امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

پروفیل زد پرلین، کاربرد و مزایای آن

یکی از مصالح فلزی پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز و همچنین ساخت در و پنجره و در بسیاری از شرایط برای استفاده در سقف پروفیل است. البته هر کدام از پروفیل ها ویژگی ها، انواع و کاربرد خاصی را به خود اختصاص داده اند که به همین دلیل، ما در این مقاله سعی داریم شما را با پروفیل زد پرلین، کاربرد و مزایای آن هرچه بیشتر آشنا کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پروفیل زد چیست؟

پروفیل Z از مصالح ساختمانی در انواع گوناگون با یک طول مشخص و البته مقطع کاملا ثابت است. معمولاً پروفیلهای باز و بسته هرکدام تقسیم بندی خاصی را به خود اختصاص می‌دهند. نبشی و ناودانی، میلگرد، تیرآهن و… هر کدام گروه پروفیل باز جای دارند.

محصولات فلزی دیگری مانند قوطی و لوله نیز در دسته بندی پروفیل های بسته معرفی می شوند و پروفیل زد یکی دیگر از پروفیل‌هایی است که ظاهری آن همانند حرف انگلیسی z توانسته خود را در بین انواع پروفیل ها باز جای دهد. امروزه پروفیل ها به خاطر کاربرد، مزایا و انواع خود نقش پررنگی را در حوزه ساخت و ساز به دست آورده اند.

 

پروفیل زد چیست؟

 

تولید پروفیل زد

 اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که پروفیل زد چگونه تولید میشود؟ معمولاً پروفیل از نورد گرم و با عملیات تقریباً پیچیده ای، مراحل ساخت خود را طی می کند. در ابتدا رول های فلزی را وارد کارخانه می کنند و با دستگاه برش در سایز و ابعاد گوناگون ورق ها را برش می‌دهند.

 سپس ورقه های برش خورده را در دستگاه مخصوص ساخت پروفیل زد قرار می‌دهند و در عملیات شکل دهی شما می‌توانید ورقه های متفاوت را در خم های گوناگون با ضخامت های متفاوت مشاهده کنید. زمانی که پروفیل از دستگاه مخصوص خود عبور نماید، دستگاه می تواند نسبت به تولید شکل ضد پروفیل اقدام نماید. این چنین است که مشتری با توجه به درخواست و نیاز خود می‌تواند از پروفیل های زد استفاده کند.

 سایز و ابعاد پروفیل z

با توجه به فیل زد پرلین، کاربرد و مزایای آن این نکته را به خاطر داشته باشید که با در نظر گرفتن  نیاز مشتری، ابعاد و سایز مختلف برای این و پروفیل وجود دارد که البته سایزهای خاص و اختصاصی پروفیل در بازار به حساب می آید.

همچنین سختی ورق این نوع پروفیل ها تا سطح مشخصی است و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که استاندارد و سایز بندی خاصی نیز برای پروفیل زد وجود دارد که معمولاً استانداردهای اروپایی در این جا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حداکثر طول که مناسب پروفیل زد است، چیزی مانند 16 هزار میلی‌متر برآورد می شود، حداکثر جان یک پروفیل زد در 400 میلی‌متر و  حداکثر بال یک پروفیل z نیز 100 میلی‌متر معرفی می گردد. همچنین سطح سختی پروفیل ضد ST52 است.

ضخامت انواع پروفیل Z

به خاطر داشته باشید که انواع پروفیل زد پرلین، کاربرد و مزایای آن پروسه خاصی را طی کرده و به صورت کاملاً اختصاصی به بازار عرضه می شوند به گونه ای که پروفیل Z16، پروفیل Z18، پروفیل Z20 و پروفیل Z22 هرکدام دسته بندی انواع پروفیل زد را تشکیل می دهند.

 

ضخامت انواع پروفیل Z

 

پروفیل Z16 شامل  ضخامت 2 میلی‌متر با وزن 4.9 کیلوگرم، ضخامت 2.5 میلی‌متر با وزن 6 کیلوگرم و در ضخامت 3 میلی‌متر با وزن 7.2 کیلوگرم است. پروفیل Z18 نیز ضخامت 2 میلی‌متر با وزن 5.2 کیلوگرم، ضخامت 2.5 میلی‌متر با وزن 6.5 کیلوگرم و ضخامت 3 میلی‌متر با وزن 7.7 کیلوگرم را به خود اختصاص می دهد.

پروفیل Z20 ضخامت 2 میلی‌متر با وزن 5.5 کیلوگرم، ضخامت 2.5 میلی‌متر با وزن 6.8 کیلوگرم، ضخامت 3 میلی‌متر با وزن 8 کیلوگرم و ضخامت 3.5 میلی‌متر با وزن 9.5 کیلوگرم را معرفی می کند. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود به این دلیل که، پروفیل Z22 ضخامت 2 میلی‌متر با وزن 5.8 کیلوگرم، ضخامت 2.5 میلی‌متر با وزن 7.2 کیلوگرم، ضخامت 3 میلی‌متر با وزن 8.6 کیلوگرم و ضخامت 3.5 میلی‌متر با وزن 10 کیلوگرم نیز جزء دسته بندی انواع پروفیل زد پرلین، کاربرد و مزایای آن قرار می گیرند.

نحوه خرید پروفیل z

حال که با پروفیل زد پرلین، کاربرد و مزایای آن آشنا شده اید، بهتر است برای خرید این محصول  نیز پروسه سختی را در نظر نگیرید، به این دلیل که مجموعه باسابقه آهن هایپر می تواند یک پیشنهاد ویژه و آسان برای خرید آنلاین این نوه محصولات باشد. برخی از مشتریان متأسفانه در زمان خرید به از بازار سنتی به اتلاف زمان و همچنین هزینه توجهی ندارند.

اما اگر شما از یک وب سایت اینترنتی نسبت به خرید محصولات این چنینی که در ساخت و ساز بسیار پرکابرد هستند، اقدام نمایید قطعاً در طولانی مدت با قیمت کمتر سود بیشتری را بابت خرید محصولات با کیفیت می توانید در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ جهت تهیه پروفیل زد اقدام نمائید.

همچنین می توانید محصولاتی دیگر همچون انواع لوله و اتصالات، انواع تیراهن، ناودانی و نبشی، و … را نیز تهیه نمائید. مجموعه آهن هایپر در مقایسه با رقبا همیشه بهترین و قابل قبول ترین محصول و قیمت را ارائه می دهد؛ چرا که هدف اصلی این مجموعه کسب رضایت مشتری در طولانی مدت است. رضایت مشتری می تواند یک تبلیغ کم هزینه و پربازده در دراز مدت به شمار آید.

 

نحوه خرید پروفیل z

 

حال که با / پروفیل زد پرلین، کاربرد و مزایای آن آشنا شدیم، توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان به کیفیت بیشتر از قیمت توجه کنید. قیمت هیچ گاه ملاک خوبی برای خرید انواع مصالح ساختمانی و به خصوص پروفیل نیست.

کیفیت ساخت و ساز افراد را از خسارات و مشکلات مالی و حتی جانی دور نگه می دارد. به هر حال مشاهده شده است که با به کار بردن مصالح بی کیفیت افراد با چه نوع مشکلاتی رو به رو شده اند که در برخی از شرایط قابل جبران نبوده اند.  مجموعه آهن هایپر نسبت به رقبا همیشه مرغوب ترین و با کیفیت ترین مصالح را به بازار عرضه می کند که با پیش فاکتور آنلاین می توانید با قیمت روز هرکدام در لحظه آشنا باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

پروفیل کلافی چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب آن

پروفیل سی پرلین مزایا و کاربردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=24248

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *