امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا میلگرد داخل بتن زنگ نمی زند؟

میلگرد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین مقاطع فولادی می باشد که بیشترین استفاده را در ساخت و ساز دارد. با توجه به اینکه بیشتر در بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما دچار زنگ زدگی نمی شود. در این مقاله از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی سوال چرا میلگرد داخل بتن زنگ نمی زند؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ادامه مبحث چرا میلگرد داخل بتن زنگ نمی زند؟ باید ذکر کنیم که زنگ زدگی زمانی رخ می دهد که آهن یا فلزات حاوی آهن در معرض اکسیژن یا رطوبت و آب قرار بگیرند. اکسیژن باعث می شود فلزات دچار اکسید آهن شوند که معمولاً توسط یک واکنش شیمیایی اکسید قرمز رنگی بر روی سطح آن تشکیل خواهد شد. زنگ‌زدگی میلگرد در ایران شایع ترین پدیده هایی بود که مهندسان ساخت و ساز با آن سروکار داشتند.

 قرار گرفتن میلگردهای فولادی در بتن باعث می شود تا یک ماده مارتنزیتی ایجاد شود که به آن بتن مسلح می گویند. ماده سرامیکی است که دارای استحکام فشاری بوده اما مسئله مهم در آن استحکام کششی می باشد. با قرار دادن میلگرد در بتن مسلح استحکام کششی آن جبران خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که میلگرد فولادی بسیار مستعد زنگ زدگی و خوردگی می باشد. امروزه با توجه به محافظت هایی که انجام می شود از زنگ زدگی میلگرد در بتن جلوگیری خواهد شد.

 

حفاظت از خوردگی و زنگ‌زدگی فولاد در بتن

 

حفاظت از خوردگی و زنگ‌زدگی فولاد در بتن

در ادامه مبحث چرا میلگرد داخل بتن زنگ نمی زند؟ باید ذکر کنیم که بتن و فولاد پرمصرف ترین و متداول ترین مصالح ساختمانی می باشد که جهت ساخت انواع سازه ها، ساختمان های آپارتمانی، مجتمع تجاری، اداری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید که کاربری میلگرد از بتن بسیار آسان تر می باشد که دلیل آن شرایط کنترل شده است که در تولید میلگرد رعایت خواهد شد. بهتر است بدانید کاربرد انواع میلگرد مصرفی در بتن بسیار اهمیت دارد و برای تقویت و نگهداری بتن مسلح از میلگرد استفاده می شود. دوام و ماندگاری سازه های بتن مسلح موثر می باشد.

بتن از استحکام کششی پایینی برخوردار است و با استفاده از میلگرد می توان مقاومت کششی پایین آن را افزایش داد و تقویت کرد. هیدروکسید کلسیم و عناصر قلیایی در بتن باعث می شود تا محیط بتن یک محیط بسیار قلیایی در نتیجه باعث می‌شود تا بر روی سطح میلگرد لایه نازکی از اکسید شدن ایجاد شود. در صورتی که اقدامات لازم برای محافظت از سازه های بتنی به موقع انجام نشود باعث می‌شود تا در برابر عوامل مختلفی و اکسیژن و عوامل محیطی سازه باعث شکسته شدن صفحه کلاچ و هزینه های گزافی را برای شما به همراه داشته باشد.

در پاسخ به سوال چرا میلگرد داخل بتن زنگ نمی زند؟ باید ذکر کنیم که بر روی میلگردها از یک لایه اکسید استفاده شده است که باعث می‌شود تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد. به همین خاطر سازه های بتنی مقاوم و مستحکم بوده به آن آسیبی وارد نخواهد شد و در طولانی مدت نیز کار خود را انجام می دهد.

 

چرا میلگرد داخل بتن زنگ نمی زند

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

در این مقاله برای شما بازدیدکنندگان عزیز مبحث چرا میلگرد داخل بتن زنگ نمی زند؟ را بررسی کردیم. با توجه به لایه اکسیدی که در این سال‌های اخیر بر روی سطح میلگرد ایجاد می شوند؛ باعث می شود تا دچار زنگ زدگی نشود. شما عزیزان برای اینکه بخواهید میلگرد را تهیه کنید و جهت استفاده در بتن بهره مند شوید؛ باید سعی کنید محصولات مرغوب و باکیفیت را تهیه کنید که که دچار زنگ زدگی نشود. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم این مقطع فولادی را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمائید.

این مجموعه با توجه به سابقه درخشانی که دارد محصولات با کیفیتی را عرضه می دهد که با اطمینان خاطر می توانید تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. از دیگر محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. تمامی مقاطع در انواع و سایزهای مختلف موجود می باشد. هر یک از انواع آن در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

چرا از میلگرد در بتن استفاده می شود؟

ضوابط کاشت میلگرد در بتن چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=26945

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *