امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟

چرا گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟ سوالی است که بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند. در ادامه این مطلب به بررسی پاسخ آن می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

برای پاسخ به این سوال که چرا گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟ باید بدانید که ذوب آهن توسط روش ها و راه حل های مختلفی انجام می‌شود؛ اما نیازمند حرارت و گرمای بالایی می باشد. استفاده از گرما از همان ابتدا برای ذوب آهن مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه نیز در بسیاری از موارد از آن استفاده خواهد شد.

 

ذوب آهن توسط گرما و حرارت

 

ذوب آهن توسط گرما و حرارت

در پاسخ به سوال چرا گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟ باید ذکر کنیم آهن زمانی که به نقطه ذوب برسد؛ حالت خود را از دست می‌دهد و به این صورت ذوب خواهد شد. تنها راه حل برای اینکه به نقطه ذوب برسد باید به آن حرارت وارد شود. به همین خاطر آن را درون کوره ها قرار داده و با دادن حرارت به آن ذوب خواهند کرد. سپس آن را توسط کوره های القایی می توان قالب گیری کرد و به قطعات مختلفی تبدیل کرد. توجه داشته باشید که توسط ذوب کردن آهن میتوان آن را به قطعات مختلفی تقسیم بندی کرد. از جمله این قطعات می توان به تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که این مقاطع در کوره های القایی تولید می شوند.

در مبحث ذوب آهن توسط حرارت مولکول های آهن را هم نزدیک شده و این جنبش مولکول ها باعث می شود تا جاذبه بین آن ها زیاد خواهد شد. سپس به آن حرارت وارد می شود؛ جنبش و فاصله مولکول ها افزایش پیدا کرده و به نقطه ذوب آن نزدیک خواهد شد. در نظر داشته باشید که اگر به اندازه کافی به آن حرارت داده شود؛ باعث می شود تا مولکول ها به اندازه کم شده که بتوانند آزادانه حرکت در این صورت جامد به مایع تبدیل می شود و آهن ذوب می شود. نقطه ذوب به دمایی می گویند که در آن دما آهن ذوب می شود.

باتوجه به مبحث چرا گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟ باید بدانید که نه تنها آهن بلکه تمامی اجسام دیگر در صورتی که با آن حرارت و گرما شود؛ باعث می شود تا حالت خود را تغییر داده و ذوب شود. با توجه به اینکه آهن در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد ذوب می شود آن را درون کوره قرار داده و دمای هوا را تا این درجه افزایش می دهند و به این صورت باعث می شود تا آهن ذوب شده و سپس آن را قالب گیری می‌کنند تا قطعات مورد نیاز تولید شود.

 

چگونه گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز مبحث چرا گرما باعث میشود آهن ذوب شود؟ را مورد بررسی قرار دادیم. حال لازم است با فروشگاه تخصصی آهن هایپر آشنا شوید. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد که می توان به مقاطعی همچون  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. شما بازیکنان عزیز می توانید این مقاطع فولادی را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

دما و نقطه ذوب فولاد و آهن

روش های ذوب فولاد

کارخانه ذوب آهن اردبیل

https://ahanhyper.com//?p=26944

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *