امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

چرا آهن را به آلیاژ تبدیل می کنند؟

در ابتدای مبحث چرا آهن را به آلیاژ تبدیل می کنند؟ باید بدانید که سنگ آهن معمولاً به صورت خام قابل استفاده نمی باشد. به همین خاطر باید در آن تغییراتی ایجاد کرد تا در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آلیاژ از یک فلز اصلی و همچنین یک یا چند فلز دیگر تشکیل خواهد شد. آلیاژ های فلزی به طور کلی در دسته آلیاژهای غیر آهنی و آهنی وجود دارد. فولاد پایه در آلیاژهای غیر آهنی؛ آهن می باشد.

همچنین روی، برنج و … آهن فلز پایه های آهنی می باشند که با توجه به میزان کارکرد مورد استفاده شده در آن در دو نوع فولاد و چدن در موجود است. با توجه به سوال چرا آهن را به آلیاژ تبدیل می کنند؟ باید بدانید که برای استفاده لازم است که ابتدا آهن را به آلیاژ تبدیل کند؛ چرا که آهن خام اصلاً قابلیت استفاده ندارد. در ادامه آلیاژهای آهنی را بررسی می کنیم.

 

آلیاژهای آهنی چگونه آلیاژ هایی هستند؟

 

آلیاژهای آهنی چگونه آلیاژ هایی هستند؟

در ادامه مبحث چرا آهن را به آلیاژ تبدیل می کنند؟ باید ذکر کنیم که آلیاژ هایی که فلز پایه آن آهن می باشند معمولاً به نام آلیاژ آهنی می‌شناسد. کربن و عناصر دیگری همچون کروم، نیکل و .. به سنگ آهن اضافه می شود که باعث می شود تا خواص مکانیکی آن بهبود پیدا کند. با اضافه کردن کربن به آهن باعث می‌شود تا فولاد تولیدی همچنین با ترکیب عناصر دیگر آلیاژی انواع فولادهای آلیاژی ساخته و تولید می شود. خواص فولاد معمولاً به درصد کربن و دیگر عناصر آلیاژی موجود در آن بستگی دارد. با اضافه کردن عناصر کربن به آن بر روی خواص آلیاژ بسیار تاثیرگذار است.

 فولاد تنها از آهن و کربن تشکیل شده است. فولاد آلیاژی در صورتی تولید می شود که عناصر آلیاژی دیگری به آن اضافه شود. توجه داشته باشید که آهن خالص معمولاً در دمای تا ۹۱۲ سانتیگراد مکعب دارای ساختار مکعبی مرکز دار آهن یا فریت می باشد. آهن از ۹۱۲ درجه به بالا تا ۱۳۹۴ درجه سانتیگراد ساختمان کریستالی مکعب به استوانه مغزدار تبدیل خواهد شد. از خواص چند شکلی آهن می توان به ترکیب های مختلف فولاد با ساختار و خواص گوناگون آن پی برد.

دلیل تبدیل آهن به آلیاژ

با توجه به مبحث چرا آهن را به آلیاژ تبدیل می کنند؟ باید بدانید که برای اینکه استحکام و مقاومت آهن افزایش پیدا کند؛ معمولا آن را به آلیاژ تبدیل می کنند. غیر این‌صورت آهن به تنهایی کاربردی نداشته و مورد استفاده قرار نمی گیرد. بهتر است بدانید که آلیاژهای آهن نیز به روش‌های مختلفی ساخته و تولید می شوند و هر یک در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پس از این که سنگ آهن استخراج شود به آن عناصری همچون کروم، نیکل و … اضافه می کنند که باعث می شود تا بتوان از آن در کاربردهای بسیاری استفاده کرد. از این روش می توان به تولید ورق ها، رول ها، شیت ها، صفحه ها و … اشاره کرد.

 

دلیل تبدیل آهن به آلیاژ

 

معرفی فروشگاه آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع تیرآهن،  پروفیل های ساختمانی، ورق سیاه، ورق گالوانیزه، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … است. تمامی مقاطع در انواع و سایز های مختلفی موجود بوده که به راحتی می توانید این مقاطع را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن در کاربرد های مدنظر خود بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیزکافیست از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس بوده و اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

چگونه آهن را به فولاد تبدیل کنیم؟

https://ahanhyper.com//?p=27129

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *