امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا فولاد زنگ میزند ولی برنز زنگ نمیزند؟

فولاد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین انواع فلزات می باشد که در جهان وجود دارد. بهتر است بدانید که فولاد مستعد زنگ زدگی و خوردگی می باشد. به همین خاطر بسیاری از صنایع در تلاش هستند تا بتوانند تا از روش های استفاده کنند که فولاد دچار زنگ زدگی نشود. اما سوالی که برای بسیاری از بازدیدکنندگان عزیز پیش می آید؛ این است که چرا فولاد زنگ میزند ولی برنز زنگ نمیزند؟ در این مقاله از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی پاسخ آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی زنگ زدگی

زنگ زدگی اصطلاحی می باشد که جهت خوردگی آهن و آلیاژهای آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید به ترکیباتی که از واکنش بین آهن و اکسیژن تولید خواهد شد که شامل اکسید ها و هیدروکسید بوده زنگ آهن می گویند. به طور کلی می توان گفت در صورتی که آهن در مجاورت رطوبت و اکسیژن قرار بگیرد؛ زنگ آهن ایجاد خواهد شد. در نظر داشته باشید که زنگ آهن اکسید قهوه ای مایل به قرمز می باشد که بر روی اشیای آهنی تشکیل خواهد شد.

 

معرفی زنگ زدگی

 

دلیل زنگ زدگی فولاد

در پاسخ به سوال چرا فولاد زنگ میزند ولی برنز زنگ نمیزند؟ باید ذکر کنیم که زنگ زدگی فولاد در شرایط عادی فرایندی می باشد که بعد از قرار گرفتن لوله فولادی در معرض کلر و محیط های اسیدی و خشن دچار زنگ زدگی خواهد شد. توجه داشته باشید که فرایند زنگ زدگی به راحتی امکان پذیر نمی باشد. در صورتی که فولاد در محیطی مرطوب قرار بگیرید؛ می‌توانید مشاهده کنید که بر روی سطح فولاد اکسید ایجاد شده است.

 با توجه به اینکه آهن مستعد زنگ گی می باشد؛ بخش عمده فولاد نیز از آهن تشکیل می شود به همین خاطر فولاد دچار زنگ زدگی خواهد شد. در صورت تماس با آب، اکسیژن و … بر روی فولاد اکسید آهن یا زنگ زدگی ایجاد خواهد شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از روش های بسیاری می توان استفاده کرد تا از زنگ زدگی فولاد جلوگیری شود. البته بهتر است بدانید که برخی از فولادها موجود می باشند که ضد زنگ هستند. شایان ذکر می باشد که فولاد های ضد زنگ نیز اگر در تماس با فولادهای کربنی یا فولادهای زنگ زننده قرار بگیرند؛ دچار زنگ زدگی خواهند شد.

دلیل زنگ نزدن برنز

در ادامه مبحث چرا فولاد زنگ میزند ولی برنز زنگ نمیزند؟ باید ذکر کنیم که زنگ زدگی در واقع همان اکسید آهن می باشد که برنز تقریباً هیچ گونه ترکیب آهنی در خود ندارد. در نظر داشته باشید که برنز نیز اکسید خواهد شد که همون اکسید شدن باعث محافظت از برنز اکسید نشده لایه زیرین می شود. این کار به این خاطر می باشد که اکسید برنز نسبت به آلیاژ برنز زیرین در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

شایان ذکر است که این فرآیند با زنگ زدگی متفاوت می باشد؛ چرا که زنگ زدگی باعث پوسته پوسته شدن آلیاژ آهن می باشد و تا متلاشی کردن کامل فولاد ادامه پیدا می‌کند. در حالی که اگر برنز دچار اکسید شود؛ تنها تغییر رنگ را مشاهده خواهید کرد و به لایه های زیرین آن آسیبی وارد نخواهد شد.

 

دلیل زنگ نزدن برنز

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همانطور که می دانید امروزه ساخت و ساز بسیار گسترش پیدا کرده است. به همین خاطر فروشگاه های بسیاری هستند که جهت فروش و عرضه انواع مقاطع فولاد فعالیت دارند. باید در زمان تهیه محصولات ابتدا سعی کنید سابقه فروشگاه مورد نظر را بررسی کنید تا از مطمئن ترین و معتبرترین فروشگاه ها و محصولات فولادی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه با توجه به سوابق درخشان و همچنین شناخت نیازهای جامعه محصولات با کیفیتی را  عرضه و ارائه خواهد کرد.

 برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می‌شود؛ می‌توان به انواع تیرآهن از جمله تیرآهن ۱۲، تیراهن ۱۴، آهن ۱۶، اهن 18، تیر اهن ۲۰ الی تیرآهن 30 و  پروفیل های ساختمانی، ورق ها، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد. شما بازدیدکنندگان می توانید تمامی این مقاطع فولادی را در سایز ها و ابعاد مختلف از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. از محصولات در کاربردهای مدنظر خود بهره مند شوید. در هر مرحله از خرید که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره محصولات داشته باشید؛ برای این که بتوانید انتخاب بهتری را تجربه کنید کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فولاد ضد زنگ استنلس استیل

فولاد ضد زنگ است؟

https://ahanhyper.com//?p=32380

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *