امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟

در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. فولاد از جمله پرمصرف ترین فلزات در دنیای مدرن می باشد که این فلز تقریباً ارزان قیمت بوده و محکم و همه کاره است. توجه داشته باشید که فولاد در کنار سیمان با توجه به تولید سالانه چیزی در حدود ۷۵۰ میلیون تن در جهان دومین کالایی است که معمولاً به صورت انبوه تولید و عرضه می شود.

با توجه به مبحث چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟ باید بدانید که آهن معمولاً قابل بازیافت بوده و انرژی بسیار پایینی برای تولید آن استفاده خواهد شد. فولاد آلیاژی از آهن و کربن می‌باشد که می‌تواند دارای مقادیر کمی حدود سیلیکون، فسفر، گوگرد و اکسیژن می باشد. بهتر است بدانید این فولاد دارای تعادل بی نظیری از سختی، انعطاف پذیری و مقاومت کششی می باشد. معمولاً از آهن با دوام تر بوده و در برابر تنش از مقاومت بالاتری نسبت به چدن شکننده می باشد.

مراحل تبدیل آهن به فولاد

در ادامه مبحث چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟ باید ذکر کنیم که آهن مذابی که تصفیه شده است و تمام ناخالصی آن به صورت کامل جدا شده معمولاً مقدار مشخصی از کربن و فلز های آلیاژ دهنده همچون کروم، نیکل، تیتانیوم و منگنز اضافه کرده که باعث می شود تا خواص آن بهبود پیدا کند. البته در نظر داشته باشید که فولاد های مخصوص امکان دارد در ترکیب خود دارای فلزات دیگری همچون مولیبدن و تنگستن نیز باشد. البته این دو فلز تنها در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که در دمای بالا معمولاً آهن و سرب با یکدیگر سمانتیت را تشکیل خواهند داد.

 

مراحل تبدیل آهن به فولاد

 

با توجه به مبحث چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟ باید بدانید که فولاد دارای سمانتیت معمولاً از فولادی که دارای گرافیک می باشد؛ از سختی و شکنندگی بیشتری برخوردار می باشد. زمانی که فولاد دارای سمانتیک به آهستگی سرد شود باعث می شود تا تعادل آن به سمت تشکیل آهن و کربن جابجا شده و کربن معمولاً گرافیت به صورت پولک های گرافیتی جدا می شود و باعث می شود تا به فلز خاکستری رنگ تبدیل شوند. اما اگر فولاد به سرعت سرد شود باعث می شود تا کربن به شکل سمانتیت بوده که دارای رنگ روشن می باشد.

 میزان کربنی که در آن وجود دارد تا حدود زیادی را می توان تنظیم کرد. البته در نظر داشته باشید که مقادیر کل کربن در بخش‌های مختلف فولاد می توان تغییر داد و این باعث می‌شود تا خواص آن بهبود پیدا کند. به طور کلی می‌توان گفت محصولات فولادی و کاربردهای مختلفی همچون میلگرد، مفتول، ورق فولادی، لوله و … می باشند. معمولا این مقاطع در کاربرد ها و صنایع بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به صنایع خودروسازی و ساختمان سازی اشاره کرد. از ورق، صفحه، رول و … در قطعات خودرو، کشتی سازی و همچنین ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز سوال چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟ مورد بررسی قرار دادیم. حال لازم است که با فروشگاه تخصصی آهن هایپر آشنا شوید. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها رول ها، شیت ها و … می باشد. تمامی این مقاطع فولادی در انواع و سایز های مختلفی موجود است که شما با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و در کاربرد مدنظر خود از آن بهره مند شوید.

 

تبدیل آهن به فولاد

 

تمامی محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد؛ توسط برترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان تولید و عرضه می شود. با اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوب بودن محصولات می توانید آن را تهیه کرده و در ساخت و ساز بهره‌مند شوید. بازدیدکنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ مقاطع فولادی را سفارش داده و از آن در کاربردهای مدنظر خود بهره‌مند شوید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس بوده و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آیا آهن در دمای بالا گداخته می شود ؟

 

https://ahanhyper.com//?p=27000

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *