امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱

آلومینیوم فلزی است که در صنایع گوناگون مثل خودروسازی، ساختمان سازی، هوافضا و برق، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر این اساس می‌توان گفت آلومینیوم یکی از مواد خام بسیار مهم می باشد که تاثیر زیادی در تعیین قیمت تمام شده بسیاری از کالاها خواهد داشت. پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ بدون در نظر گرفتن پارامترهای تاثیرگذار به این فلز غیرممکن خواهد بود.

پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ موضوعی است که قصد داریم در این مقاله از سری مقالات آهن هایپر به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال جدید

در ادامه مبحث پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ باید ذکر کنیم که عواملی مثل نحوه برخورد تولیدکنندگان آلومینیوم بازار، میزان تولید سالیانه شمش آلومینیوم، میزان تقاضا برای این محصول در فصول گوناگون و نرخ دلار و سایر ارزهای تعیین کننده و .. مواردی می باشند که معمولاً به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کاهش یا افزایش قیمت تاثیر گذار می باشد.

 

همه چیز درباره پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال جدید

 

 اگر قصد داشته باشید درباره پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ بحث کنیم ابتدا باید این عوامل تاثیرگذار برقیمت این محصول را برای شما عزیزان معرفی کنیم. قبل از آن باید در جریان باشید که قیمت جهانی آلومینیوم بر اساس قراردادهای جاری شمش آلومینیوم در بورس های مطرح دنیا تعیین خواهد شد. بورس کالای نیویورک یا کمکس بورس کالای لندن و بورس آتی شانگ های جزو بازارهای می باشند که در این تعیین قیمت نقش بسزایی دارند.

تولید کنندگان آلومینیوم

با توجه به پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱  باید ذکر کنیم که آلومینیوم از منابع بوکسیت برداشت می شود. پس از اینکه یک خط تولید پیچیده را طی کند به شمش آلومینیوم یا محصولات دیگر تبدیل خواهد شد. بوکسیت مثل سایر منابع طبیعی به شکل محدودی و فقط در برخی از نقاط دنیا وجود دارد. مناطقی مثل روسیه، منطقه مدیترانه، کاراییب و آفریقای غربی ترین نقاط کره زمین می باشد که دارای بوکسیت می باشد.

 توجه داشته باشید که اتحادیه آلومینیوم چین یا چالکو و آلومینا ذینفع از چین بعد از بهترین تولید کنندگان شمش آلومینیوم در دنیا محسوب می شود. شناخت این تولیدکنندگان و استخراج کنندگان به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات مفیدی را برای پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ به دست آورید. چرا که هرگونه رکود اقتصادی بحران اجتماعی و تنش سیاسی در این کشورها به شکل مستقیم بر قیمت آلومینیوم موثر خواهد بود.

با این حال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۱ تولید آلومینیوم در کشور چین بیش از ۴ درصد رشد را تجربه می کند. یعنی تولید آلومینیوم در این کشور مرز ۳۸ میلیون تومان را رد خواهد کرد. همچنین تولید جهانی نیز حدود ۴ درصد رشد خواهد کرد و به بیش از 60 میلیون تن در سال خواهد رسید. پس پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ ارتباط مستقیم با میزان تولید کشور چین دارد.

 

تولید کنندگان آلومینیوم

 

دلار و یورو

از دیگر عواملی که باید برای پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ دلار و یورو می باشد. این دو ارز برتر در معاملات جهانی شناخته خواهد شد. بیشترین معاملاتی که در بورس های مطرح دنیا رقم می‌خورد معمولاً با این دو ارز انجام می‌شود و نشان دهنده نقش مهم دلار و یورو در معاملات جهانی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید اگر قیمت دلار و یورو با قطر در دایره خاصی کاهش یا افزایش پیدا کند در قیمت آلومینیوم و فلزات دیگر نیز تاثیر خواهد داشت.

 بهتر است بدانید که همچنین زمانی که قیمت دلار یا یورو کاهش پیدا کند قدرت خرید آن دسته از معامله گران که با سایر ارز ان خرید و فروش می کند تا حدودی افزایش پیدا خواهد کرد. برای پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ نوسان های دلار و یورو را باید در نظر بگیرید.

عرضه و تقاضا در پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱

عرضه و تقاضا یکی از مولفه هایی است که در پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ موثر می باشد. عرضه و تقاضا در قیمت محصولاتی که تولید کردنشان با محدودیت‌های خاصی مواجه است پررنگ تر می باشد. به سبب اینکه منابع محصولی دارد تولید کنندگان چندان سری نیستند نسبت به کالاهای فلزی دیگر با محدودیت تولید مواجه خواهند شد.

 در نتیجه زمانی که تقاضا برای خرید آلومینیوم زیاد باشد معمولا از عرضه کارخانه‌ای کفایت نمی‌کند و قیمت آلومینیوم افزایش پیدا خواهد کرد. کشور چین یکی از مشتریان تاثیرگذار می باشد. در حال حاضر این کشور در شرایط ریکاوری اقتصاد خود است که در نتیجه اگر به همین شکل پیش برود و آن دسته از صنایع را که واحدهای فعال کند مطمئنا مجدد شاهد یک روند صعودی در قیمت آلومینیوم خواهیم بود.

حال اگر قصد دارید پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ دیدن قیمت‌ها در بازار داخلی است. باید بدانید که قیمت ورق الومینیوم تا حدودی در بازار متفاوت می باشد. به خاطر اینکه ایران در سال های اخیر با تحریم های گوناگون مواجه شده واردات الومینیوم نیز تا حدودی مشکل دارد در حتی می‌توان گفت برخی از برهه‌های زمانی تقاضا از عرضه پیشی می گیرد.

 

قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱

 

بازار داخلی پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱

قیمت آلومینیوم وارداتی ارتباط تنگاتنگی با قیمت دلار دارد. قیمت دلار در داخل کشور به شکل دستوری تعیین می‌شود. این مسئله تا حدودی پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ را با مشکل روبه رو خواهد شد. که با همه تفاسیر باید بدانید که پارامترهای دیگری مثل بورس کالا و تولیدکنندگان داخلی نیز در تعیین قیمت آلومینیوم و دیگر فلزات در بازارهای داخلی تاثیرگذار خواهد بود. با دنبال کردن سیاست های مربوط به بورس کالا و عوامل تاثیرگذار در میزان تولید کارخانه‌های داخلی می توانید به درکی صحیح از آینده قیمت آلومینیوم برسید.

در این مقاله پیش بینی قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ و عوامل موثر در آن را بیان کردیم. با در نظر گرفتن این عوامل می توانید قیمت آلومینیوم در سال ۱۴۰۱ را بررسی نمایید. آهن هایپر از جمله فروشگاه های معتبر در ایران می باشد که جهت عرضه انواع آهن آلات از جمله آلومینیوم و انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی و .. فعالیت دارد.

شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن در موارد مختلف بهره مند شویدو جهت خرید و تهیه محصولات به وب سایت https://ahanhyper.com مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی شده با کارشناسان در تماس بوده و سفارش خود را ثبت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

چرا آهن برخلاف آلومینیوم دچار خوردگی می شود؟

https://ahanhyper.com//?p=24251

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *