امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه جوش آهن را از بین ببریم؟

مقاطع فولادی و آهنی برای اینکه مورد استفاده قرار بگیرند؛ باید در برخی مواقع به یکدیگر جوش داده شود. به همین خاطر بهتر است بدانید باید جوش آهن را پاک کرد تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. در این مواقع افراد با سوال چگونه جوش آهن را از بین ببریم؟ روبه رو می شوند. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم. با ما همراه باشید.

انواع روش های از بین بردن جای جوش آهن

در ادامه مبحث چگونه جوش آهن را از بین ببریم؟ باید ذکر کنیم که از روش‌های مختلفی می توان جهت این کار استفاده کرد. اما در نظر داشته باشید که شما باید با توجه به مقطع مورد نظر خود بتوانید روش مناسبی را انتخاب نمایید. در ادامه برخی از روش‌های آن را بیان می کنیم.

از بین بردن جای جوش آهن توسط روش مکانیکی

از بین بردن محل جوش آهن توسط تمیزکاری مکانیکی با استفاده از ماشین های سنگ زنی و ساینده ها برای از بین بردن لایه بیرونی سطح فلزی می باشد. چرا که در این لایه معمولاً زنگ زدگی و نقض های دیگری ایجاد شده است. این فرآیند معمولاً وقت گیر بوده اما با توجه به اینکه جوانب زیبایی شناختی آن حفظ می‌شود و نتیجه آن تمیز و ارزشمند خواهد بود.

 

انواع روش های از بین بردن جای جوش آهن

 

از بین بردن جای جوش آهن توسط روش شیمیایی

در ادامه مبحث چگونه جوش آهن را از بین ببریم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های آن استفاده از روش شیمیایی می باشد. با استفاده از اسید ترش که معمولاً ترکیبی از اسید هیدروفلوئوریک و اسید نیتریک می باشد؛ به عنوان رایج ترین و پر استفاده ترین ماده شیمیایی برای از بین بردن جای جوش آهن می باشد و روش نسبتا موثر است. اما با توجه به معایب زیادی که دارد چندان محبوب نیست.  به گونه ای که توان گفت استفاده از این خطرات بهداشتی به همراه دارد؛ چرا که اسید ترش حاوی اسیدهای هیدروفلوئوریک و نیتریک و گوگل می باشد.

تمامی این اسیدها برای بدن انسان بسیار خطرناک هستند و امکان دارد آسیب های جدی و طولانی مدتی را به پوست و اندام‌های داخلی فرد وارد کند. در نظر داشته باشید که استفاده از این روش باید توسط افراد متخصصی انجام شود این افراد با پوشیدن لباس مخصوص محافظت خواهند کرد. به همین خاطر تمام بدن فرد مسئول آسیبی نخواهد دید. از دیگر معایب این روش می توان گفت این اسید به ارگان های بدن آسیب فوری وارد کرده و تنها اثر جانبی منفی نیست. بلکه ایجاد آلودگی هوا و مواد زائد برای محیط زیست نیز بسیار مضر می باشد.

از بین بردن جای جوش آهن توسط روش الکتروشیمیایی

در ادامه مبحث چگونه جوش آهن را از بین ببریم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های آن الکتروشیمیایی می باشد. تمیز کردن جوش آهن با این روش بسیار سریع و موثر تر از روش های دیگر می باشد و همچنین خطراتی برای سلامتی انسان نیز ندارد. بهتر است بدانید این روش برای از بین بردن آلودگی متقابل زنگ زدگی و اشکال ناخالصی روی سطوح فلزی بسیار موثر و کارآمد می باشد.

فرایند تمیز کردن محل جوش توسط روش الکترولیتی

در پاسخ به سوال چگونه جوش آهن را از بین ببریم؟ باید ذکر کنیم که یکی از روش های آن الکترولیتی می باشد. روش تمیز کردن الکترولیتی بسیار ساده بوده و به گونه ای است که یک مایع تمیز کننده الکترولیتی ملایم توسط برس تمیز کننده جوش بر روی محل مورد نظر پخش خواهند کرد. سپس توسط جریان الکتریکی مستقیم و متناوب برای عملیات تمیزکاری تکمیل اقدام کرده و پس از آن مشاهده خواهید کرد که مواد زائد کاملا از بین رفته و جای جوش پاک می شود.

 

از بین بردن جای جوش آهن توسط روش الکتروشیمیایی

 

اهمیت از بین بردن جای جوش آهن

در ادامه مبحث چگونه جوش آهن را از بین ببریم؟ باید ذکر کنیم که تمیز کردن جای جوش آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. جهت افزایش مقاومت فلز در برابر خوردگی باید حتماً پس از جوشکاری محل آن را تمیز کرد. فلزات و محل جوش های فلزی در معرض انواع مختلف از جمله زنگ زدگی و آلودگی متقابل، تغییر رنگ و ضخیم شدن لایه اکسید بر اثر گرما و … ایجاد خواهد شد. زمانی که شما جای جوش آهن را از بین ببرید و باعث می شود تا تمامی این مشکل به راحتی از بین برود.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد. تمامی این مقاطع فولادی در انواع و سایز های مختلفی در بازار موجود است که با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

 بهتر است بدانید شما بازدید کنندگان عزیز می ‌توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  تمام این مقاطع فولادی را تهیه کرده و به صورت آنلاین سفارش دهید. در نظر داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید بهتر و مطمئن نیز کافیست با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

راه های جلوگیری از زنگ زدن آهن چیست؟

برای جلوگیری از زنگ زدن آهن چه باید کرد؟

https://ahanhyper.com//?p=27003

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *