرایط آب و هوایی و … را مد نظر قرار دهید و مسلط باشید تا بتوانید عملیات ساخت و ساز را انجام دهید. توجه داشته باشید مصالح فولادی از جمله مصالح مورد نیاز می باشد که باید شناخت کافی از انواع آن را داشته باشید و بتوانید در ساخت و ساز از نوع مناسب آن بهره مند شوید.

 پیشنهاد می کنیم به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید تا شناخت کامل از محصولات فولادی داشته باشید. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی و … می باشد. شما بازدید کنندگان گرامی می توانید از طریق سایت https://ahanhyper.com/ این محصولات را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ساخت و ساز بدون سرمایه

متداولترین خطاها در صنعت ساخت و ساز

https://ahanhyper.com//?p=20686

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *