امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟

لوله های مانیسمان، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای ترابری سیالات پرفشار و گرم به حساب می آید. این لوله ها که امروزه در ابعاد و انواع خاصی تولید و عرضه می شوند، مزایای قابل توجهی را برای صنایع ساخت و ساز به همراه دارند. اما به راستی چرا از لوله مانیسمان استفاده می شود؟!

تاریخچه ابداع لوله مانیسمان به اواخر قرن نوزدهم میلادی باز می گردد، زمانی که مانیسمان صنعت گر آلمانی، لوله ای بدون درز را در اثر فرآیندهای نورد گرم، غلتک کاری، سوراخ کاری، نورد سرد و… تولید نمود.

اگر قصد دارید تا درباره انواع لوله مانیسمان، ویژگی ها، کاربردها و مزایای استفاده از آن ها بیشتر بدانید، بهتر است در ادامه ما را همراهی کنید. همچنین می توانید پس از اتمام این مطلب، از دیگر مقالات تخصصی سایت آهن هایپر که در زمینه آهن آلات ساختمانی تهیه شده اند، بازدید نمایید.

لوله مانیسمان چیست و چرا از لوله مانیسمان استفاده کنیم؟

در یک تعریف ساده، مانیسمان به لوله هایی خطاب می شود که از انواع لوله های بدون درز سیملس پایپ اند و عدم برخورداری آن ها از جوش داخلی، آن ها را در صنایع مختلفی به خصوص نفت و پتروشیمی بسیار مناسب نموده است.

 

لوله مانیسمان دقیقاً چیست؟

 

همانطور که اشاره نمودیم، این لوله ها به دلیل پتانسیل تحمل دمای بسیار بالا، یکی از بهترین گزینه ها در ترابری سیالات دارای فشار و گرمای بالا می باشد.

لوله های مانیسمان در اصل زیر مجموعه ای از لوله های فولادی هستند که از قطر کمتری برخوردار می باشند تا از متریال و هزینه های ناشی از تهیه آن ها کاسته شود، لذا آن ها به لوله های مقرون به صرفه نیز معروف اند.

انواع لوله مانیسمان را بشناسید

لوله های مانیسمان بر حسب ضخامت دیواره خود به شش رده 20، 40، 60، 80، 120 و 140 و بر حسب اندازه به دو سایز 6 و 12 متری تقسیم می شوند. جالب است بدانید رده های 20، 40 و 80 این لوله ها، بیشتر از دیگری سری ها مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت لوله مانیسمان رده 40 و 80

همانطور که اشاره نمودیم، لوله های رده 40 و 80 از پراستفاده ترین لوله های مانیسمان در صنایع ساخت و ساز محسوب می شوند. حال بایستی تفاوت های بین این دو لوله را بشناسید تا در انتخاب آن ها دچار اشتباه نشوید.

لوله مانیسمان رده 40، نسبت به رده 80 از وزن پایین تر و ضخامت کمتری برخوردار می باشد، لذا برای صنایع نیازمند به مصالح سبک تر، مناسب تر است. حال آن که لوله های رده 80 با ضخامت و وزن بیشتر می توانند برای ترابری های سنگین تر استفاده شوند تا ایمن تر عمل کنند.

مقاومت لوله های رده 80 مانیسمان با رده 40 قابل قیاس نمی باشد. در واقع ضخامت و وزن بیشتر آن ها سبب شده تا در موقعیت های پرفشار بسیار مناسب واقع شوند. اما با تمام مزایایی که این رده از آن خود دارد، رده 40 از دامنه گسترده تری برخوردار است.

 

انواع لوله مانیسمان

 

با کاربردهای لوله مانیسمان آشنا شوید

هر چه از مزیت ها و کاربردهای این لوله های فولادی بگوییم، کم گفته ایم! به سبب ویژگی های منحصر به فردی که دارند، لوله های مانیسمان را می توان در تمامی صنایع زیر مورد استفاده قرار داد:

  • صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ها
  • ساخت سکوهای نفتی و گاز
  • لوله کشی صنعتی کارگاه ها و کارخانه جات
  • خطوط لوله، آب رسانی فشار قوی و انتقال
  • صنایع داروسازی، رنگ سازی و…

چرا باید از لوله های مانیسمان استفاده کنیم؟

برترین مزیت لوله های بدون درز مانیسمان نسبت به لوله های درزدار، این است که دیگر نگرانی نسبت به باز شدن آن ها بر اثر فشار و دمای زیاد وجود نخواهد داشت. این لوله ها حاصل فرآیندهای ذوب و کشش شمش های فولادی است و قطعاً نسبت به ورق های فولادی لوله شده و جوش خورده از مقاومت بیشتری برخوردار است.

علاوه بر این، جالب است بدانید که امکان پالایش گاز و محصولات نفتی با این لوله ها نیز وجود دارد. امروزه صنعت نفت به خوبی از وجود لوله های مانیسمان بهره برده است.

آیا می دانستید لوله مانیسمان دارای خاصیت ضد خوردگی نیز می باشد؟! از این رو می توان آن ها را بدون هیچ ریسکی در ترابری اسیدها نیز استفاده نمود.

دیگر مزایای استفاده از این لوله ها را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • استفاده در خطوط فشار قوی در صنایع غذایی و خطوط هیدرولیک
  • پتانسیل تحمل دمای تا حداکثر 400 درجه سانتی گراد
  • مقاومت بالا در برابر فشار داخلی و ضربه های خارجی
  • مقاومت بی نظیر در برابر مواد خورنده
  • قابلیت انتقال مواد در حالات مختلف جامد، مایع و گاز

مرجع برتر لوله های مانیسمان

کیفیت، قیمت اصلی و در عین حال برخورداری از خدمات حین و پش از فروش، خصوصیاتی هستند که هر فروشگاهی آن ها را به طور همزمان دارا نمی باشد. اعتبار و محبوبیت یک فروشگاه آهن آلات ساختمانی، بی شک خیال خریدار را از کیفیت محصولات آن آسوده می سازد.

 

لوله های مانیسمان

 

بدین ترتیب وقت آن رسیده تا این بار تجربه خرید باکیفیت ترین آهن آلات ساختمانی و صنعتی مورد نیاز پروژه خود را از فروشگاه آهن هاپیر داشته باشید. نگران عدم امکان مراجعه حضوری به این فروشگاه را نداشته باشید، چرا که اکنون از سایتی مخصوص بررسی و خرید محصول برخوردار می باشد.

شما عزیزان می توانید در هر کجای کشور از سایت کاملاً به روز این فروشگاه که در آن به بررسی، موجود و قیمت محصولات خود پرداخته است، دیدن نمایید و سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

خرید لوله مانیسمان

استانداردهای لوله مانیسمان

ابعاد لوله مانیسمان

https://ahanhyper.com//?p=19371

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *