امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن

پروفیل به معنی مقطعی با طول و اندازه معین است که از انواع مختلفی برخوردار می باشد. پروفیل کلافی یک نوع از پروفیل های می باشد که نورد دیده بوده و از ورق‌های سیاه تولید و ساخته می شودو در بخش های داخلی و خارجی ساختمان مثل ساخت چهارچوب یا تیرآهن به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از وب سایت آهن هایپر قصد داریم پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

پروفیل کلافی

در ادامه مبحث پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن باید ذکر کنیم که پروفیل کلافی از جمله پروفیل های پر کاربرد می باشد که از آن در ساخت چهارچوب ها، درب و پنجره، تیرآهن، ناودانی و .. استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که این محصول جزو پرکاربردترین مقاطع فولادی در بین پروفیل ها به شمار می رود. به طور استاندارد می‌توان گفت اندازه این پروفیل ها ۶ متر طول می باشد و ضخامت آن ها در حدود ۰.۹ تا ۲.۵ میلی‌متر خواهد بود.

 با توجه به سوال پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن باید ذکر کنیم که این پروفیل از ظاهر خاصی برخوردار می باشد و به شکل یک لبه است یعنی دارای یک لبه می باشد.

به طور کلی می توان ذکر کرد که پروفیل های کلافی با ضخامت ۲ میلیمتر بیشترین کاربرد را نسبت به پروفیل های نازک تر دارند. وزن تقریبی پروفیل ها در حدود ۱۴.۷ کیلوگرم است.

فرایند تولید پروفیل کلافی

فرایند تولید پروفیل کلافی

 با توجه به سوال پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن باید ذکر کنیم که پروفیل کلافی از انواع پروفیل های گرم نورد است که معمولاً این محصول از ورق سیاه و فولاد سیاه ST37 ‌شود که تحت تاثیر نورد گرم شکل می‌گیرد. تولید این محصول به صورتی است که در ابتدا بلوم یا شمش به کوره وارد می‌کنند و توسط نورد های گرم و غلطک ها به اندازه و شکل های استاندارد در می آید.

 سپس در اندازه های دلخواه با توجه به کاربرد مدنظر برش می‌دهد. در مرحله بعد از کوره خارج شده و سرد می شود. به بخش آنیل کردن یا بازپخت ارسال می‌شود که در آن پروفیل را توسط نورد سرد و غلطک های مخصوص ساخته خواهد شد. بهتر است بدانید که قیمت پروفیل معمولاً به ضخامت آن بستگی دارد و ضخامت آن را کارخانه تولید کننده مشخص خواهد کرد که معمولاً بین ۱.۵ تا ۸ میلیمتر خواهد بود.

 

قیمت پروفیل کلافی

 

مزایای پروفیل کلافی

در ادامه مبحث پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن باید ذکر کنیم که پروفیل کلافی به خاطر ساختار منحصر به فرد از مزایای بیشماری برخوردار است که در ادامه شرح می دهیم.

از مهم ترین مزایای این محصول می‌توان به این موارد اشاره کرد که شما می‌توانید قطر آن این ویژگی را دارند که لازم باشد افزایش دهید. به هنگام تولید پروفیل کلافی فضای هوای بین این دکتور و لوله بسیار کم می باشد که این امر بر قیمت پروفیل کلافی بسیار موثر خواهد بود. از مزایای پروفیل کلافی می‌توان به خاصیت جوش پذیر این ‌پروفیل اشاره کرد.

 خاصیت جوش پذیری پروفیل کلافی به گونه ای می باشد که از حداکثر توان دستگاه جوش می توان بهره مند شد. پروفیل کلافی به طور کلی به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تولید می‌شود. یکی از مزایای اصلی این محصول می‌توان آن را از روش مستقیم با سرعت خیلی بیشتری تولید کرد.

با توجه به این ویژگی می تواند بیشتر باشد. برای جاهایی که پروفیل انعطاف پذیری بالا مورد نیاز است بسیار عالی می باشد. مزایای این پروفایل می‌توان گفت به این مورد اشاره کرد که از نظر کاربردی بسیار متعدد است و می‌توان از آن به عنوان قوطی، ناودانی، نبشی، تیرآهن و … استفاده کرد.

 

کاربردهای پروفیل کلافی

 

کاربردهای پروفیل کلافی

در ادامه مبحث پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن قصد داریم کاربردها یاین محصول را ذکر کنیم.

توجه داشته باشید که پروفیل کلافی در سطح مقطع مستطیلی، مربع تولید و عرضه می‌شود. تنها تفاوتی که با پروفیل قوطی دارد وجود یک زائده رو به بیرون می باشد که برای استفاده شدن در قسمت های مختلف ساختمان و تجهیزات صنعتی بسیار مناسب است.

ویژگی و مزایای منحصر به فرد این محصول باعث شده است که دامنه پروفیل کلافی بسیار گسترده باشد. در ادامه برخی از کاربردهای این محصول را شرح می دهیم.

  1. کاربرد پروفیل کلافی استفاده در ساخت درب و پنجره با متریال مختلف می باشد.
  2. علاوه بر ساخت چهارچوب، درب و پنجره می توان از پروفیل کلافی برای آلومینیوم، کامپوزیت، فولاد کربنی نیز استفاده کرد.
  3. مهم ترین کاربردهای این محصول استفاده در صنعت ساختمان سازی می باشد از آن برای ساخت نرده های فلزی استفاده خواهد شد.
  4. از دیگر کاربردهای پروفیل کلافی در منطقه کوچکتر از ساخت انواع نرده فلزی است که از آن ها برای ساخت درب و پنجره، نرده کشی، زراعی و زمین‌ها و راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. در ادامه مبحث پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن باید ذکر کنیم در مقاطع بزرگ استفاده در ساخت اسکلت، فلزی و ستون ساختمان ها می باشد.
  6. پروفیل کلافی که از متریال با کیفیت استفاده شده باشد و از ساخت نفتکش و تریلر استفاده خواهد شد.
  7. پروفیل کلافی در صنعت خودروسازی بسیار کاربردهای وسیع و گسترده‌ای دارد.
  8. پروفیل کلافی در انواع ظریف تر برای ساخت پایه میز و صندلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  9. از کاربردهای این محصول می توان به ساخت سقف سوله و انبار، ساخت کرکره، مغازه و چهارچوب و … اشاره کرد.
  10. ساخت انواع زیر پایه فلزی
  11. تولید انواع مبلمان و لوازم خانگی
  12. تولید تخت خواب فلزی
  13. ساخت انواع جالباسی و قفسه فلزی
  14. ساخت محافظ برای مراکز نظامی، پارک آبی، بوستان، دانشگاه، بانک، مناطق مسکونی و …

 

خرید پروفیل کلافی

 

در این مقاله برای شما بازدید کنندگان عزیز به موضوع پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن پرداختیم که با ذکر کردن مواردی که اشاره کردیم شما محصول مناسبی را می‌توانید تهیه کرده و از استفاده نمائید. مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات از جمله پروفیل کلافی، انواع میلگرد، انواع تیرآهن و … می باشد.

 شما می توانید این محصولات را از طریق وبسایت https://ahanhyper.com تهیه کرده و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها

پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن

عوامل موثر در قیمت پروفیل کدام است ؟

https://ahanhyper.com//?p=24250

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *