امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا آهن سردتر از چوب است؟

آهن از جمله پرکاربرد ترین مقاطعی می باشد که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که آهن امروزه معمولاً در شکل ها و انواع مختلفی موجود است که کاربردها و صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث چرا آهن سردتر از چوب است؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید با توجه به مبحث چرا آهن سردتر از چوب است؟ باید بدانید که فلزات نسبت به مواد دیگری مثل چوب با سرعت بیشتری می تواند گرما را منتقل کند. یعنی اگر شما یک چوب و یک فلز داشته باشید و دو سر آن را بر روی شعله قرار دهید؛ در صورتی که طول هر دو مساوی باشد مشاهده خواهید کرد که میله آهنی سریعتر از چوب گرم خواهد شد.

عکس این اتفاقی نیز رخ می دهد؛ یعنی فلزات بسیار سریع تر گرمای خود را از دست می دهد. به همین خاطر از لوازم و وسایل چوبی در غذاهای داغ استفاده می شود. در روزهای سرد زمستان فلزات زودتر از چوب ها گرمای خود را از دست می‌دهند و به همین خاطر دستگیره فلزی درهای چوبی سردتر از خود درهای چوبی می باشد.

دلیل اینکه فلزات از چوب ها سرد ترند؟

در ادامه مبحث چرا آهن سردتر از چوب است؟ باید بدانید که فلزات از رسانای بالایی برخوردار است. به گونه ای که اگر به ان حرارت وارد شود؛ به سرعت داغ و گرم می شود و به این صورت دمای ان بالا خواهد رفت. اما در صورتی که چوب حرارت داده شود؛ داغ خواهد شد.

در نظر داشته باشید زمانی که حرارت دادن قطع شود باعث می شود تا فلزات سریعتر سرد شوند. اما چوب سریعتر گرمای خود را از دست داده و خنک باقی می ماند. به همین خاطر از فلزات در صنایع بسیاری همچون ساخت و ساز بسیار استفاده می شود.

 

دلیل اینکه فلزات از چوب ها سرد ترند؟

 

 برخی از محصولاتی که توسط فلزات ساخته می شود که در ساخت و ساز بیشترین کاربرد را به همراه دارند؛ انواع تیرآهن، ناودانی، نبشی، میلگرد، و … می باشد. تمامی مقاطع فولادی در ساخت و ساز کاربرد های لازم را دارد که با اطمینان خاطر می توانید از آن بهره مند شوید.

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه آهن هایپر ارائه دهنده مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد. تمامی محصولات در سایزهای مختلف موجود است که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید نوع مناسب آن را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و در کاربرد مد نظر خود از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

چرا آهن در رطوبت زنگ می زند؟

چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟

https://ahanhyper.com//?p=27130

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *