امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چه میلگردی دیرتر زنگ میزند؟

واکنش با اکسیژن و اکسیداسیون یکی از خصوصیات طبیعی می باشد که فلزاتی مانند آهن و فولاد به همراه دارد. در نظر داشته باشید می‌توان با استفاده از روش‌های مختلفی زنگ زدگی این ورق ها را کم کرد. یکی از مشکلاتی که اکثر خریداران دارند این است که زنگ زدگی و اکسیداسیون محصولات می باشد.

محصولات فلزی که توسط شرکت های غیر معتبر تولید می شوند دچار زنگ زدگی خواهد شد و به گونه ای می شود که احساس می کنید ماه ها در انبار دپو شده است.

 

علت زنگ زدن میلگرد

 

علت زنگ زدن میلگرد

میلگرد ها معمولاً توسط فرایند نورد ساخته و تولید می شوند. این فرآیند به این صورت است که تولید فولاد به روش های مختلفی انجام خواهد شد. زمانی که میلگرد از کوره خارج می شود و تا زمانی که به مقاطع فولادی تبدیل می شود معمولا تعدادی فرایند بر روی این فولادها انجام خواهد شد که فقط باعث می شود تا این میلگرد را دچار زنگ زدگی شود.

تاثیر فرایند تولید بر زنگ زدگی مقاطع فولادی

به عنوان مثال می‌توان گفت میلگرد ۸ از ۶۵۰ مراحل معمولاً برای ساخت و تولید شوند نیاز به ۱۹ ریداکشن دارند.

برای اینکه میلگرد ها با کیفیت مناسبی تولید شوند باید ریداکشن کمتر از ۲۵ درصد انجام شود. اما در برخی از موارد تعداد آن ها کمتر شده و همچنین سرعت تولید را پایین می آورد که باعث می شود تا مقطع تولید شده با هزینه و زمان کمتری تولید شود اما این محصول با کیفیت پایین تر ارائه می شود.

 کارخانه هایی مانند ذوب آهن اصفهان و یزد، و … از جمله کارخانه‌هایی که پس از خروج میلگرد از کارخانه تا پس از ماه ها دچار زنگ زدگی نمی شوند. چرا که فرایند تولید این مواد فولادی با کیفیت عالی و بالا انجام می شود. میلگردهایی که توسط روش نامناسب تولید می شوند نسبت به قوس الکتریکی از مقاومت پایین تری برخوردار می باشد که در برابر فرسایش، رطوبت و خوردگی معمولاً مقاومت پایین تری دارند.

 

کیفیت شمش بر خوردگی مقاطع فولادی

 

کیفیت شمش بر خوردگی مقاطع فولادی

در این سال های اخیر کارخانه های ریخته گری با رکود روبرو شده‌اند. به همین خاطر اقدام به تولید شمش های بی‌کیفیتی کرده اند. در بسیاری از کارخانه ها از شمش های بی کیفیت برای تولید محصولات مهمی مانند میلگرد، تیر آهن و … اقدام می کنند که باعث می شود تا این محصولات کیفیت پایین داشته باشد.

 استفاده از آن ها مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. توصیه می کنیم زمانی که اقدام به خرید میلگرد می کنید سعی کنید از شرکت های معتبر تهیه و خریداری نمایید.

راه های جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد ها

همانطور که می دانید میلگردها جزوه پرکاربردترین مصالح ساختمانی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این محصولات برای ایجاد مقاومت در برابر نیروهای وارده به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد باید سعی کنید تا آن ها را در مکان‌های تمیز و بدون رطوبت قرار دهید.

 پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از زنگ زدگی میلگرد؛ شن و ماسه بر روی آن بریزید. بهتر است بدانید محافظت از فولاد یکی از روش های حفاظت و جلوگیری از زنگ زدگی فولاد رنگ آمیزی آن با ضد زنگ می باشد. توسط این کار سطح فولاد تعمیر شده و سپس توسط سنگ بر روی آن کار می کند.

 یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن میلگرد ها استفاده از ماسه پاشی می باشد. اگر ماسه بر روی آن بپاشید باعث می‌شود تا تمامی براده ها از روی آن پاک شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی سعی کنید ضد زنگ را بر روی فولاد بزنید سپس آن را با رنگ دل‌خواه خود می توانید رنگ آمیزی نمایید .

پوشش ضد زنگ با روکش پلاستیکی

یکی از راه های جلوگیری از زنگ زدگی این است که شما بر روی سطح مورد نظر از یک پوشش پلاستیکی استفاده نمایید. بهتر است بدانید این پوشش معمولا به صورت خمیر می باشد و توسط چسب مخصوص بر روی سطح روکش دار قرار می گیرد. معمولا برای ایجاد مقاومت و چسبندگی بیشتر این مواد را حرارت می دهند.

 

پوشش ضد زنگ با روکش پلاستیکی

 

 استفاده از ماسه باعث می شود تا زنگ زدگی تمامی لوازم فلزی از بین برود که مواد شیمیایی را نیز از همین رو پاک می کند. یکی از بهترین راه های حذف زنگ زدگی استفاده از نوشابه می باشد. در این روش شما باید وسیله زنگ زده در هفته یک روز در یک ظرف پر از نوشابه قرار دهید.

پس از گذشت یک روز ظرف را از داخل نوشابه خارج کنید. مشاهده خواهید کرد که زنگ زدگی از بین می رود. این روش برای وسایل کوچک به درد می‌خورد اما برای وسایلی که دارای ابعاد بیشتری می باشند چندان میسر نیست. یکی دیگر از راه جلوگیری از زنگ زدگی استفاده از سرکه سفید می‌باشد. سرکه سفید را بر روی محل زنگ زده قرار دهید سپس پس از گذشت یک ساعت آن را تعویض نمایید.

نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است؛ در صورتی که شما انواع میلگرد ها که در کاربردهای مختلف از آن استفاده نمایید را توسط شرکت های معتبر تهیه کنید دیگر دغدغه‌ای برای زنگ زدگی این میلگردها نخواهید داشت. چرا که میلگردهایی که توسط برندهای معتبر مانند ذوب آهن و … تولید می شود. پس از گذشته چند ماه از کارخانه خارج می شود نیز دچار زنگ زدگی نمی شوند. چراکه معمولاً از فرایند مناسب در تولید این میلگردها استفاده خواهد شد.

 همچنین از مواد مرغوب و با کیفیت در تولید ان استفاده می شود. به همین خاطر همواره شما باید سعی کنید جهت تهیه این محصولات از شرکت های معتبر اقدام نمایید. مجموعه آهن هایپر از معتبرترین و مجهزترین شرکت هایی می باشد که میلگردهایی که توسط کارخانه های معتبر و شناخته شده تولید شده اند را عرضه می کند.

تمامی این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. به گونه ای که شما دیگر دغدغه و نگرانی بابت زنگ‌زدگی زود هنگام میلگردها نخواهید داشت. برای تهیه انواع میلگرد پیشنهاد می کنیم به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 در نظر داشته باشید تمامی میلگرد ها از جمله میلگرد 32، میلگرد ۱۸، میلگرد A4 و مقاطع فولادی که توسط شرکت آهن هایپر ارائه می گردد با ضمانت معتبر بوده و شما دیگر دغدغه‌های از از بابت زنگ زدگی و مشکلات دیگر نخواهید داشت. کافیست جهت خریده انواع میلگرد ها به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد درون بتن چه کاربردی دارد؟

میلگرد پیچشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد بازالت چیست و چه کاربردی دارد؟

https://ahanhyper.com//?p=15895

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *