امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن

انواع مختلف پروفیل امروزه در حوزه های گوناگون ساخت و ساز مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد. این تجهیزات تخصصی معمولاً در طراحی درب و پنجره کارایی خود را نشان می‌دهد که در اندازه و سایز های مشخصی تولید می شوند و معمولاً شکل ساختاری و سایز هر کدام به گونه ای است که شما با ساختار توخالی و کاملاً منحصر به فردی روبه رو می شوید که برای آشنایی بیشتر در مورد اینکه پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن در این مقاله بیشتر آشنا می شویم.

پروفیل چیست؟

معمولاً برای پاسخ به این سوال که پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن می توانید این نکته را مدنظر قرار دهید که پروفیل صنعتی نسبت به دیگر پروفیل های فولادی زمان و هزینه بیشتری را می طلبد؛ چرا که ابعاد بزرگ و ضخامت بالایی دارد و در گروه پروفیل سنگین قرار می گیرد.

 معمولاً یکی از پر کاربردترین محصولات مختلف در سازه های فلزی، پروفیل صنعتی است که بسیاری از افراد به دنبال پروفیل صنعتی درجه ۱ هستند. اما پروفیل های درجه پایین تر نیز به فروش می رسند که نمی توانند به هیچ عنوان به تضمین کار در طولانی مدت اشاره ای داشته باشند و سایت https://ahanhyper.com/ به فروش این چنین محصولاتی نمی پردازد.

معمولاً از پروفیل های صنعتی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی بزرگ، ساخت تجهیزات، سازه های فلزی بزرگ و در صنایعی مانند صنایع نظامی نیز استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که برای ساخت ستون و باکس های فلزی در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی پروفیل صنعتی، نیز کارآیی خود را نشان می دهد. امروزه برای ساختن خرپا نیز استفاده از پروفیل صنعتی یک گزینه ایده‌آل به حساب می آید.

 

پروفیل چیست؟

 

مزیت استفاده از پروفیل

پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن نشان می دهد که پروفیل سنگین نیز به خاطر دوام و استحکام بالایی که دارد، در باربری توان بالایی را از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل، امروزه فروش خوبی را به خود اختصاص داده است.

 اما به هر حال در استفاده از محصولات فولادی خاص مانند انواع پروفیل، ابعاد و ضخامت بالایی مدنظر قرار می گیرد که امکان اتصال خود را در چند روش به نمایش می گذارد و به راحتی از طریق جوشکاری می توان اتصال اجزا را انجام داد که معمولاً، ضخامت بالا همیشه مزایایی را به نمایش می گذارد. به هرحال ضخامت بالا حجم فلز جوشکاری شده را با کیفیت بهتری برای متصل کردن اجزا مشخص می‌کند.

 پروفیل صنعتی از جنس فولاد ساختمانی است که با قابلیت سوراخکاری یک گزینه ایده‌آل به حساب می آید. البته در برخی از شرایط برای اتصال پروفیل از انواع پیچ و مهره استفاده می کنند. معمولاً در طراحی انواع سازه برای اتصال پروفیل های صنعتی و یا دیگر متعلقات به پروفیل ها، همیشه حرف و بحث های زیادی وجود دارد که معمولاً هالو بلت برای اتصال دهی گزینه فوق العاده ایده آلی است.

 

مزیت استفاده از پروفیل

 

تولید پروفیل

امروزه بازار آهن آلات و فولاد با تغییرات زیادی روبرو شده است؛ چراکه پروفیل در حوزه ساخت و ساز غوغا کرده و عمدتاً جزء روش های عالی برای مستحکم سازی سازه ها به حساب می آید. تمامی پروفایل هایی که در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، پروفیل های ساختمانی معروف است و البته پروفیل را در دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌کنند که در روش نورد گرم، پروفیل صنعتی از شبکه های فولادی ساخته می شود و پروفیل های لوله ای، قوطی، تسمه، ورق، ناودانی و میلگرد که در مجموعه آهن هایپر به فروش می رسد، همگی در این دسته جای می گیرند.

اما در روش نورد سرد معمولاً ورق فولادی را در فرآیند پرس و خم کردن تولید می کنند و جزء قطعات فولادی سبک قرار می گیرند. نورد سرد به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می‌شود که در روش مستقیم، معمولاً ورق را حرارت می دهند تا شکل پذیری خود را کامل کند. اما در روش غیر مستقیم در قالب های گوناگون قرار می دهند تا شکل سطح مقطع طول خود را به دست آورد.

خرید انواع پروفیل

حال که در مورد پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن صحبت کردیم، شما می توانید انواع پروفیل صنعتی که در مجموعه آهن هایپر نیز یافت می شود را با قیمت مناسب نسبت به رقبا و کیفیت ایده آل خریداری کنید. معمولا تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی ، انواع لوله، قوطی، انواع پروفیل و… در این وب سایت به فروش می رسد که صددرصد شما در حوزه ساخت و ساز به این مصالح پرکاربرد نیاز مبرم دارید.

 

خرید انواع پروفیل

 

کیفیت در این مجموعه به تضمین خدمات کمک می کند. به هر حال مشتری زمانی که با کیفیت محصول در طولانی مدت رو به رو شود به خوبی می داند که این مجموعه را منبع اصلی خود معرفی نماید. برخی از مشتریان با خرید از بازار سنتی متأسفانه با قیمت های گزاف و سنگینی خود را رو به رو می کنند که به هیچ عنوان به صرفه نیست. در صورتی که قیمت پایین با جنس با کیفیت در این مجموعه با پیش فاکتور آنلاین در انتظار شماست.

از هر استان ایران می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ جهت خرید انواع پروفیل ها اقدام نمائید. جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

پروفیل صنعتی چیست؟ بررسی کاربردها و انواع آن به شما کمک می کند تا در ساخت و ساز بتوانید از روش های مقرون به صرفه با توجه به کارایی آن استفاده کنید. امروزه صنعت ساخت و ساز کیفیت بالایی را می طلبد. البته برخی از افراد آن چنان که باید به دنبال کیفیت قابل قبولی نیستند و همین امر مشکلات زیادی را به وجود می آورد. توصیه ما به شما این است که سعی کنید از مجموعه های معتبری همچون آهن هایپر  نسبت به خرید محصولات این چنین با قیمت و کیفیت مناسب اقدام نمایید. اینگونه یک خرید اقتصادی را دنبال خواهید کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

پروفیل مکزیکی چیست؟ + خرید، فروش و قیمت محصول

انواع پروفیل ساختمانی را بشناسیم + معرفی کاربرد هریک از آن ها

https://ahanhyper.com//?p=23489

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *