امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا میلگرد ها قابلیت خم شدن دارند؟

همانطور که می دانید میلگرد ها از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین انواع مقاطع فولادی می باشد که در ساختمان سازی و صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت هایی که این مقاطع به همراه دارای این است که می توانید آن را برش داده و یا خم کنید. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی چرا میلگرد ها قابلیت خم شدن دارند؟ را بررسی کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که ذکر شد میلگردها از جمله مقاطع فولادی می باشد که به عنوان مهم ترین مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی استفاده می شود. به گونه‌ای که پروژه ساختمان سازی بدون استفاده میلگرد امکان پذیر نمی باشد. در نظر داشته باشید که میلگرد یک میله فلزی بوده که دارای طول بسیار بلندی بوده و حالت معمولی آن صاف و بدون هیچ پیچ و تاب می باشد که در انواع مختلف در بازار موجود می باشد.

این نوع مقاطع فولادی در صنعت ساختمان سازی می توان استفاده کرد و در برخی مواقع لازم است که به شکل های مختلفی در آورده و به صورت کاربردی از آن استفاده شود. سوالی که اکثرا دارند این است که چرا میلگرد ها قابلیت خم شدن دارند؟ لازم است در برخی موارد جهت استفاده از میلگرد ها؛ آن را خم کنند. انواع آن به میلگرد راستا، میلگرد خاموت، میلگرد سنجاقی، میلگرد رکابی و ادکا، خرک و … می باشد.

 

دلیل قابلیت خم شدن میلگرد

 

دلیل قابلیت خم شدن میلگرد

توجه داشته باشید که میزان کربن در ساخت میلگرد باعث می شود تا این مقاطع دارای قابلیت خم شدن باشد. البته در نظر داشته باشید که علاوه بر کربن از گوگرد، نیکل، کروم، آهن و … نیز استفاده می‌شود. این عناصر در کنار کربن باعث می شود؛ قابلیت خم پذیری به آن دهند. به همین خاطر شما زمانی که نیاز به تغییر شکل میلگرد داشته باشید می توانید به راحتی جهت تغییر آن اقدام نمایید.

 در نظر داشته باشید که شما اگر قصد دارید جهت خمکاری میلگرد اقدام کنید؛ باید نکات و پارامتر های بسیاری را مد نظر قرار دهید. با توجه به قطر میلگرد باید سعی کنید نوع دستگاه و نوع روش مناسب را جهت خم کردن آن انتخاب نمایید. در صورتی که تعداد میلگردها و قطر آن کم باشد؛ از روش های دستی همچون اره دستی استفاده کنید. اما در صورتی که تعداد میلگرد ها بیشتر و قطر آن نیز بیشتر باشد؛ لازم است که شما از دستگاه های همچون هیدرولیکی و اره های اتومات و … جهت خمکاری استفاده نمایید.

چگونه میلگرد را خم کنیم؟

بهتر است بدانید فرآیند خمکاری میلگرد امکان دارد به روش های مختلفی انجام شود. به طور کلی می توان گفت توسط خمکاری دستی و خمکاری توسط دستگاه و به صورت پیشرفته وجود دارد که هر یک در مواقع خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

خمکاری به روش دستی

در ادامه مبحث چرا میلگرد ها قابلیت خم شدن دارند؟ باید ذکر کنیم که جهت خم کردن میلگرد ها به روش دستی در صورتی که تعداد میلگرد ها کم باشد و دسترسی به دستگاه‌های پیشرفته نداشته باشید؛ می توانید از روش خمکاری دستی استفاده نمایید. برای این روش شما نیاز به میز خمکاری، صفحه خمکاری، آچار خمکاری و کارگر ماهر و متخصص دارید. می‌توانید در صورتی که میلگردها قطر کمتری داشته باشد از این روش برای خم کردن میلگرد استفاده کنید.

خمکاری توسط دستگاه

در پاسخ به سوال چگونه میلگرد را خم کنیم؟ باید ذکر کنیم در صورتی که نیاز به خمکاری به صورت پیشرفته باشد؛ توسط دستگاه انجام می شود. این دستگاه ها معمولاً در دو نوع برقی و هیدرولیکی در بازار موجود است. این روش از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به روش دستی بسیار بهتر می باشد. توجه داشته باشید که در صورت خمکاری ملیگرد توسط دستگاه های برقی انجام می شود.

 

چگونه میلگرد را خم کنیم؟

 

 عملکرد این سیستم به گونه ای است که حرکت آچار با نیروی الکتریکی انجام خواهد شد که هر دو میلگرد با هر سایز و با دقت بسیار بالا خم کند. اما در نظر داشته باشید که دستگاه خمکاری هیدرولیکی از طرفداران بسیاری برخوردار است و برای میلگردهای با قطرهای مختلف قابل استفاده می باشد. کار کردن این دستگاه به گونه ای است که یک بازو که نیروی هیدرولیکی وارد می کند باعث می شود تا میلگرد خم شود. بهتر است بدانید میلگرد را با هر سایزی می توانید توسط این دستگاه ها خم کنید.

نحوه خم زدن میلگرد

همانطور که ذکر شد نحوه خم زدن میلگرد به دو روش دستی و همچنین توسط ماشین های ویژه هیدرولیکی و برقی انجام می شود. توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها باید توسط افراد ماهر و مجرب انجام شود تا به درستی و طبق استاندارد پیش برود. در صورتی که شما به نکات لازم وارد نباشید و نحوه خم زدن میلگرد را ندانید امکان دارد علاوه بر اینکه به میلگرد آسیب وارد شود؛ مشکلاتی برای خود شما نیز به همراه داشته باشد. به همین خاطر به هیچ عنوان سعی نکنید در صورتی که اطلاعات کامل در این زمینه ندارید؛ نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها، انواع ورق ها و … می باشد. شما بازدیدکنندگان عزیز این محصولات را می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  خریداری نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز کافیست از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

خم کاری میلگرد در ساختمان سازی چگونه است؟

انواع خم میلگرد و بررسی مراحل اجرای آن

https://ahanhyper.com//?p=26947

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *