امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ورق گالوانیزه رنگی چیست؟ و انواع آن

در حالت کلی ورق های رنگی از جنس گالوانیزه می باشند که سطح این ورق ها به وسیله لایه ای از رنگ مخصوص احاطه شده است. این لایه گالوانیزه رنگی، با سپری نمودن  فرآیندی به نام الکترواستاتیک ساخته و به بازار  ارائه می گردد. این ورق ها به دلیل برخورداری از زیبایی و قابلیت های بسیار در صنایع مختلف کاربرد دارند. به غیر از این مورد در مقابل رطوبت، اسید و البته آسیب های محیط بیرونی استحکام بالایی دارند.

شما این امکان را دارید بر اساس نیاز خود در انواع رنگ ها و مدل های متعدد این ورق ها را در بازار  بیابید. برای مثال از ورق های گالوانیزه در ساخت انواع شیروانی های استفاده می شود. به وسیله دستگاه های که میتواند به فلزات فرم دهد؛ انواع متعددی از ورق گالوانیزه رنگی تولید می گردد. در ادامه در این مطلب از مجموعه آهن هایپر همراه ما باشید؛ تا به صورت جامع در رابطه با ورق گالوانیزه رنگی چیست و انواع آن گفتگو نماییم.

ورق گالوانیزه رنگی چیست؟

در ابتدای مقاله ورق گالوانیزه رنگی چیست و انواع آن توضیحات مختصری در رابطه با ورق گالوانیزه رنگی خواهیم داد. ورق گالوانیزه رنگی، ورق فلزی هستند که با رنگ های الکترواستاتیک رنگ آمیزی شده به عبارتی با یک لایه رنگ کوره ای احاطه شده اند. در حالت کلی شما میتوانید در پنج ضخامت در شکل های گوناگون از قبیل ذوزنقه ای، سفال پالرمو، کرکره ای و….ورق گالوانیزه را در بازار بیابید.

 

ورق گالوانیزه رنگی چیست؟

 

تنوع رنگی بسیاری بالای دارد به گونه ای که بیش از ده نوع رنگ گوناگون را میتوانید در بازار مشاهده کنید. ورق های گالوانیزه  از کاربرد های بسیار متعددی برخوردار می باشد. از عمده ترین کاربرد های آن میتوان به مواردی از قبیل پوشش سقف ویلا ها، سوله ها و البته منازل در شهر ها و مکان های مرطوب اشاره نمود.

بکارگیری این ورق ها از دو لحاظ بسیار مهم می باشد. به این صورت که به دلیل بکارگیری رنگ های مختلف به جای رنگ اصلی فلز به زیبایی مکانی که مورد استفاده قرار گرفته است می افزاید. همچنین استفاده از رنگ کوره در سطح فلز موجب می گردد از آسیب دیدن فلز در برابر عوامل بیرونی جلوگیری نماید.

علاوه بر این موارد در محیط های مرطوب همه ای ما به خوبی می دانیم که فلزات خورده می شوند. در نتیجه بکارگیری ورق های گالوانیزه در چنین مواردی بسیار حیاتی می باشد. با همه ای این تفاسیر میتوان دلیل تاکید بر استفاده از ورق های گالوانیزه در محیط های مرطوب و محیط های که ترکیباتی وجود دارد که سبب خوردگی فلز می شود را دانست. در مطلب ورق گالوانیزه رنگی چیست و انواع آن به خوبی پی برده ایم که این ورق ها بسیار کاربردی می باشند.

نکته

ورق های گالوانیزه رنگی به خوبی توانسته است در ساخت لوازم خانگی تا صنعت ساختمان سازی جایگاه بالای بدست آورد. دلیل این مسئله این است که این ورق ها دارای انواع متعددی از نظر ظاهری و نحوه فرم دادن  می باشند. قیمت ورق های رنگی در مقایسه با ورق گالوانیزه به دلیل پروسه طولانی تولید و موارد اولیه بکار رفته بیشتر می باشد. در صورتی که شما قصد خرید و آشنایی بیشتر با ورق گالوانیزه رنگی چیست و انواع آن  توجه به این نکات بسیار مهم می باشد.

 

انواع ورق گالوانیزه رنگی

 

انواع ورق گالوانیزه رنگی

در ادامه مبحث ورق گالوانیزه رنگی چیست و انواع آن در رابطه با انواع این ورق گفتگو خواهیم نمود. در حالت کلی در اغلب موارد ورق گالوانیزه رنگی دارای ضخامت های کم می باشند. اگر شما به دنبال کمترین ضخامت این ورق هستید  در بازار کمترین ضخامت این ورق 0.18 میلی متر می باشد.

همچنین در بازار بیشترین میزان ضخامت ورق گالوانیزه 0.70 میلی متر می باشند. کارشناسان صنایع متعدد بایستی در ابتدا نیاز مجموعه خود را بدانند تا بتوانند مناسب ترین ضخامت این ورق را تهیه نمایند. این ورق ها در بازار به شکل رول عرضه می گردد که عرض آنها 100 و 125 سانتی متر می باشد.

همچنین شما میتوانید در صورت نیاز در ابعاد مورد نظر سفارش دهید. در زیر در رابطه با انواع فرم ورق گالوانیزه گفتگو خواهیم نمود.

ورق گالوانیزه رنگی طرح سفال پالرمو

به طور معمول ضخامت این ورق به صورت تقریبی 0.50 می باشد همچنین امکان سفارش آن در ضخامت های دیگر نیز می باشد. رنگ بکار رفته در  ورق گالوانیزه سفال پالرمو از رنگ کوره ای می باشد در نتیجه از مقاومت بسیاری برخوردار می باشد. این مدل ورق را شما احتمالاً در سقف ویلا های شمال مشاهده کرده اید. به دلیل برخورداری از ظاهری زیبا در نمای بسیاری از خانه های مناطق مرطوب میتوان این ورق را استفاده کرد. از مهم ترین ویژگی این مدل نصب آسان آن می باشد. علاوه بر این دارای قیمت مناسبی به نسبت دیگر محصولات مشابه می باشد.

ورق گالوانیزه رنگی طرح شادولاین

این مدل بیشتر در سوله های بزرگ و همچنین سقف سازه های بزرگ بکار گرفته می شود. در رابطه با ضخامت این ورق نمیتوان عدد خاصی را مطرح نمود. چرا که با توجه به درخواست مشتری ضخامت های آن متفاوت می باشد. این محصول را میتوانید در بازار در رنگ های متعدد بیابید.

ورق گالوانیزه رنگی طرح کرکره ای

برای تولید این نوع ورق از دستگاه پرس استفاده می گردد که جزء قدیمی ترین ورق های گالوانیزه می باشد. از مهم ترین ویژگی های این ورق میتوان به مواردی از قبیل مقاومت بالا در برابر فشار های فیزیکی و شیمیایی، قیمت مناسب، وزن کم ورق ولیکن تحمل وزن بالا، مناسب برای هدایت آب باران اشاره نمود. ما به شما توصیه می نماییم که اگر کیفیت برای شما در اولویت قرار دارد از تولیدات کارخانه های ایرانی به جای کارخانه های چینی استفاده نمایید.

کلام پایانی

تلاش ما در این مطلب از مجموعه آهن هایپر بَر آن بود تا اطلاعات مفید و کاملی را در رابطه با ورق گالوانیزه رنگی چیست و انواع آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانگونه که مشاهده کردید ورق گالوانیزه رنگی در رنگ های مختلف و طرح های گوناگون در بازار موجود می باشد که در بسیاری از محیط های صنعتی استفاده میشود.

مجموعه آهن هایپر با برخورداری از سالیان تجربه انواعی از محصولات فولادی و آهن آلات با کیفیت را تأمین و در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. بعضی از محصولات ارائه شده به وسیله آهن هایپر عبارت است از میلگرد آجدار، میلگرد ساده، ورق گرم، پروفیل ساختمانی و…

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ورق کرکره‌ای گالوانیزه رنگی نوعی خاص از ورق گالوانیزه

علت شوره زدن ورق گالوانیزه و نحوه رفع آن

ورق شادولاین چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=25388

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *