امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا میلگرد شیار دارد؟

 بسیاری از افراد با دیدن یک میلگرد سوالی که با آن روبرو می شوند این است که چرا میلگرد شیار دارد؟ در جواب به این سوال باید ذکر کنیم که شیار هایی که بر روی میلگرد وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم به این مطلب بپردازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. جهت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

میلگرد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین منقطع فولادی می باشد که در ساخت و ساز و صنایع دیگر به وفور استفاده می‌شود. این نوع مقطع فولادی در انواع میلگرد ساده و میلگرد آجدار تولید و عرضه می شود. با توجه به اینکه بیشترین استفاده را در ساخت و ساز دارد؛ مواد اولیه با کیفیت و مرغوب استفاده خواهند کرد. چرا میلگرد شیار دارد؟ سوالی است که افرادی که با آشنایی ندارند با آن روبرو خواهند شد. توجه داشته باشید که شیار ها معمولاً در میلگردهای آجدار مشاهده خواهد شد.

 

دلیل شیار انواع میلگرد

 

چرا میلگرد شیار دارد؟

برای اینکه بتوانید به این سوال چرا میلگرد شیار دارد؟ پاسخ دهید باید ابتدا بدانید که نقش اصلی میلگرد در ساخت و ساز است. میلگرد تقریباً در بتن و سازه های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از اهمیت بالایی نیز برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که این محصول جهت افزایش ایمنی ساختمان و بالارفتن مقاومت سازه بسیار ضروری می باشد. به گونه ای که بدون میلگرد امکان ساخت و ساز وجود ندارد و سازه بدون میلگرد مدت زمان زیادی دوام نخواهد آوردو سریع تخریب خواهد شد.

توجه داشته باشید که بدون استفاده میلگرد معمولاً انقباض و انبساط بتن ضعف ساختمان را تشدید خواهد کرد و باعث گسترش آن ها می‌شود. این نوع مقاطع فولادی معمولاً از کربن تولید شده است و یک اتصال قوی و پیوندی محکم را در سازه ایجاد می کند. در نظر داشته باشید با توجه به مبحث چرا میلگرد شیار دارد؟ باید بدانید که هدف استفاده از میلگرد این است که نامتوازن بودن و عدم تعادل را برطرف خواهد کرد و با این کار مقاومت ساختمان و بتن افزایش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید که شیار موجود بر روی میلگرد هم دقیقا به همین هدف می باشد.

زمانی که میلگرد از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ باعث می شود تا پیوند محکم تری را با بتن برقرار کرده و همچنین مقاومت بتن افزایش پیدا خواهد کرد و مانع لغزش و سر خوردن آن خواهد شد. برای این که بتوانید سوال چرا میلگرد شیار دارد؟ را بهتر متوجه شوید؛ پیشنهاد می کنیم در ذهن خود یک پیچ را تصور کنید. به این صورت متوجه خواهید شد به خاطر اینکه پیج در جای خود به صورت محکم قرار بگیرد؛ به این صورت ساخته و تولید می شوند.

 میلگرد نیز دقیقاً به همین صورت است. شیارهایی که در میلگرد موجود می باشند باعث می شود تا به صورت محکمتری درون بتن قرار بگیرد و مقاومت سازه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر میلگردهای آجدار که دارای شیار می باشد از میلگردهای بدون آج بیشترین استفاده و کاربرد را دارند. با توجه به مبحث چرا میلگرد شیار دارد؟ باید بدانید زمانی که اگر میلگرد از شیار برخوردار باشد و شما از آن به خوبی استفاده خواهید کرد که باعث می‌شود تا عمر ساختمان و بتن بالاتر رود و ساختمان مدت بیشتری عمر کند.

 

میلگرد شیاردار

 

 در نظر داشته باشید شیارهایی که بر سطح میلگرد وجود دارد باعث خواهد شد تا پیوند میلگرد در بتن قوی تر شود. بهتر است بدانید میلگردهای بدون شیار را معمولاً میلگرد ساده می گویند و برای کارهای ساختمانی استفاده می‌شوند. باید بدانید میلگرد بدون شیار معمولاً جهت جوشکاری بسیار مناسب بوده و اما میلگرد هایی که دارای شیار هستند؛ چندان برای جوشکاری مناسب نمی باشد. میلگرد های ساده و بدون شیار دارای مقاومت کمتری بوده و برش و خم کردن آن نیز بسیار راحت تر می باشد.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله چرا میلگرد شیار دارد؟ را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدید که میلگرد به اتصال قوی بتن کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها می‌باشد. این محصولات در انواع و سایز های مختلفی تولید و عرضه می‌شود و در کاربردهای مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به چه دلیلی میلگردها شیار دارند؟

 

 بهتر است بدانید که شما عزیزان برای اینکه بتوانید محصول مناسبی را انتخاب کنید؛ باید بتوانید نوع مناسبی را تهیه و خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تمامی مقاطع فولادی را خریداری نمائید. در صورتی که آشنایت لازم با این مقاطع را ندارید کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تفاوت میلگرد ساده و آجدار

https://ahanhyper.com//?p=26946

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *