امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا برای مسلح کردن بتن به میلگرد حرارتی نیاز داریم؟

امروزه مقاطع فلزی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد چرا که پروژه‌های ساخت و ساز هرکدام با کاربرد و کارهای این مقاطع آشنایی کامل دارند میلگرد یکی از مصنوعات فلزی فوق العاده پر استفاده است که برای بالا بردن استحکام سازه های فولادی نقش مهمی را ایفا می‌کند و به همین دلیل است که جایگاه خاص میلگرد را در بین دیگر مقاطع مورد استفاده در ساختمان سازی نمی توان نادیده گرفت.  حال به نظر شما چرا برای مسلح کردن بتن به میلگرد حرارتی نیاز داریم؟

میلگرد حرارتی چیست؟

میلگرد حرارتی می تواند به راحتی از ترک خوردگی بتن جلوگیری به عمل آورد. از میلگردهای معمولی نمی توان به هیچ وجه این چنین انتظاری را داشت؛ چرا که تغییرات دمایی به صورت انبساط و انقباض همیشه باعث تغییراتی در بتن ها می‌شوند و این گونه است که بتن با میلگردها معمولی چنانچه باید و شاید مقاومت و دوام اصلی خود را نمی تواند حفظ کند.

اما میلگرد حرارتی، به شکل T انگلیسی بوده و همچنین به صورت عمود در ۲۵ سانتی متری یکدیگر قرار می گیرند. به هیچ عنوان با تغییرات دمایی مقاومت اصلی بتن در استفاده از میلگرد حرارتی از بین نمی رود.

ضمناً می توان از میلگرد حرارتی و ساده در پروژه ساخت و ساز استفاده کرد. هرکدام در قطر های متفاوت و همچنین هرکدام کاربردی خاصی را به خود اختصاص می دهند. حال که با میلگرد حراراتی آشنا شده اید متوجه این نیز می شوید که چرا برای مسلح کردن بتن به میلگرد حرارتی نیاز داریم؟

 

میلگرد حرارتی چیست؟

 

دلیل استفاده از میلگرد حرارتی

به نظر شما چرا برای مسلح کردن بتن به میلگرد حرارتی نیاز داریم؟ به این دلیل که تغییرات حرارتی که در ساختمان شاهد آن هستیم را بتوان به راحتی برطرف کرد. با خشک شدن بتن، معمولاً تغییرات حرارتی به وجود می‌آید و این گونه است که با انقباض و انبساط بتن شما با انواع ترک های بسیار بزرگتر روبه رو می شوید همچنین تنش های کششی موجود بر روی بتن نمی تواند به استحکام و دوام هرچه بیشتر آن در طولانی مدت کمک کند.

 البته برخی این نکته را به خاطر دارند که ترک های جزئی بتن یک امر بسیار طبیعی است. اما زمانی این مشکل می‌تواند خطرساز باشد که میزان ترک خوردگی ها افزایش یابد. شما را با خطر فروپاشی روبرو خواهد کرد و برای کنترل ترک ها شما باید از یک ابزار خاص به عنوان میلگرد حرارتی استفاده کنید. اینگونه می توان ترک ها را در همان حالت کوچک خود نگه داشت و همچنین در برابر عملیاتی مانند انقباض مدیریت و کنترل قابل قبولی را در نظر گرفت.

 این چنین حتی ایمنی ساختمان نیز به شکل قابل توجهی مورد بررسی قرار می‌گیرد و از انواع خطرات احتمالی می‌توان جلوگیری به عمل آورد. البته ناگفته نماند که آرماتور می تواند برای سقف یکپارچه یک روش ایده آل باشد که نیروهایی که بر روی سقف وارد می شوند را در یک نقطه متمرکز نگه ندارد.

 

دلیل استفاده از میلگرد حرارتی

 

روش های جایگزین میلگرد حرارتی

البته با توجه به پاسخ این سؤال که چرا برای مسلح کردن بتن به میلگرد حرارتی نیاز داریم؟ برخی از مهندسین دو دیدگاه را مد نظر دارند، برخی عنوان می‌کنند که ترک های کوچک بتن یک امر کاملاً طبیعی است و خطر خاصی برای ساختمان به وجود نمی آورد.

برخی دیگر استفاده از میلگردهای حرارتی برای مسلح کردن بتن خصوصاً در قسمت سقف را یک امر کاملاً ضروری معرفی می کنند. این چنین به ضریب ایمنی سقف کمک می شود و همچنین استحکام بتن را تامین می نماید.

همچنین برخی دیگر به دنبال روش جایگزین میلگردهای حرارتی هستند؛ چرا که برخی از مهندسی اعتقاد دارند، استفاده از میلگرد حرارتی تنها به افزایش هزینه های پروژه اشاره می کند. شما با استفاده از آب کمتر در زمان تهیه بتن، میتوانید ملاتی که برای تولید بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد را بسیار سفت تر کنید و این چنین، میزان ترک خوردگی بتن طبیعتاً کاهش می یابد.

 همچنین موتور را با الیاف های فلزی ترکیب کنید؛ چرا که این کار می تواند تقریباً فرآیند بتن مسلح شده با میلگرد حرارتی را به وجود آورد. استفاده از روان کننده نیز مقاومت بتن را بسیار بیشتر نشان می دهد. با ترفند های گفته شده حتی اگر قصد استفاده از میلگرد حرارتی را نداشته باشید می توانید به نحو احسن از ایجاد ترک های بیشتر بر روی بتن جلوگیری کنید.

مزیت خرید اینترنتی میلگرد حرارتی

برای خرید میلگردهای حرارتی شما می توانید به مجموعه همیشه در دسترس آهن هایپر https://ahanhyper.com مراجعه کنید. این مجموعه نسبت به رقبا همیشه باکیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین محصولات را معرفی می کند. متأسفانه برخی هنوز با کارایی و مزایای خرید انلاین آشنا نشده اند.

 

خرید اینترنتی میلگرد حرارتی

 

خرید اینترنتی از مجموعه آهن هایپر  به شما کمک می کند که بتوانید نسبت به خرید محصولات متنوعی همچون تیرآهن، میلگرد، لوله، فلنج، نبشی و ناودانی و… به شکل بسیار ساده ای اقدام نمایید. پیش فاکتور آنلاین نیز قیمت روز تمامی محصولات و به خصوص میلگرد را در قطر و برندهای گوناگون برای شما به نمایش می گذارد.

همچنین بهتر است بدانید شما بازدید کنندگان گرامی در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید. در این صورت می توانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تهیه نمائید.

هدف اصلی ما پاسخ به این سؤال بود که چرا برای مسلح کردن بتن به میلگرد حرارتی نیاز داریم؟ به هر حال امروزه استفاده از انواع روش های متفاوت در ساخت و ساز برای افزایش ضریب ایمنی ساختمان، یک امر بسیار واضح به شمار می آید.

 در این میان، میلگرد حرارتی بهترین روش برای ایمنی سازی هرچه بیشتر ساختمان است. برای جبران ضعف بتن، قطعاً می توان میلگرد را یک انتخاب عالی پیشنهاد داد. شما می توانید انواع میلگرد حرارتی و ساده را در قطرهای گوناگون از مجموعه همیشه به روز آهن آلات خریداری کنید. این مجموعه در مقایسه با رقبا همیشه بهترین ها را پیشنهاد می دهد. پیش فاکتور آنلاین مزیت خرید از این وب سایت معتبر است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

مشخصات میلگرد حرارتی چیست؟

راهنمای کامل نحوه اجرای میلگرد حرارتی و استانداردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=24574

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *